Umberto Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Högt ärade medmedlemmar, Det har de senaste dagarna skapats ett stort antal undersökningar/pollar och jag vill som den kritiska individ jag är visa mitt förakt för denna företeelse. Jag har, efter mycket idogt arbete i mitt labb (som för övrigt drivs av solpaneler och måsskit), kommit fram till att en poll förstör ett ämnes debattmöjligheter med 72% (minst). En poll låser in ämnen på ett fåtal färdigt framställda alternativ och försvårar vidare diskussion. Varför inte, istället för att göra en poll, skriva ett inlägg där Ni, bästa trådskapare, framhåller era åsikter i frågan och där sedan andra, utifrån ert inlägg, kan diskutera med/mot er? Då blir det mycket intressantare för samtliga. Det här är ju trots allt (om jag förstått saken rätt) ett diskussionsforum och inte nåt virtuellt konferensrum för blivande SIFO-tjänstemän. Dessutom är det varken intressant eller vidare trevligt när så gott som alla inlägg är i stil med: Blablabla... Vote: 150 kg Så stoppa pollarna! Gör en vanlig tråd, skriv ett startinlägg och låt diskussionen växa fram utifrån det istället! MVH Umberto (kille) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Håller faktiskt med dig! Mycket bra motivering! Enkelt talat: Word Redigerad 10 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Tänkte precis skriva något liknande. Ingen bryr sig om vem som biter naglar, ringer via skype eller antal mostrar. Jacker började bra med en tråd utan poll men sen sket det sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 MEIN FÜRER! HEIL! _/ Så sant som det är sagt så gör pollar mer ont än gott. Enda gången en poll faktist är bättre är när man vill få ut en uträkning av hur många av varje sort som röstar på vad. Och då ska röstningen inte pågå resten av livet, utan hållas under en vecka eller en dag. Skulle alla topicar va med poll så skulle trådskaparen lika gärna skriva 10 inlägg på rad där dom 10 olika alternativen fanns, sen kunde alla andra medlemmar bara quota just deras alternativ. Det är ungefär så pollarna ser ut i dagsläget. SLOPA POLLARNA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ibland kan pollarna vara bra, för att se mer exakt vad medlemmarna tycker. Men ofta missbrukas de eftersom svaren egentligen är oändliga. Då är en topic att föredra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts