rabarben Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) För att slippa 800 trådar med: Klarar min dator.... *Sätt in spel* så kan vi ta alla dom frågorna i denna tråden? Ni kan ju alltid gå in på www.srtest.com och kolla innan ni frågar. Fast dom brukar ioförsig inte stämma men dom stämmer väl hyfsat bra iallafall. Ni kan kolla vad datorn har genom att göra så här: 1. Öppna startmenyn 2. Ta kör 3. Skriv dxdiag Redigerad 12 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Haha ursäkta men jag fick mig ett gott skratt efter att ha läst topicen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Bra, en sån här tråd behövs, har länge velat skapa en men modsen gillar inte mina fina idéer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Haha ursäkta men jag fick mig ett gott skratt efter att ha läst topicen. Är du också en av denna som ska håna / va på mig hela tiden? Var kan man se vad ens dator har? Skulle vilja se om min dator klarar Obvillion. Redigerad 12 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Var kan man se vad ens dator har? Skulle vilja se om min dator klarar Obvillion. Start> kör > dxdiag Släng in det i den första posten, om den nu ska vara "officiell" Redigerad 12 augusti, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Start> kör > dxdiag Släng in det i den första posten, om den nu ska vara "officiell" Tack.. lägger upp detta i första posten. Redigerad 12 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Jag roflar åt srtest. Bättre att se på minium/rekommenderade-kraven på spelet och jämföra med sin dators spec. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Är du också en av denna som ska håna / va på mig hela tiden? Jag skrev "ursäkta" innan jag skrev vad jag hade skrattat åt, så ta inte illa upp så snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Google Spelet +system requirements Spelet +systemkrav Svårare än så är det inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Min dator klarar inte Battlefield 2, på grund av processorn. Allt annat var pass, men inte den. FYI. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Min dator klarar inte Battlefield 2, på grund av processorn. Allt annat var pass, men inte den. FYI. Procersorn (hur fan stavas skiten) är väl en ganska viktig del i hur spelet ska funka? Har ja fel? Och är BF2 så krävande? Redigerad 12 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Procersorn (hur fan stavas skiten) är väl en ganska viktig del i hur spelet ska funka? Har ja fel? Och är BF2 så krävande? Processorn och grafikkortet är det som är viktigast när det gäller spel. Processorn tar hand om AIn, allt som rör sig på skärmen, och grafikkortet tar hand om det visuella, alla texturer. Mitt grafikkort är ett GeForce 6600 256MB, alltså ett helt okej grafikkort. Men min processor är en Intel® Celeron® 2,4gHz, och Celeron är bland de sämsta processorerna som finns med sina ynkliga 256kB i cacheminne. Men, jag har pratat lite med Panimala. Han ska ju köpa en ny dator, och då kanske jag ska få köpa hans moderkort och processor på DreamHack! Har för mig det var en P4 3,0gHz, alltså mums. Inte kommer min dator bli något monster, men den kommer bli helt okej, och det duger för mig. Just nu är processorn en flaskhals, så jag får inte ut hela grafikkortets prestanda... Och det är ju mindre kul. Redigerad 12 augusti, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Inte en dålig idé, men det borde väl gå att använda datorhjälpstråden? Går ju för övrigt också att använda google. Kan också tillägga att man inte ser allt i DxDiag 1. Högerklicka på "den här datorn". 2. Maskinvara > Enhetshanteraren 3. Klick på det man vill veta nåt om. Redigerad 12 augusti, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Ram minnet har väl också en stor del i det hela? eller har jag fel igen som vanligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Har för mig det var en P4 3,0gHz, alltså mums. Jag har en P4 2,8gHz. Är sånt mums nu för tiden med, alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Min dator klarar inte Battlefield 2, på grund av processorn. Allt annat var pass, men inte den. FYI. Jag får: Kan ändå lira utan lagg, förutom när det sker explosioner precis framför mig Testa! AMD Athlon 1.53GHz Geforce FX 5600 1.5gb ram Redigerad 12 augusti, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Processorn och grafikkortet är det som är viktigast när det gäller spel. Processorn tar hand om AIn, allt som rör sig på skärmen, och grafikkortet tar hand om det visuella, alla texturer. Känns bra att höra det när man lagt ut 5000 kronor på en AMD Athlon X2 4800+. Trodde det var total waste of money först.. Redigerad 12 augusti, 2006 av thotim Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 BF2 ser ut att funka bra här iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaiser Franz Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Men kan man inte bara söka på google brukar funka fint för mig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Jag får: Kan ändå lira utan lagg, förutom när det sker explosioner precis framför mig Testa! AMD Athlon 1.53GHz Geforce FX 5600 1.5gb ram Hm. Jag får väl testa spelet då. Kebab: Nja, alltså, det är medel. Men det duger för mig. Zcruwen, RAM är mer när du har många program igång, så ska du ha en stor växlingsfil så att datorn inte hänger sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts