Jump to content

Tar du nån sorts tobak/snus?

ZcruweN
 Share

Tar du nån sorts tobak/snus?  

120 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi har ätit på ganska många restauranger och nästan varje gång har man fått stå ut med att några tattare ska stå och röka brevid. T.ex. i Göteborg stod det 3 jävlar och riktigt blåste ut röken mot en. Hade du tyckt det varit trevligt?

Jag är medveten om att dom är beroende... men fan heller vill ja få deras skit rakt upp i huvvet. Men många här verkar ju tycka det är trevligt och få en jävla massa rök i huvvet.

Isåfall väljer dina föräldrar konstiga resturanger. Jag kan inte minnas att jag har fått rök på mig någon gång jag har varit på resturang (bortsett från vissa ruffiga pizza/kebabhak, precis som Stellan sa). :lol:

Och nej, det är väl inte så angenämnt att få deras rök i lungorna, men det går ju som sagt att undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 207
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag håller med dig i denna disskusionen pKz. Och... du... lever! ;)

Förrutom det där med o röka i skogen... det var inte så vältänkt.

Jag vill inte va en gnällande bitch men detta är ett disskusionsforum och här ska det disskuteras? Eller ska man bara nicka och hålla med?

Sen var det faktiskt du som efter att ha diskuterat om någon grej ett tag sade "Det är lika bra vi lägger ner det här, ingen verkar hålla med mig ändå." Så det där kan du väl svara på själv. Förresten, glömde smileyn du har patent på: :lol:

Snusar inte. Röker inte. Pappa snusar, skitäckligt är det.

Nåja. Tycker inte att alla restauranger ska vara rökfria, däremot ska det självklart finnas rökfria avdelningar om man störs av röken eller har astma.

Jepp, min pappa snusar också.. Jag tycker däremot att alla restauranger ska vara rökfria då lagen kom pga personalen, de fick utstå fett mycket passiv rökning.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen var det faktiskt du som efter att ha diskuterat om någon grej ett tag sade "Det är lika bra vi lägger ner det här, ingen verkar hålla med mig ändå." Så det där kan du väl svara på själv. Förresten, glömde smileyn du har patent på: :)

Nej?

Ja skrev: Lika bra vi lägger ner disskusionen eftersom vi inte kommer någon vart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker däremot att alla restauranger ska vara rökfria då lagen kom pga personalen, de fick utstå fett mycket passiv rökning.

Det finns dock inga studier som har bevisat att passiv rökning orsakar cancer eller andra sjukdomar.

Jag tycker det är skitskönt med rökförbudet, men att införa det på grund av hälsan är värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första. Kan du klara av att debbatera någon gång utan att använda personangrepp? Tack.

Vi har ätit på ganska många restauranger och nästan varje gång har man fått stå ut med att några tattare ska stå och röka brevid. T.ex. i Göteborg stod det 3 jävlar och riktigt blåste ut röken mot en. Hade du tyckt det varit trevligt?

Jag är medveten om att dom är beroende... men fan heller vill ja få deras skit rakt upp i huvvet. Men många här verkar ju tycka det är trevligt och få en jävla massa rök i huvvet.

Korkad kan du vara själv...

(Tack Vice. för infon. Visste att det va rökförbud på krogar, men inte resturanger)

Det är inte personangrepp, det är den hårda sanningen. Lev med det.

Om det stog 3 tattare vid dig på en resturang och blåste röken i ansiktet på dig vill jag inte äns tänka mig vad du hade gjort för något mot dom då. Det är inte precis vanligt att se tattare på resturang, dom brukar hålla till på bakgatorna du vet. Men ja, som jag sa innan. Du kanske tycker att en överkört hund nere på bakgatan är en resturang. Då kan jag förstå.

För det första, vad FAN har tattare med rökare och göra? Inte ett jävla skit, och det visar ju bara hur lite du vet om nånting.

För det andra, hur kan dom stå och blåsa dig i ansiktet? Sitter du på resturang så sitter man oftast mitt emot den man är där med, och det är inte precis så det sitter en rökare där eller hur, om det nu inte är din mamma, pappa och syrra som du kallar tattare som sitter och blåser röken på dig.

För det tredje, Det är rökförbud på krogar och resturanger. Då måste alltså dom sk. tattarna stått utanför resturangen och blåst röken på dig.

Det låter så jävla fejk så det skriker om det. Men som sagt, om du typ snodde lodisarnas insulinsprutor så kan jag förstå att dom följde efter dig. Med all rätt.

Och nej, jag kan inte vara korkad. Jag är allmänbildad, något du borde testa på. Det är nyttigare än både muffins och glass.

(pKz, snälla säg det. Du vet att jag ska få dig bannad härifrån)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Personangrepp och ordmärkningar*

Okej... tattare var väl inte ett bra ordval. Förlåt då....

Och du Stellvete... (Oh my god nu blir jag bannad... jag skrev ett själsord till Stellhell) det finns något som heter vind. Och det kan föra rök till en ganska lång bit ifrån där man sitter. Och sen luktar det förjävligt.

Och har ni inte tänkt på en sak. Tänk på personalen som jobbar där som måste stå ut med detta jävla gift varenda dag? Hade du velat stå ut med det varje dag och lukta rök varje dag du kommer hem?

Och det är fult och märka ord.

Och sen så har du ingen rätt att leta efter anledningar att banna folk.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... tattare var väl inte ett bra ordval. Förlåt då....

Och du Stellvete... (Oh my god nu blir jag bannad... jag skrev ett själsord till Stellhell) det finns något som heter vind. Och det kan föra rök till en ganska lång bit ifrån där man sitter. Och sen luktar det förjävligt.

Och har ni inte tänkt på en sak. Tänk på personalen som jobbar där som måste stå ut med detta jävla gift varenda dag? Hade du velat stå ut med det varje dag och lukta rök varje dag du kommer hem?

Och det är fult och märka ord.

Och sen så har du ingen rätt att leta efter anledningar att banna folk.

Nej, tattare vad inte ett bra ordval. Lär dig nångång!

Ignorerar ditt lilla skitsnack där. Vind, ja vind är bra. Vad hände nu med alla 3 tattare som blåste röken på dig? Eller vad det 2 rökare och vinden som var tattare? Oj my gåd. Hur är det uppe i planeten? Att det luktar illa är ju inte precis rökarens fel. Oj oj oj.

Men är du ordblind eller? Det är rökförbud på alla resturanger och krogar, just pga. att personalen fick i sig mycket rök.

Jag har all rätt i världen, och om jag inte har det så tar jag mig rätten. Lyssnar inte på smygdanskar du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första är ju rökning förbjudet.

För det andra är det något man får räkna med om man tar ett sådant jobb. Precis samma som att lärare blir hörselskadade på grund av allt ljud barnen för. Precis som att städare kan få ryggskador. De flesta arbeten för arbetsskador med sig, och sådant blir man informerad om i förväg. Vill du inte jobba på en rökig bar, slipp det då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor