Azore Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Har bara prövat Varken röker eller snusar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Men vadfan, du ska inte flytta på dig, du ska sätta dig i den rökfria avdelningen från början!!! Tänk efter före! Varför ska det finnas en rökfri avdelning? Då kommer antagligen inte den finnas utomhus. Nej då ska det finnas en avdelning för "rökare" om det ska finnas någon speciell avdelning. Vi "ickerökare" ska inte anpassa oss för dom. Frenzy: Har du inget och tillföra till disskusionen kan du lika gärna vara tyst. Redigerad 12 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Snusat i tre och ett halvt år, och nu är det dags att sluta. har köpt min sista riktiga dosa, ska köra mini nu i ett tag, inte länge dock. Känns skönt att lägga av med skiten, även om jag kommer sakna det. Kommer säkert ta en snus nån gång ibland, men inga återfall här inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Varför ska det finnas en rökfri avdelning? Då kommer antagligen inte den finnas utomhus. Nej då ska det finnas en avdelning för "rökare" om det ska finnas någon speciell avdelning. Vi "ickerökare" ska inte anpassa oss för dom. Men skärp dig nu... Det finns två avdelningar, en för rökare och en för ickerökare... Kära nån, ingen av dem är norm, ingen är undantag! Nöjd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Men skärp dig nu... Det finns två avdelningar, en för rökare och en för ickerökare... Kära nån, ingen av dem är norm, ingen är undantag! Nöjd? Precis... tyvärr så tror jag inte restauranger kan ordna det. Säg vad ni vill... jag kommer tycka det är irriterande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Precis... tyvärr så tror jag inte restauranger kan ordna det. Det är ju precis det de gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Crap, så skrev man ett långt inlägg sen fittar datorn till det när jag trycker på Add Reply. Aja skitsamma är väll bäst ändå då jag skulle fått en varning för dom stora fina orden jag använde. Snusar på heltid, General portion. Klarar mig inte utan det Röker om jag blir bjuden eller om jag vaknar upp med ett paket fickan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Nej inget av de, inte äns testat, så tuff är jag inte än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 @Rabarben: Hoppas innerligt att du dör av cancer av passiv rökning när du är så urbotat dum att du sätter dig på rökningsavdelningen på resturang. Du är fan mer urblåst än ciggen själv. Det är lag på att det ska finnas ickerökavdelningar på resturang, så säg inte att det inte finns det. Kanske om du räknar en sjabblig pizzeria nere på hörnet som resturang, vad vet jag. Och det är inte icke-rökarna som får ta smällen. Du är medveten om att många resturanger har slutat med rökavdelningar, och alla krogar i Sverige och Norge har helt rökförbud inomhus. Och du klagar på rökare utomhus, vart ska dom annars va om det nu inte finns rökavdelningar inne på resturangen? Ska dom få ta på sig en vakumpackad rymddräkt så du ska slippa få rök på dig kanske? Då skulle du bli glad va. Det är inte precis så rökaren sitter och blåser röken på dig på resturang, tror ingen vill göra det. Fast vad vet jag, du kanske är lika korkad där som du är här. "Mamma, mamma. Den rökaren där röker vid mig. Jag kommer dööö! *Gråta*" Be dina föräldrar välja ett annat bord eller sätt er inomhus om det nu är så farligt. @Topic: Jag har snusat i 7½ år. "Började" snusa på nyårsafton, men hade helgsnusat från november innan dess. Men tar det från dagen jag berättade för mamma och pappa att jag snusade och att jag fick mitt intyg i skolan. Rökte till och från i 1-2 år, och nuför tiden så har jag försökt sluta. Onödigt att göra båda delarna. Men jag tar gärna en cigarett om jag blir bjuden. Dock har jag sagt till mina rökande kompisar att inte bjuda mig, men ibland så är det bara ett måste. Är dock heltidsfeströkare. Inget jag skäms över. Ok att jag slutade röka på veckorna, men på fest funkar ciggen aldeles utmärkt. Inte beroende av cigaretterna så om jag skulle få för mig att sluta feströka så skulle jag klara det galant pga. snusningen. Snusningen därimot kommer jag nog ha stora beskymmer med att sluta med. Har försökt ett par gånger, men har aldrig fått det att funka. Försökte sluta under 1 månadstid, men fick nästan i mig ner snus under den månaden då jag snikte snus från alla mina kompisar, så till slut så började jag köpa eget igen för att inte ruinera dom andras ekonomi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Crap, så skrev man ett långt inlägg sen fittar datorn till det när jag trycker på Add Reply. Aja skitsamma är väll bäst ändå då jag skulle fått en varning för dom stora fina orden jag använde. Det gjorde den för mig med. Men jag kopierade texten. Here it is. Alltså, det hela handlar om att kunna anpassa sig till andra människor. Ni kan inte gå runt och hela tiden be folk sluta med vad de håller på med, ni får försöka anpassa sig till det. Rökare är trots allt beroende och man får förstå det. Klarar man inte av att anpassa sig till olika personers behov kommer man få det väldigt svårt. Rökare kan inte anpassa sig till oss, de är beroende av nikotin och kan inte bara sluta, men vi kan anpassa oss till dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Alltså, det hela handlar om att kunna anpassa sig till andra människor. Ni kan inte gå runt och hela tiden be folk sluta med vad de håller på med, ni får försöka anpassa sig till det. Rökare är trots allt beroende och man får förstå det. Klarar man inte av att anpassa sig till olika personers behov kommer man få det väldigt svårt. Rökare kan inte anpassa sig till oss, de är beroende av nikotin och kan inte bara sluta, men vi kan anpassa oss till dem. Äntligen kan vi vara överens om någonting!!! För övrigt är det väl bäst om den som lättast anpassar sig anpassar sig. Som att resa sig upp på bussen för folk som bara har ett ben och sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Har aldrig rökt en enda cigarett, och aldrig snusat. Tycker att det verkar så otroligt onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Bara för att klargöra Tija och kebab (StellHell, förstod inte riktigt vad du menade, du säger att det finns rökfria avd. på restauranger sedan att det är förbjudet...!?) Det finns inga rökfria avd. på restauranger, barer dicon mm. Alla är enligt lag nu mer rökfria. De får däremot finnas rökrum. Detta med rökandets vara eller icke vara är ett ganska vanligt problem. Jag är av attyden att man får ge och ta i ett flerfamiljshus för att man skall undvika en massa bi*chande. Jag spelar j*vla hög musik och tanten under mig får stå och suga på sina äckliga giftpinnar. Hon får helt enkelt ta av jag spelar musik och jag får ta att mina möbler stinker sk*t. Men, sedan finns det människor som har svår astma och inte tål rök. De skall väl inte behöva leva i en bastu på sommaren bara för att grannen skall röka på sin uteplats?! Många vill förbjuda rökning på balkonger mm och införskaffa speciella "rökrutor" på området där man bor. Och jag håller med om att det skulle vara kränkande om man inte får bestämma hurvida man skall röka hemme eller ej, men samtidigt skall det inte drabba oskyldiga och då det är bättre att rökarna flyttas dit än att de stör astmatiker i deras egna hem (om de nu inte vill röka inne och betala ev. saneringar) men det är en svår balansgång det där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Har inte prövat. så jag röker eller snusar inte heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 @Rabarben: Hoppas innerligt att du dör av cancer av passiv rökning när du är så urbotat dum att du sätter dig på rökningsavdelningen på resturang. Du är fan mer urblåst än ciggen själv. Det är lag på att det ska finnas ickerökavdelningar på resturang, så säg inte att det inte finns det. Kanske om du räknar en sjabblig pizzeria nere på hörnet som resturang, vad vet jag. Och det är inte icke-rökarna som får ta smällen. Du är medveten om att många resturanger har slutat med rökavdelningar, och alla krogar i Sverige och Norge har helt rökförbud inomhus. Och du klagar på rökare utomhus, vart ska dom annars va om det nu inte finns rökavdelningar inne på resturangen? Ska dom få ta på sig en vakumpackad rymddräkt så du ska slippa få rök på dig kanske? Då skulle du bli glad va. Det är inte precis så rökaren sitter och blåser röken på dig på resturang, tror ingen vill göra det. Fast vad vet jag, du kanske är lika korkad där som du är här. "Mamma, mamma. Den rökaren där röker vid mig. Jag kommer dööö! *Gråta*" Be dina föräldrar välja ett annat bord eller sätt er inomhus om det nu är så farligt. För det första. Kan du klara av att debbatera någon gång utan att använda personangrepp? Tack. Vi har ätit på ganska många restauranger och nästan varje gång har man fått stå ut med att några tattare ska stå och röka brevid. T.ex. i Göteborg stod det 3 jävlar och riktigt blåste ut röken mot en. Hade du tyckt det varit trevligt? Jag är medveten om att dom är beroende... men fan heller vill ja få deras skit rakt upp i huvvet. Men många här verkar ju tycka det är trevligt och få en jävla massa rök i huvvet. Korkad kan du vara själv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Snusar inte. Röker inte. Pappa snusar, skitäckligt är det. Nåja. Tycker inte att alla restauranger ska vara rökfria, däremot ska det självklart finnas rökfria avdelningar om man störs av röken eller har astma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Kan väl bli en Churchill eller liknande ibland, eller pipa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Förut rökte jag, sen slutade jag så jag började snusa. ska se om jag orkar sluta. är jävligt dyrt iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Nej Nej Det visste nog alla redan, jag är helt clean och kommer leva längre än de flesta här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 StellHell för helvete, sluta lek som om att du är mycket 'bättre' än rabarben. Men jag kanske kan kalla dig för fuckface, idiot? Nej, för då får jag ban/kick. Du ska fan vara en förebild för oss.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts