SallaD Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Finns det något sätt att fuska med ration på torrent hemsidor, isåfall skicka Pm eller skrvi här- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Ja det finns minst två olika bra, men du kommer bli bannad vilket fall om du inte är jävligt försiktig. Och du har visat dig rätt okunnig hittills, så jag avråder dig att testa ifall du vill ha kvar ditt konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SallaD Skrivet 13 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Ja det finns minst två olika bra, men du kommer bli bannad vilket fall om du inte är jävligt försiktig. Och du har visat dig rätt okunnig hittills, så jag avråder dig att testa ifall du vill ha kvar ditt konto. Det är endå en skit tracker som jag ska testa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Ja, det finns sätt att fuska. Ja, du är en idiot om du gör det. Ja, låt bli. Nej, det är inte svårt att lämna torrentprogrammet på lite längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Fuska med ration? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Ratiomaster, http://www.moofdev.org/?RatioMaster eller xTorrent, som du kan läsa om här: http://www.flashback.info/showthread.php?t=346550 Det är inte idiotiskt att fuska enligt mig, fuskare gör så att vi som seedar ärligt har större chans till bra ratio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Det är inte idiotiskt att fuska enligt mig, fuskare gör så att vi som seedar ärligt har större chans till bra ratio. Det är ju enbart en självisk motivering. Hela idén med torrents är att alla ger lika mycket som dom tar. Om alla fuskar, hur många skulle få hem torrenten då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Det är ju enbart en självisk motivering. Hela idén med torrents är att alla ger lika mycket som dom tar. Om alla fuskar, hur många skulle få hem torrenten då? Problemet med ratio på torrents är att de med snabb uppkoppling delar ut mer än de tar. Om vi säger att en snubbe har 2.0 i ratio, det betyder att nån annan får 0 i ratio, istället för att båda ligger på ett. Nu är det ju inte riktigt så svart på vitt, men principen är så, att ju mer en seedar, ju mindre kan nån annan seeda. Fuskarna jämnar ut detta lite. Genom att dom inte seedar alls finns det mer än 1.0 som ska seedas till andra, vilket bidrar till att de med låg anslutningshastighet har större chans att komma upp i bra ratio. Och det finns alltid folk som är villiga att seeda seriöst för att de har möjlighet, och inte vill riskera bannen. Så torrentnätverket kommer inte gå under för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Problemet med ratio på torrents är att de med snabb uppkoppling delar ut mer än de tar. Om vi säger att en snubbe har 2.0 i ratio, det betyder att nån annan får 0 i ratio, istället för att båda ligger på ett. Nu är det ju inte riktigt så svart på vitt, men principen är så, att ju mer en seedar, ju mindre kan nån annan seeda. Fuskarna jämnar ut detta lite. Genom att dom inte seedar alls finns det mer än 1.0 som ska seedas till andra, vilket bidrar till att de med låg anslutningshastighet har större chans att komma upp i bra ratio. Och det finns alltid folk som är villiga att seeda seriöst för att de har möjlighet, och inte vill riskera bannen. Så torrentnätverket kommer inte gå under för det. Kanske, men det är fortfarande bara en självisk anledning. Om man fuskar bryter man fortfarande principen med bittorrent. Sen gillar jag inte folk som står och seedar tills dom har 3989 i ratio heller, men det är ändå värre att fuska. Dom som seedar seriöst brukar ju seeda dom nyaste torrentarna, så efter en vecka när dom är borta och alla andra fuskar med ration blir det ganska dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 (redigerad) Fuska? en annan Redigerad 13 augusti, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 (redigerad) Fuska? http://img105.imageshack.us/img105/4407/uphb8.jpg en annan http://img105.imageshack.us/img105/1992/dd...ddddddddpv9.jpg Haha "blev medlem: 12 minuter sen" det osar hett om den Undra när du blir kickad? Redigerad 13 augusti, 2006 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Haha "blev medlem: 12 minuter sen" det osar hett om den Undra när du blir kickad? Tog väll typ 40 minuter på båda ställena Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 14 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2006 Det känns lite hopplöst att vara medlem på en torrentsite utan en sån där som hjälper till lite. Jag vet inte hur det är på alla andra men på swebits får man ju några timmars delay på alla torrents, då har man ingen chans att få någon ratio då 4000 pers seedar och 90 leechar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2006 Det känns lite hopplöst att vara medlem på en torrentsite utan en sån där som hjälper till lite. Jag vet inte hur det är på alla andra men på swebits får man ju några timmars delay på alla torrents, då har man ingen chans att få någon ratio då 4000 pers seedar och 90 leechar. Tror att Swebits tog bort den delayen för ett tag sen. Kan inte kolla (är poweruser) men jag har för mig det. Däremot tror jag att man måste ha bra ratio för att requesta och också självklart stanna kvar på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2006 Tror att Swebits tog bort den delayen för ett tag sen. Kan inte kolla (är poweruser) men jag har för mig det. Däremot tror jag att man måste ha bra ratio för att requesta och också självklart stanna kvar på sidan. Ja, det gjorde de. Men Swebits är så gott som obrukbar för mig med mitt 0,5, jag kan inte tanka något utan att tappa runt 0,3 i ratio, p g a det som skribb skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 14 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2006 Ja, det gjorde de. Men Swebits är så gott som obrukbar för mig med mitt 0,5, jag kan inte tanka något utan att tappa runt 0,3 i ratio, p g a det som skribb skrev. Skribb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2006 Skribb? Hm, vad fick jag skribb ifrån? KalleR menar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2006 Ja, det gjorde de. Men Swebits är så gott som obrukbar för mig med mitt 0,5, jag kan inte tanka något utan att tappa runt 0,3 i ratio, p g a det som skribb skrev. Jag har visserligen 24mb ner och brukar ladda hem i någon mb per sekund minst. Men jag har bara 1mb upload och har inga problem med att hålla ration. Det är bara att lämna torrenten kvar i listan ett tag och besöka swebits ofta för att få hem nya torrents så fort som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2006 Jag har visserligen 24mb ner och brukar ladda hem i någon mb per sekund minst. Men jag har bara 1mb upload och har inga problem med att hålla ration. Det är bara att lämna torrenten kvar i listan ett tag och besöka swebits ofta för att få hem nya torrents så fort som möjligt. Jag har 8/0.8 och har inga problem att hålla ration heller, men så seedar jag 24/7 också. Inte alla som har möjlighet till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts