Jump to content

Kräftor

fido vercetti
 Share

Recommended Posts

Men kan du sluta sprida falska saker?

Enda gången kräftorna blev dyrare var när flodkräftan höll på att dö ut av kräftpest som signalkräftan bär i skalet. Det var typ i början av 70-talet, så ja. Obetydlig information.

Dom säljs nästan aldrig djupfrysta! Bara för du inte har sjöar i närheten så får du köpa djupfryst. Det är samma sak för iss som inte bor på kusten. Vi får oftast köpa havskräftor djupfrysta. Inte sitter vi och säger att dom är små, fula och smakar skit bara för det?

Vad har det med saken att göra om du vart på sjön? Jag skulle kunna va eremit och aldrig lämnat mitt hus och kunna mer om havet än dig. Allt som krävs är text och bild i form av uppslagsverk. Så försök inte spela besserwisser bara för du vart på havet mer än mig.

Vill du få folk att testa ska du väl för satan inte göra det med lögner? Det är som jag skulle vara försäljare på Pepsi.

"Drick Pepsi! Drick inte Coca Cola, dom maler ner hundar i sin cola, sen är det grispiss i det också! Drick Pepsi istället. Det är guldstoft i det!"

Bra sagt säger jag bara.

Jag bor på tjörn å jag äter färska havskräftor.

Du har inte en pappa som har varit på havet i nästan hela sitt liv så han vet vad alla skaldjur kostar.

Jaha?

Ok, det där svarade inte på någonting. Det gjorde dig bara dummare i mina ögon. Du sa att du visste mycket om havet, visst var det din far du syftade på.

MEN JA! DU ÄTER FÄRSKA HAVSKRÄFTOR, JAG ÄTER FÄRSKA INSJÖKRÄFTOR!

Kan du nu sluta säga att insjökräftor bara säljs frysta. Klart som fan dom gör det när du bor på en ö i havet jävla späck.

StellHell...tyvärr du får sluta nu, du har ägt han för många gånger, inget roligt längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du borde få en varning för att du kränker.

Han säger ju helt enkelt som det är.

Inne i landet säljs havskräftor frysta, Annars blir dom förstörda under frakten. Men dom smakar inte skit för det

Därute på förklemade västkusten säljs innsjökräftor av samma anledning.

Och att du ska hålla på med "men miiiiiin pappa har varit på sjön hela livet så han vet nog vad skaldjur kostar" låter som om du går på dagis.

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heyho, jag tror att ni dragit det där grälet till sin absoluta gräns nu.

Själv har jag ingen aning om jag gillar havs- eller insjökräftor.

Minns att jag var på en kräftskiva där bägge sorterna fanns, och jag tyckte en var godare. Men jag minns inte vilken.

Får se på nästa kräftskiva. Och snälla, hata mig inte för att jag föredrar en sort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heyho, jag tror att ni dragit det där grälet till sin absoluta gräns nu.

Själv har jag ingen aning om jag gillar havs- eller insjökräftor.

Minns att jag var på en kräftskiva där bägge sorterna fanns, och jag tyckte en var godare. Men jag minns inte vilken.

Får se på nästa kräftskiva. Och snälla, hata mig inte för att jag föredrar en sort.

Det var inget gräl.

Det var en uppläxning av en person som har huvudet i röven.

Och innan du väljer vilken som är godast ska du äta båda sorterna helt nyfångade, vilket dom ska ätas på.

*EDIT*

WOOT! 9000 POSTS!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inget gräl.

Det var en uppläxning av en person som har huvudet i röven.

Och innan du väljer vilken som är godast ska du äta båda sorterna helt nyfångade, vilket dom ska ätas på.

*EDIT*

WOOT! 9000 POSTS!

Jag ärter bara färska kräftor, orka frysta. :wub:

Grattis. Själv passerade man 6000- strecket för inte så länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor