The_go Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Vuxendricka eller hallonsaft? Jag undrar över hallonvuxet. Förutom öl. T.ex.Vad passar att snapsa? OBS! Inget dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Hmm... Vad brukar ni ha för tillbehör när ni äter kräftor? Tänkte ha kräftskiva nämligen, och behöver förslag. Och även förslag på vuxendricka som passar. I matväg är det inte så mycket som behövs. Kräftor såklart. Sen är en brödbit ganska så bra för att få lite tuggmotstånd. Vitt bröd är att föredra, men en god ost till. Vanlig ost ellrer mjukost/mögelost. Vad som gillas mest. Sen är det Öl som gäller som dryck. Vitt vin funkar för dom som inte dricker öl (Eller alkoläsk/cider. Dock är det fruktigt och passar egentligen inte). Anledningen till att det SKA vara öl är för att kräftorna kokas i öl, så det passar så bra ihop. Till snaps funkar det mesta. Vodka för dom "snåla" (menar inte enbart pengamässigt, utan i smakväg. Vodka är ganska smaklöst). Rekomenderar Skåne Akvavit eller Hallands Fläder. Så en "StellHell"* lista. 1. Kräftor 2. vitt bröd med ost / vitlöksbröd 3. Öl 4. Skåne eller Hallands. *Detta är vad jag skulle ha på en kräftskiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Själv ska man äta lite havskräftor ikväll. Ingen kräftskiva eller så, bara äta lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 I matväg är det inte så mycket som behövs. Kräftor såklart. Sen är en brödbit ganska så bra för att få lite tuggmotstånd. Vitt bröd är att föredra, men en god ost till. Vanlig ost ellrer mjukost/mögelost. Vad som gillas mest. Sen är det Öl som gäller som dryck. Vitt vin funkar för dom som inte dricker öl (Eller alkoläsk/cider. Dock är det fruktigt och passar egentligen inte). Anledningen till att det SKA vara öl är för att kräftorna kokas i öl, så det passar så bra ihop. Till snaps funkar det mesta. Vodka för dom "snåla" (menar inte enbart pengamässigt, utan i smakväg. Vodka är ganska smaklöst). Rekomenderar Skåne Akvavit eller Hallands Fläder. Så en "StellHell"* lista. 1. Kräftor 2. vitt bröd med ost / vitlöksbröd 3. Öl 4. Skåne eller Hallands. *Detta är vad jag skulle ha på en kräftskiva. Är kräftor verkligen nödvändigt på en kräfskiva? tihi Nej, men seriöst. Kanske ska bort med familjen till en när dom ska äta kräftor. Då blir det kanske första gången jag äter kräftor. Är inte så mycket för skaldjur eller någon annan typ av mat som kommer från havet/sjö med vissa undantag dock... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
petx Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 SUga kräftstjärtar är ganska gott insjö Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 19 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 Havskräftor och cider det e en kräftskiva det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2006 (redigerad) Aah, så åt man kräftor! Alldeles för lite, men det är ju ruskigt dyrt. Enligt mig är havskräftor godare än insjökräftor, men det är ju svårt att få tag på riktigt färska insjökräftor också. Däremot är insjökräftan mycket snyggare än havskräftan. Åt faktiskt en hel del på dem, stjärten, klorna, och så öppnade jag huvudet och sög ur all saft. Att äta hjärnan var däremot för mycket för min del, sen var den inte ens god. Men saften är snuskigt god. Till hade vi självklart vitlöksbaguette och aioli. Redigerad 19 augusti, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tomaten Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Själv så föredrar jag havskräftorna dom är ju så goda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Det ska vara kräftsmör. Aah. Hjärnan! :dregla Jag har aldrig ätit kräftor, förutom såndär sallad som man har på mackan. Men alla säger att det är gott. Jag vill ha kräftor. :'( Sånnadär som är grå/bruna först och sen blir röda när man kokar dem tror jag är godast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Alla kräftor är goda => Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Åt kräftor i fredags. Svenska insjö, skulle vara 20 per kilo men det visade sig vara 10. Sjukt stora och otroligt goda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 27 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Aah, så åt man kräftor! Alldeles för lite, men det är ju ruskigt dyrt. Enligt mig är havskräftor godare än insjökräftor, men det är ju svårt att få tag på riktigt färska insjökräftor också. Däremot är insjökräftan mycket snyggare än havskräftan. Åt faktiskt en hel del på dem, stjärten, klorna, och så öppnade jag huvudet och sög ur all saft. Att äta hjärnan var däremot för mycket för min del, sen var den inte ens god. Men saften är snuskigt god. Till hade vi självklart vitlöksbaguette och aioli. Wörd. Havs smakar bäst men insjö ser bättre ut. Köpte faktiskt ett paket med frysta insjö i fredags, och tyckte dom var helt OK. Visst det var inte så stora stjärtar men det var väldigt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Har aldrig ätit kräftor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 (redigerad) Har aldrig ätit kräftor. Då har du missat en orgie i välsmak, grabben! ...hmm..kan man säga så? Lite mysko meningsuppbyggnad i vilket fall Redigerad 27 augusti, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Hade kräftskiva igår igen. Vi köpte ett kilo "valiga" och ett kilo "medel". Det finns även "stor". Jag vill nästan inte veta hur stora dom är då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Gillar inte kräftor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Hade kräftskiva igår igen. Vi köpte ett kilo "valiga" och ett kilo "medel". Det finns även "stor". Jag vill nästan inte veta hur stora dom är då. Dom jag åt i fredags var lite större, lika stora klor dock. Gillar inte kräftor. Bra att veta. Tyst tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Och min "Ostbåge-tråd" vart låst.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Och min "Ostbåge-tråd" vart låst.. Stackars liten. Lilla bubben dååå.. Fattar du inte varför den låstes och denna inte är låst så är du inte värd en förklaring ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Stackars liten. Lilla bubben dååå.. Seriös admin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts