Vice. Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 (redigerad) Vad fan, man ska väl i alla fall få röka i sitt eget hem?! Jo visst ska man kunna det. Jag är inte gnällig. Men det stör mig om man bor 2 meter ovanför personen som kedjeröker och det kommer in i lägenheten när man har fönster och balkongdörr öppna. Sedan finns det de som är så allergiska att de reagerar för minsta rök. För att inte tala om att röklukten sätter sig i möblerna mm... @kebab, tja, rök stiger förstår du. Redigerad 11 augusti, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Jo visst ska man kunna det. Jag är inte gnällig. Men det stör mig om man bor 2 meter ovanför personen som kedjeröker och det kommer in i lägenheten när man har fönster och balkongdörr inne. Sedan finns det de som är så allergiska att de reagerar för misnta rök. @kebab, tja, rök stiger förstår du. Åfan, tänkte inte på att den kunde smita in genom fönster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Ja, för alla har ju en skog precis runt hörnet... Nu får du skärpa dig, tror du på det där själv, eller? Om man sitter hemma, och röker, så blåser man knappast ut röken mot någon som inte vill ha den, såvida man inte har gnälliga jävla gäster. Du ska väl ge fan i hur det luktar i grannens lägenhet? Nej, det förstår jag att inte alla har. Man kan t.ex blåsa upp den mot en fläkt, eller, gå ner och röka vid ett hörn då, men inte fan ut genom ett fönster så det blåser upp till andra. Jaså? Så om jag t.ex sparar på döda djur (ingen lag mot det?), så det stinker i hela lägenheten så kan jag allstå ha det så, eftersom det är min lägenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Nej, det förstår jag att inte alla har. Man kan t.ex blåsa upp den mot en fläkt, eller, gå ner och röka vid ett hörn då, men inte fan ut genom ett fönster så det blåser upp till andra. Jaså? Så om jag t.ex sparar på döda djur (ingen lag mot det?), så det stinker i hela lägenheten så kan jag allstå ha det så, eftersom det är min lägenhet. Ja, så länge lukten håller sig i din lägenhet. Sen det där med att röken skulle smite in genom ditt fönster är bara bullshit, och om det skulle vara så illa så kan du säga till din granne (alla rökare är inte arroganta/döva) att han eller hon kanske kan öppna ett annat fönster. Så är den saken löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 (redigerad) Jaså? Så om jag t.ex sparar på döda djur (ingen lag mot det?), så det stinker i hela lägenheten så kan jag allstå ha det så, eftersom det är min lägenhet. ja faktiskt. Så länge det inte stör dina grannar så. Men du är skyldig att sanera lägenheten när du flyttar. Även mot röklukt. Det är därför många inte röker inne längre. Tija, hon röker på sin uteplats. Inte inne. Det är det som är problemet. Redigerad 11 augusti, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Nej, det förstår jag att inte alla har. Man kan t.ex blåsa upp den mot en fläkt, eller, gå ner och röka vid ett hörn då, men inte fan ut genom ett fönster så det blåser upp till andra. Jaså? Så om jag t.ex sparar på döda djur (ingen lag mot det?), så det stinker i hela lägenheten så kan jag allstå ha det så, eftersom det är min lägenhet. Så länge man inte får klagomål från hyresvärden så.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Jag håller med dig i denna disskusionen pKz. Och... du... lever! Förrutom det där med o röka i skogen... det var inte så vältänkt. Jag vill inte va en gnällande bitch men detta är ett disskusionsforum och här ska det disskuteras? Eller ska man bara nicka och hålla med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Ja, så länge lukten håller sig i din lägenhet. Sen det där med att röken skulle smite in genom ditt fönster är bara bullshit, och om det skulle vara så illa så kan du säga till din granne (alla rökare är inte arroganta/döva) att han eller hon kanske kan öppna ett annat fönster. Så är den saken löst. YEAH! HAHA, så du menar att man inte känner lukten av rök genom fönster/altandörrar/whatever? Konstigt, känner röklukt här hela tiden. Jag bor i en jävla lägenhet, hur många fönster tror du det finns? En utåt, under min balkong. Och sen en mot lekplatsen, där barn leker..? ja faktiskt. Så länge det inte stör dina grannar så. Men du är skyldig att sanera lägenheten när du flyttar. Även mot röklukt. Det är därför många inte röker inne längre. Tija, hon röker på sin uteplats. Inte inne. Det är det som är problemet. Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Har snusat till och från sen 6:an och halvberoende ( går ettan nu ). Jag förnekar suget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Jag snusar, fast kan klara mig utan dom i ett litet tag.! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Tija, hon röker på sin uteplats. Inte inne. Det är det som är problemet. Om du tycker att det är jättejobbigt, så prata med henne. Hon är säkert förstående och sätter sig under köksfläkten som en god medborgare. Min poäng är att man ska få göra vad man vill i sitt eget hem (inom vissa gränser, inga jävla cp-kommentarer på det, tack...). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Om du tycker att det är jättejobbigt, så prata med henne. Hon är säkert förstående och sätter sig under köksfläkten som en god medborgare. Min poäng är att man ska få göra vad man vill i sitt eget hem (inom vissa gränser, inga jävla cp-kommentarer på det, tack...). Som om någon som har en cp-skada här på forumet skulle skriva en kommentar så skulle du inte respektera det inlägget? Självklart ska man få göra vad man vill i sitt hem men då ska det inte drabba andra. Skitbra o röka på balkongen! Då slipper rökaren lukten i hemmet... medans han där uppe inte blir lika glad. Samma på restauranger så håller alltid "dom" sina cigg bakom axeln. Jävligt trevligt om man sitter där då... "Flytta dig då då" Nej... har man satt sig på ett ställe ska man inte behöva flytta på sig för nån jävel ska köra upp ciggen i nacken på en. "Smokers are silent killers... kill them before they kill you" Tror ni vet var den kommer ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Samma på restauranger så håller alltid "dom" sina cigg bakom axeln. Jävligt trevligt om man sitter där då... "Flytta dig då då" Nej... har man satt sig på ett ställe ska man inte behöva flytta på sig för nån jävel ska köra upp ciggen i nacken på en. Det finns rökfria avdelningar.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Om du tycker att det är jättejobbigt, så prata med henne. Hon är säkert förstående och sätter sig under köksfläkten som en god medborgare. Min poäng är att man ska få göra vad man vill i sitt eget hem (inom vissa gränser, inga jävla cp-kommentarer på det, tack...). Då är det bäst du slutar kommentera .. Godnatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Då är det bäst du slutar kommentera .. Godnatt. Jag menade typ som "Jaha, så då får jag döda min fru, för att jag gör det hemma?! LoL OMFGZ!"... Kontringar tar jag gärna emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Det finns rökfria avdelningar.... Och? Nu är vi där igen... ska jag behöva flytta på mig för att han/hon förstör min luft? Lika bra vi skiter i disskusionen... vi kommer ingen vart ändån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Jag har aldrig tagit tobak, och varken röker eller snusar. Och det tänker jag aldrig testa heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Och? Nu är vi där igen... ska jag behöva flytta på mig för att han/hon förstör min luft? Lika bra vi skiter i disskusionen... vi kommer ingen vart ändån. Ta det privat istället annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Och? Nu är vi där igen... ska jag behöva flytta på mig för att han/hon förstör min luft? Lika bra vi skiter i disskusionen... vi kommer ingen vart ändån. Men vadfan, du ska inte flytta på dig, du ska sätta dig i den rökfria avdelningen från början!!! Tänk efter före! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Men vadfan, du ska inte flytta på dig, du ska sätta dig i den rökfria avdelningen från början!!! Tänk efter före! Han verkar för trög för att förstå det. Tack än en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts