SlewME Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 (redigerad) Jag menar när man ska ringa till nått viktigt plejs Aha, ok.. Då var det mer normalt iaf. EDIT: Skylla skulle det stå i min post, och inte Skydda. Redigerad 11 augusti, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Ouepp. Bara ibland när jag är nervös eller när jag pratar fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 (redigerad) Nope, det har väl hänt på ett par ord under min livstid att jag har stammat till på nåt ord... (har nog hänt alla) Dock har jag en polare som stammar Redigerad 11 augusti, 2006 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Vote: Stammar lite De händer när jag pratar för snabbt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Stammar inte. Stakar mig ibland, dock, men det blir mest... att jag säger fel ljud, inte att jag säger samma ljud om och om igen... Liksom. Fick förövrigt gå hos talpedagog i ettan, för jag blandade ihop "n" och "ng", "t" och "k", "s" och "sch" och så vidare. Så när jag skulle säga vad jag hette så sa jag inte "Tina" utan "Kiinga"... Det var lite pinsamt. Mitt enda talfel nu är att jag inte kan säga r. Men folk säger att det inte märks. Tilläggas kan att det inte är något fysiskt fel på mig. Jag hade bara napp tills jag var sju, vilket messade upp mina tänder rätt ordentligt, och så lärde jag ju mig inte hur ljuden skulle ligga i munnen... Ja, där fick ni en utläggning om det med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Finns en kille i 7:an här som ABSOLUT inte kan säga "R". Så han pjatar så häja istället. Vet inte varför, han kanske har något fel med stämbanden eller nått. mig själv:Byter ibland ut orden mot varandra, mest om man t.e.x. är uppjagad och vill berätta något fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXon Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 (redigerad) Stammar inte. Stakar mig ibland, dock, men det blir mest... att jag säger fel ljud, inte att jag säger samma ljud om och om igen... Liksom. Fick förövrigt gå hos talpedagog i ettan, för jag blandade ihop "n" och "ng", "t" och "k", "s" och "sch" och så vidare. Så när jag skulle säga vad jag hette så sa jag inte "Tina" utan "Kiinga"... Det var lite pinsamt. Mitt enda talfel nu är att jag inte kan säga r. Men folk säger att det inte märks. Tilläggas kan att det inte är något fysiskt fel på mig. Jag hade bara napp tills jag var sju, vilket messade upp mina tänder rätt ordentligt, och så lärde jag ju mig inte hur ljuden skulle ligga i munnen... Ja, där fick ni en utläggning om det med! Du pratar ju ändå ganska mycket, och jag har aldrig tänkt på att du inte kan säga r...Kan iof bero på att du pratar ganska snabbt, det märks inte mycket i alla fall. Redigerad 11 augusti, 2006 av eXon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 för jag blandade ihop "n" och "ng", "t" och "k", "s" och "sch" och så vidare. Sch brukar jag ofta säga när jag inte ska säga det. Till exempel "När ska vi till tågschtationen då?" Folk bryr sig dock inte om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Finns en kille i 7:an här som ABSOLUT inte kan säga "R". Så han pjatar så häja istället. Vet inte varför, han kanske har något fel med stämbanden eller nått. mig själv:Byter ibland ut orden mot varandra, mest om man t.e.x. är uppjagad och vill berätta något fort. Det har ju inte med stämbanden att göra, utan tungan. Tija, jag har då tänkt på att du inte kan säga R. "Tlevligt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Tija, jag har då tänkt på att du inte kan säga R. "Tlevligt". ... ja, just det ... Men det är ju för att du har känt mig sedan jag fan knappt kunde göra mig förstådd. Exon hör ju inget, eller hur, och han träffade ju mig först i sjuan. Och, som han sa, jag pratar så jävla snabbt och mycket, så det märks bara när jag säger enstaka ord, som "tlevligt". Du har förresten sagt att det är gulligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXon Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 ... ja, just det ... Men det är ju för att du har känt mig sedan jag fan knappt kunde göra mig förstådd. Exon hör ju inget, eller hur, och han träffade ju mig först i sjuan. Och, som han sa, jag pratar så jävla snabbt och mycket, så det märks bara när jag säger enstaka ord, som "tlevligt". Du har förresten sagt att det är gulligt... Du kanske pratar snabbt men det är ju ändå tydligt, mycket värre med folk som mumlar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 (redigerad) Min röst skär sig ibland.. :'( fast det händer mer och mer sällan nu för tiden iallafall (Har tametusan hållt på sen jag började sjuan ) Redigerad 11 augusti, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Nopp, men jag kan blanda ihop ord ibland när jag är nervös eller snackar snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Min röst skär sig ibland.. :'( fast det händer mer och mer sällan nu för tiden iallafall (Har tametusan hållt på sen jag började sjuan ) Det kallas att komma i målbrottet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Det kallas att komma i målbrottet. Komma i målbrottet? För min del handlar det om att "Ha-kommit-i-målbrottet-för-flera-år-sedan-men-ibland-så-är-min-röst-fortfarande-ostabil" Fast det här hör ju verkligen inte till tråden, iof. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Komma i målbrottet? För min del handlar det om att "Ha-kommit-i-målbrottet-för-flera-år-sedan-men-ibland-så-är-min-röst-fortfarande-ostabil" Fast det här hör ju verkligen inte till tråden, iof. Ok. Kan vara så, har en kompis som det plötsligt brukar kunna bli så för oxå. Det brukar försvinna med åldern sånt dära. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Nej, fast en av mina kompisar gör. Men han är dansk, så det är okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 ... ja, just det ... Men det är ju för att du har känt mig sedan jag fan knappt kunde göra mig förstådd. Exon hör ju inget, eller hur, och han träffade ju mig först i sjuan. Och, som han sa, jag pratar så jävla snabbt och mycket, så det märks bara när jag säger enstaka ord, som "tlevligt". Du har förresten sagt att det är gulligt... Vem skulle inte tycka det? Tycker det är för jävla gulligt och sött när barn precis lärt sig prata. Te.x.När dem t.ex. säger "y" istället för "u"som t.ex. Lille Skytt Själv kunde jag inte säga "L" som barn... uttalade "L" som "J" istället. Rojigt, till roligt etc. Har det bandat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Vote: Nej, tror inte det´! Brukar inte tänka på det iaf´! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts