Jump to content

Officiella "Klarar min datorn detta spel"

rabarben
 Share

Recommended Posts

För att slippa 800 trådar med: Klarar min dator.... *Sätt in spel* så kan vi ta alla dom frågorna i denna tråden?

Ni kan ju alltid gå in på www.srtest.com och kolla innan ni frågar. Fast dom brukar ioförsig inte stämma men dom stämmer väl hyfsat bra iallafall.

Ni kan kolla vad datorn har genom att göra så här:

1. Öppna startmenyn

2. Ta kör

3. Skriv dxdiag

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Procersorn (hur fan stavas skiten) är väl en ganska viktig del i hur spelet ska funka?

Har ja fel?

Och är BF2 så krävande?

Processorn och grafikkortet är det som är viktigast när det gäller spel.

Processorn tar hand om AIn, allt som rör sig på skärmen, och grafikkortet tar hand om det visuella, alla texturer.

Mitt grafikkort är ett GeForce 6600 256MB, alltså ett helt okej grafikkort. Men min processor är en Intel® Celeron® 2,4gHz, och Celeron är bland de sämsta processorerna som finns med sina ynkliga 256kB i cacheminne. :huh:

Men, jag har pratat lite med Panimala. Han ska ju köpa en ny dator, och då kanske jag ska få köpa hans moderkort och processor på DreamHack! Har för mig det var en P4 3,0gHz, alltså mums. Inte kommer min dator bli något monster, men den kommer bli helt okej, och det duger för mig. :)

Just nu är processorn en flaskhals, så jag får inte ut hela grafikkortets prestanda... Och det är ju mindre kul.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte en dålig idé, men det borde väl gå att använda datorhjälpstråden?

Går ju för övrigt också att använda google.

Kan också tillägga att man inte ser allt i DxDiag

1. Högerklicka på "den här datorn".

2. Maskinvara > Enhetshanteraren

3. Klick på det man vill veta nåt om.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dator klarar inte Battlefield 2, på grund av processorn. Allt annat var pass, men inte den. :)

FYI.

Jag får:

graph_all_2_746901_0.gif

Kan ändå lira utan lagg, förutom när det sker explosioner precis framför mig :huh: Testa!

AMD Athlon 1.53GHz

Geforce FX 5600

1.5gb ram

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Processorn och grafikkortet är det som är viktigast när det gäller spel.

Processorn tar hand om AIn, allt som rör sig på skärmen, och grafikkortet tar hand om det visuella, alla texturer.

Känns bra att höra det när man lagt ut 5000 kronor på en AMD Athlon X2 4800+. Trodde det var total waste of money först..

Redigerad av thotim
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får:

graph_all_2_746901_0.gif

Kan ändå lira utan lagg, förutom när det sker explosioner precis framför mig :) Testa!

AMD Athlon 1.53GHz

Geforce FX 5600

1.5gb ram

Hm. Jag får väl testa spelet då.

Kebab: Nja, alltså, det är medel. Men det duger för mig.

Zcruwen, RAM är mer när du har många program igång, så ska du ha en stor växlingsfil så att datorn inte hänger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor