ZcruweN Skrivet 16 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2006 Osäker på om jag har sagt det här tidigare. Innan jag började snusa, har nu snusat i c.a 2 år. det var i slutet av sommarlovet nån vecka innan vi skulle börja skolan. dom flesta av mina kompisar snusade, och dom ville få mig att snusa. allihopa höll på att tjata på mig att pröva, jag faller inte så lätt för grupptryck så lätt. dessutom så tänkte jag för mig själv "nej kommer aldrig pröva snusa eller röka i hela mitt liv, fyfan vad äckligt" När jag tänkte så så hade jag inte ens prövat nått utav dom, så tillslut gav jag upp och sa ja. Den första snusen började jag må illa av. spottade ut den efter 30 minuter. Tog en 30minuters paus sen så fastnade jag för det, jag tycker det är gott men jag är inte beroende av det även fast jag har snusat i c.a 2 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2006 Osäker på om jag har sagt det här tidigare. Innan jag började snusa, har nu snusat i c.a 2 år. det var i slutet av sommarlovet nån vecka innan vi skulle börja skolan. dom flesta av mina kompisar snusade, och dom ville få mig att snusa. allihopa höll på att tjata på mig att pröva, jag faller inte så lätt för grupptryck så lätt. dessutom så tänkte jag för mig själv "nej kommer aldrig pröva snusa eller röka i hela mitt liv, fyfan vad äckligt" När jag tänkte så så hade jag inte ens prövat nått utav dom, så tillslut gav jag upp och sa ja. Den första snusen började jag må illa av. spottade ut den efter 30 minuter. Tog en 30minuters paus sen så fastnade jag för det, jag tycker det är gott men jag är inte beroende av det även fast jag har snusat i c.a 2 år. Jag ska säga det till dig att du är beroende, även fast du inte känner det.. Jag har snusat i 1½ år och skulle nyss sluta och sa till morsan att det skulle vara lätt för jag var inte beroende .. Det gick sådär. Efter en vecka hade jag skitdamp för att jag inte fick snus och jag började igen . Man känner sig inte beroende när man snusar, men man är det. Just nu kan jag faktiskt säga att jag inte känner mig beroende, fastän jag är det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Tillräckligt beroende för att inte kunna sluta... En kronan lös räcker 1-1,5 dagar... Det var inte pga grupptryck jag började utan jag blev så nyfiken så jag provade och på den vägen är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Tillräckligt beroende för att inte kunna sluta... En kronan lös räcker 1-1,5 dagar... Det var inte pga grupptryck jag började utan jag blev så nyfiken så jag provade och på den vägen är det. Kronan är ett rätt okej snus, billigt och lagom okej smak. Smakat LD lös? billigare och godare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Nej, jag har aldrig testat. Varken röker eller snusar ...har inte tänkt testa heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Det godaste är fan General Original Av lössnus är det general. Lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Kronan är ett rätt okej snus, billigt och lagom okej smak. Smakat LD lös? billigare och godare *kvälvningar* LD är skitsnus, för snåla as. Priset kontra smaken funkar inte. Jag betalar helldre 25-27:- för snus som är gott, och 15-20:- för snus som smakar röv. Mina "favoriter". Portion: Tre Ankare, Cash Lakrits, Skruf Tranbär Lös: Probe, General, Ettan 99% av fallen är det Tre Ankare som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Hur går det med ekonomin för er som snusar? Blir det inte ganska dyrt... är 1 snusdosa i veckan vanligt? Om man handlar ett "normalpris" snus hur mycke går man back i veckan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Hur går det med ekonomin för er som snusar? Blir det inte ganska dyrt... är 1 snusdosa i veckan vanligt? Om man handlar ett "normalpris" snus hur mycke går man back i veckan då? Det hela handlar väl om vad man prioriterar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Ja snusa och ja jag är beroende Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Döden Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Hur går det med ekonomin för er som snusar? Blir det inte ganska dyrt... är 1 snusdosa i veckan vanligt? Om man handlar ett "normalpris" snus hur mycke går man back i veckan då? En snusdosa i veckan? Det räcker aldrig! Jag kör ungefär 2-3 snusdosor i veckan. En snusdosa går väl på runt 25 kronor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Hur går det med ekonomin för er som snusar? Blir det inte ganska dyrt... är 1 snusdosa i veckan vanligt? Om man handlar ett "normalpris" snus hur mycke går man back i veckan då? köpte alltid godis föut för 50 kr varje dag.. nu köper jag 1 dosa varje vecka för 20kr. så ja den e bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Hur går det med ekonomin för er som snusar? Blir det inte ganska dyrt... är 1 snusdosa i veckan vanligt? Om man handlar ett "normalpris" snus hur mycke går man back i veckan då? En dosa om dagen gör att Felix mår bra i magen... Som sagt, en dosa om dagen ungefär. Nu har jag trappat ner somfan eftersom jag ska försöka sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Kronan är ett rätt okej snus, billigt och lagom okej smak. Smakat LD lös? billigare och godare Haha ja jag har smakat LD lös smakar vidrigt. Lös snus i plast dosa?! Nej tack. Kronan lös tycker jag smakar minst lika bra som ettan,grov och general. Så jag kör på kronan, fast på helgerna brukar det bli en grov.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Hur går det med ekonomin för er som snusar? Blir det inte ganska dyrt... är 1 snusdosa i veckan vanligt? Om man handlar ett "normalpris" snus hur mycke går man back i veckan då? Det går så bra så. Varför skulle folk som snusar ha sämre ekonomi. Som Kebab säger så prioriterar vi snus framför annat som pengarna skulle gått till. Jag snusar 3-4 dosor i veckan. Det är 75-100kr. Bara för jag snusar för låt säga 100kr i veckan så menar du att jag går back 100kr? Du snusar inte och tjänar alltså in 100kr pga att du inte köper snus. Så du menar alltså att du varje vecka lägger undan 100kr bara för du inte snusar? Antar att du lätt bränner 100kr på något annat pga att du inte snusar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Det går så bra så. Varför skulle folk som snusar ha sämre ekonomi. Som Kebab säger så prioriterar vi snus framför annat som pengarna skulle gått till. Jag snusar 3-4 dosor i veckan. Det är 75-100kr. Bara för jag snusar för låt säga 100kr i veckan så menar du att jag går back 100kr? Du snusar inte och tjänar alltså in 100kr pga att du inte köper snus. Så du menar alltså att du varje vecka lägger undan 100kr bara för du inte snusar? Antar att du lätt bränner 100kr på något annat pga att du inte snusar. Nej... det var inte så ja menade. Jag bara undrar om det kostade mycket. Typ... då har ni snus istället för godis typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Nej... det var inte så ja menade. Jag bara undrar om det kostade mycket. Typ... då har ni snus istället för godis typ. En dosa kostar mellan 15kr och 30kr. Sen kan du snusa 1 snus om dagen eller 5 dosor om dagen, beroende på hur mycket du vill snusa. Båda alternativen är grymt onödiga. Snusar du 1 snus om dagen kan man lika gärna sluta, då du inte kommer få i dig någon större dos nikotin. Snusar du 5 dosor om dagen så är det dags att trappa ner. Då är du en otroligt slösaktig snusare. Har inne en snus i 1 minut och snusar konstant. 3-5 dosor på en vecka är ganska lagom. så 75kr - 125kr. Och visst, det är instället för godis, men jag personligen köper godis också. Så det är inte bara "Snus eller godis" utan du köper inte lika mycket av det du skulle köpt om du inte snusat. Innan jag snusade så kunde jag köpa en 2-3 chipspåsar och ett par godispåsar och chokladkakor på en vecka. Nu när jag snusar så klarar jag mig på 1 chipspåse. Dock så är jag inte så mycket för godis längre, så det brukar inte bli mer än typ 1-2 påsar micropopcorn på en hel månad. Så det är helt och hållet hur man prioriterar. Skulle jag fortfarande vart lika godissugen som jag var förr skulle jag antagligen inte köpa lika mycket snus som jag gör nu för tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 *kvälvningar* LD är skitsnus, för snåla as. Priset kontra smaken funkar inte. Jag betalar helldre 25-27:- för snus som är gott, och 15-20:- för snus som smakar röv. Mina "favoriter". Portion: Tre Ankare, Cash Lakrits, Skruf Tranbär Lös: Probe, General, Ettan 99% av fallen är det Tre Ankare som gäller. Har aldrig smakat tre ankare, ska nog köpa en dosa imorron. men jag snusar för det mesta bara Lucky Strike. sen dom dagarna då ekonomin inte är med mig så blir det antingen LDportion eller kronan. när det gäller lös så dras jag direkt till general Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Har aldrig smakat tre ankare, ska nog köpa en dosa imorron. men jag snusar för det mesta bara Lucky Strike. sen dom dagarna då ekonomin inte är med mig så blir det antingen LDportion eller kronan. när det gäller lös så dras jag direkt till general Hur kunde jag glömma Lucky Strike. Måste va för dom bara finns på 1 ställe här i närheten. På en Shell mack. Men dom är alltid slut där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Döden Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Portion: General, kronan och grovsnus är bäst. Lös: General helt klart. När pengarna inte räcker blir det kronan portion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts