Kebab Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Jag hamnar nånstans 7-8. Äter hela klorna inklusive armar, stjärten och det i huvet (oftast). Och även romen när det finns sådan. (Oftast iallafall) Och självklart suger jag upp det salta goda spadet från kräftans undersida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Liten följdfråga till er som väl äter kräftor? Äter ni dom som en äkta fiskare(van) skulle göra eller som en förortsinvandrare(ovan)? SKALA 1 Käkar färdigskalade kräftstjärtar på burk 2 3 4 5 Klor och stjärt är ett måste 6 7 8 9 10 Du mer eller mindre ränsar hela kräftan på ätbart. Det som är kvar skulle inte äns katten äta. Så, vilken plats på skalan är du? Själv skulle jag tippa på en 8-9. Jag äter klorna, och även dom 2 delarna av "armen". Stjärten självklart, sen suger jag ut allt det goda ut huvudet och till sist skrapar jag ur allt kräftsmör från innansidan av huvudskalet. En 7:a jag ungefärt. Äter det mesta i kött väg på kräftorna, men huvudet det lämnar jag. Och det dära med att suga på dom har jag heller aldrig riktigt uppskattat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Jag hamnar nånstans 7-8. Äter hela klorna inklusive armar, stjärten och det i huvet (oftast). Och även romen när det finns sådan. (Oftast iallafall) Och självklart suger jag upp det salta goda spadet från kräftans undersida. Oooh, ROM! Det som är synd är att honorna har mindre klor, men det får dom ha när dom har god rom. Och själv så lärde jag mig äta "huvudet" på senare dagar. Förr var våran familj ganska stor (alla bodde hemma) så när vi köpte kräftor så blev det turkiska nerfrusta kräftor och på dom så var oftast huvudet helt förstört och smakade skit. Men efter att vi började köra med färska så har jag älskat det sen dess. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Liten följdfråga till er som väl äter kräftor? Äter ni dom som en äkta fiskare(van) skulle göra eller som en förortsinvandrare(ovan)? SKALA 1 Käkar färdigskalade kräftstjärtar på burk 2 3 4 5 Klor och stjärt är ett måste 6 7 8 9 10 Du mer eller mindre ränsar hela kräftan på ätbart. Det som är kvar skulle inte äns katten äta. Så, vilken plats på skalan är du? Själv skulle jag tippa på en 8-9. Jag äter klorna, och även dom 2 delarna av "armen". Stjärten självklart, sen suger jag ut allt det goda ut huvudet och till sist skrapar jag ur allt kräftsmör från innansidan av huvudskalet. 1. Kräftstjärtar är skitgott. men skulle aldrig kladda med en oskalad kräfta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Jag ligger nog runt 6 på din lista, StellHell. Självklart sätter jag i mig stjärten och klorna, och så de lite mer köttiga bitarna. Men huvudet lämnar jag. Sedan är jag en sån där klenfis som drar ut ändtarmen, men det kanske ni också gör, jag vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Käkar inte skaldjur. Känns bara äckligt. Det är typ som att koka skalbaggar och mumsa i sig. Gillar inte smaken heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Liten följdfråga till er som väl äter kräftor? Äter ni dom som en äkta fiskare(van) skulle göra eller som en förortsinvandrare(ovan)? SKALA 1 Käkar färdigskalade kräftstjärtar på burk 2 3 4 5 Klor och stjärt är ett måste 6 7 8 9 10 Du mer eller mindre ränsar hela kräftan på ätbart. Det som är kvar skulle inte äns katten äta. Hamnar väl runt nio. Skalar och äter skärten och klorna. Delar på huvudet och äter kötet på sidorna där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Är vegan så nej tack till kräftor som i övrigt smakar piss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Hatar alla Men antar att insjö är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Jag sätter mig väl i skalan 7. Klorna går ju att äta. Rumpan är en fantasik saga som man inte vill ska ta slut. Sedan är magen mycket god att suga i sig också, sörpla i sig rommen, åh det är fantastiskt. Men det är väl så man ska äta kräftor. Men jag höjer mig på skalan för jag brukar surpla i mig spadet sen när jag är klar också. För det är så jävla gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Haha, sug min.. Långsamt din jävla valspäckshora. Jag är väl så långt från 08:a man kan komma men det förstår väl inte du. Jag bor mitt i sverige, i en liten by. Vilket inte jag kallar "sthlm" iaf. "Ni" på "WESTSIDE" kan äta era jävla havskräftor tills ni storknar, för om "Ni" nu är så jävla urblåst dumma så ska ni fan inte ha några insjökräftor. Du har onekligen aldrig ätit kräftor från Vättern, och hoppas fan aldrig du ska få äta dom heller. Håller med till 100%! på det, Håller med till 100%!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Haha, sug min.. Långsamt din jävla valspäckshora. Jag är väl så långt från 08:a man kan komma men det förstår väl inte du. Jag bor mitt i sverige, i en liten by. Vilket inte jag kallar "sthlm" iaf. "Ni" på "WESTSIDE" kan äta era jävla havskräftor tills ni storknar, för om "Ni" nu är så jävla urblåst dumma så ska ni fan inte ha några insjökräftor. Du har onekligen aldrig ätit kräftor från Vättern, och hoppas fan aldrig du ska få äta dom heller. Du beter dig väldigt otrevligt Jag har ätit insjökräftor från vättern å dom smaka piss. Å snacka inte skit om havskräftorna, för det var i HAVET dom började leva och sen tog dom sig in till sjöar. Så det är tack vare havskräftar som ni kan äta era "Goda" insjökräftor. Insjö har inget gott som lever i dom, kanske aborre är ok men resten suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Du beter dig väldigt otrevligt Jag har ätit insjökräftor från vättern å dom smaka piss. Å snacka inte skit om havskräftorna, för det var i HAVET dom började leva och sen tog dom sig in till sjöar. Så det är tack vare havskräftar som ni kan äta era "Goda" insjökräftor. Insjö har inget gott som lever i dom, kanske aborre är ok men resten suger. Må så vara. Du beter dig väldigt idiotiskt, så det jämnar ut sig. Oh, wow. Du har ätit kräftor som smakade piss. Därför ska du sprida det till alla att insjökräftor är små, fula och äckliga. Du kunde inte bara sagt att du har haft oturen och ätit åckliga/gamla kröftor. Och var har jag snackar skit om Havskräftor? Jag snackade skit on "er" från "Westside". Anledningen till "er" är för att inte blanda in några andra från västkusten. Du verkar tro att alla från västra delen av sverige tänker precis likadant som dig. Och ja, dom kommer från havet. Spelar det någon roll? Människan härstammar från Afrika, gör det att mörka människor smakar bättre? Öh, lever i dom? Det är ett stort jävla ekosystem. Så kom inte och säg att "Abborre är ok, resten suger", då du bevisat att du inte vet ett skvatt om saken. Och bara så du lär dig, anledningen till att insjökräftor faktist är godare än havskräftor är för du slipper 100kg salt. Havskräftorna lever i saltvatten så dom måste kokas längre för att inte bara smaka salt, vilket tar bort en del av smaken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Liten följdfråga till er som väl äter kräftor? Äter ni dom som en äkta fiskare(van) skulle göra eller som en förortsinvandrare(ovan)? SKALA 1 Käkar färdigskalade kräftstjärtar på burk 2 3 4 5 Klor och stjärt är ett måste 6 7 8 9 10 Du mer eller mindre ränsar hela kräftan på ätbart. Det som är kvar skulle inte äns katten äta. Så, vilken plats på skalan är du? Själv skulle jag tippa på en 8-9. Jag äter klorna, och även dom 2 delarna av "armen". Stjärten självklart, sen suger jag ut allt det goda ut huvudet och till sist skrapar jag ur allt kräftsmör från innansidan av huvudskalet. Heh, jag är kanske en 2-3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Må så vara. Du beter dig väldigt idiotiskt, så det jämnar ut sig. Oh, wow. Du har ätit kräftor som smakade piss. Därför ska du sprida det till alla att insjökräftor är små, fula och äckliga. Du kunde inte bara sagt att du har haft oturen och ätit åckliga/gamla kröftor. Och var har jag snackar skit om Havskräftor? Jag snackade skit on "er" från "Westside". Anledningen till "er" är för att inte blanda in några andra från västkusten. Du verkar tro att alla från västra delen av sverige tänker precis likadant som dig. Och ja, dom kommer från havet. Spelar det någon roll? Människan härstammar från Afrika, gör det att mörka människor smakar bättre? Öh, lever i dom? Det är ett stort jävla ekosystem. Så kom inte och säg att "Abborre är ok, resten suger", då du bevisat att du inte vet ett skvatt om saken. Och bara så du lär dig, anledningen till att insjökräftor faktist är godare än havskräftor är för du slipper 100kg salt. Havskräftorna lever i saltvatten så dom måste kokas längre för att inte bara smaka salt, vilket tar bort en del av smaken. Sa att dom är billigare förrut men dom är ju dyrare. Och dsom säljs nästan alltid djupfrysta. Havskräftor säljs färska i fiskvagnar/äffarer. Jag har varit ut på sjön å havet en hel del så jag kan nog lite mer än dig. Jag menar inte att vara elak men jag vill få folk att testa havskräftor så får dom se hur goa dom e. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ice Cube Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Äter inte kräftor för det leder bara till bråk. Har smakat när jag var mindre, var väl sådär gott, föredrar nog räkor då, lättare att stycka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Sa att dom är billigare förrut men dom är ju dyrare. Och dsom säljs nästan alltid djupfrysta. Havskräftor säljs färska i fiskvagnar/äffarer. Jag har varit ut på sjön å havet en hel del så jag kan nog lite mer än dig. Jag menar inte att vara elak men jag vill få folk att testa havskräftor så får dom se hur goa dom e. Men kan du sluta sprida falska saker? Enda gången kräftorna blev dyrare var när flodkräftan höll på att dö ut av kräftpest som signalkräftan bär i skalet. Det var typ i början av 70-talet, så ja. Obetydlig information. Dom säljs nästan aldrig djupfrysta! Bara för du inte har sjöar i närheten så får du köpa djupfryst. Det är samma sak för iss som inte bor på kusten. Vi får oftast köpa havskräftor djupfrysta. Inte sitter vi och säger att dom är små, fula och smakar skit bara för det? Vad har det med saken att göra om du vart på sjön? Jag skulle kunna va eremit och aldrig lämnat mitt hus och kunna mer om havet än dig. Allt som krävs är text och bild i form av uppslagsverk. Så försök inte spela besserwisser bara för du vart på havet mer än mig. Vill du få folk att testa ska du väl för satan inte göra det med lögner? Det är som jag skulle vara försäljare på Pepsi. "Drick Pepsi! Drick inte Coca Cola, dom maler ner hundar i sin cola, sen är det grispiss i det också! Drick Pepsi istället. Det är guldstoft i det!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Men kan du sluta sprida falska saker? Enda gången kräftorna blev dyrare var när flodkräftan höll på att dö ut av kräftpest som signalkräftan bär i skalet. Det var typ i början av 70-talet, så ja. Obetydlig information. Dom säljs nästan aldrig djupfrysta! Bara för du inte har sjöar i närheten så får du köpa djupfryst. Det är samma sak för iss som inte bor på kusten. Vi får oftast köpa havskräftor djupfrysta. Inte sitter vi och säger att dom är små, fula och smakar skit bara för det? Vad har det med saken att göra om du vart på sjön? Jag skulle kunna va eremit och aldrig lämnat mitt hus och kunna mer om havet än dig. Allt som krävs är text och bild i form av uppslagsverk. Så försök inte spela besserwisser bara för du vart på havet mer än mig. Vill du få folk att testa ska du väl för satan inte göra det med lögner? Det är som jag skulle vara försäljare på Pepsi. "Drick Pepsi! Drick inte Coca Cola, dom maler ner hundar i sin cola, sen är det grispiss i det också! Drick Pepsi istället. Det är guldstoft i det!" Jag bor på tjörn å jag äter färska havskräftor. Du har inte en pappa som har varit på havet i nästan hela sitt liv så han vet vad alla skaldjur kostar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Jag bor på tjörn å jag äter färska havskräftor. Du har inte en pappa som har varit på havet i nästan hela sitt liv så han vet vad alla skaldjur kostar. Ok, det där svarade inte på någonting. Det gjorde dig bara dummare i mina ögon. Du sa att du visste mycket om havet, visst var det din far du syftade på. MEN JA! DU ÄTER FÄRSKA HAVSKRÄFTOR, JAG ÄTER FÄRSKA INSJÖKRÄFTOR! Kan du nu sluta säga att insjökräftor bara säljs frysta. Klart som fan dom gör det när du bor på en ö i havet jävla späck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Ok, det där svarade inte på någonting. Det gjorde dig bara dummare i mina ögon. Du sa att du visste mycket om havet, visst var det din far du syftade på. MEN JA! DU ÄTER FÄRSKA HAVSKRÄFTOR, JAG ÄTER FÄRSKA INSJÖKRÄFTOR! Kan du nu sluta säga att insjökräftor bara säljs frysta. Klart som fan dom gör det när du bor på en ö i havet jävla späck. Du borde få en varning för att du kränker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts