fido vercetti Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nu är det kräftsäsong. Och jag undrar vilken kräfta ni gillar bäst. Insjö eller havs? Själv gillar jag havskräftor bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Vi brukar fiska i vättern, och de tycker jag är goda. Vet inte ens om jag har ätit havskräftor nån gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Vi brukar fiska i vättern, och de tycker jag är goda. Vet inte ens om jag har ätit havskräftor nån gång? Havskräftor är de där smala små rosa kräftorna. Inte vanliga att äta till kräftsäsongen, mest restauranger som använder dem. Insjö är bäst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 LANGUST FTW. när det gäller kräftor så blir det insjö Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 10 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Insjö: Lite mat, små och dom smakar illa. Havs: Myckert mat , stora och dom smakar bra. Jag tror att det är bara hos oss på västkusten man äter dom mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Havskräftor är ju mer exklusiva så dem äter man inte lika ofta men de är väldigt goda. Vanliga insjökräftor är vanligare men också väldigt goda. Både är lika goda. Typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Äter inte kräftor, gillar inte grejen med att sitta och kladda så med händerna i "maten". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Vi brukar ta från Råneälven häruppe. Vet inte om det är insjö eller havs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Havskräftor är de där smala små rosa kräftorna. Inte vanliga att äta till kräftsäsongen, mest restauranger som använder dem. Insjö är bäst! Ja just det. Kräftor är ruskigt gott! Ville bara säga det. Redigerad 10 augusti, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Insjö ska det va. Brukar fiska dom i den lokala lort bäcken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Insjö: Lite mat, små och dom smakar illa. Havs: Myckert mat , stora och dom smakar bra. Jag tror att det är bara hos oss på västkusten man äter dom mest. *Fördomspiskan lindas runt din hals och du trillar ihop död och hatat* Att insjö kräftor är små och smakar skit kan du ju ta och köra upp någonstans. Dummaste jävla påstående jag har hört. Tvi vale! Antagligen så har du köpt kinesiska eller turkiska insjökräftor som ligger infrysta i ett 10-pack. Visst, dom är små och smakar skit. Men det är även havskräftor som köps på samma sätt. Jag kan säga med handen på hjärtat att du kan få tag på insjö kräftor som är minst lika stora eller nästan större än havskräftor om du köper färska från en fiskare eller om du fiskar egna. tack för mig, din inkränkta kustenbo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Jag föredrar dom som är goda. Snart kommer våran granne med ett stort lass kräftor till oss. Han är i Vänern nu tror jag det var och fiskar upp djuren. Han är fiskare. Så det ska bli trevligt att få äta lite fina kräftor från Sverige som inte ligger och lipar i ett papp-paket från Kina eller Spanien, this is real shit. And then I talk about REAL shit, you know, REAL, not som fake, this is REAL. Real Madrid. Redigerad 10 augusti, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Odlade insjö-kräftor från Sverige är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 10 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 *Fördomspiskan lindas runt din hals och du trillar ihop död och hatat* Att insjö kräftor är små och smakar skit kan du ju ta och köra upp någonstans. Dummaste jävla påstående jag har hört. Tvi vale! Antagligen så har du köpt kinesiska eller turkiska insjökräftor som ligger infrysta i ett 10-pack. Visst, dom är små och smakar skit. Men det är även havskräftor som köps på samma sätt. Jag kan säga med handen på hjärtat att du kan få tag på insjö kräftor som är minst lika stora eller nästan större än havskräftor om du köper färska från en fiskare eller om du fiskar egna. tack för mig, din inkränkta kustenbo. Coola ner 08:an. Det är insjö som är billigast å därför äter man dom mest. Men vi på "WESTSIDE" gillar havskräftor. I sjöarna nära kusten är insjökräftorna goda men ju längre in man kommer i landet desto sämre blir dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Coola ner 08:an. Det är insjö som är billigast å därför äter man dom mest. Men vi på "WESTSIDE" gillar havskräftor. I sjöarna nära kusten är insjökräftorna goda men ju längre in man kommer i landet desto sämre blir dom. Haha, sug min.. Långsamt din jävla valspäckshora. Jag är väl så långt från 08:a man kan komma men det förstår väl inte du. Jag bor mitt i sverige, i en liten by. Vilket inte jag kallar "sthlm" iaf. "Ni" på "WESTSIDE" kan äta era jävla havskräftor tills ni storknar, för om "Ni" nu är så jävla urblåst dumma så ska ni fan inte ha några insjökräftor. Du har onekligen aldrig ätit kräftor från Vättern, och hoppas fan aldrig du ska få äta dom heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Jag äter inte kräftor. Dels har jag inte tålamodet att sitta och skala kräftorna så länge för så lite mat. Dels gillar jag inte lukten och smaken, speciellt inte lukten man har på händerna en vecka efter. Dels gillar jag inte att pilla i maten och bli kladdig, och det rinner längs armarna, brr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Liten följdfråga till er som väl äter kräftor? Äter ni dom som en äkta fiskare(van) skulle göra eller som en förortsinvandrare(ovan)? SKALA 1 Käkar färdigskalade kräftstjärtar på burk 2 3 4 5 Klor och stjärt är ett måste 6 7 8 9 10 Du mer eller mindre ränsar hela kräftan på ätbart. Det som är kvar skulle inte äns katten äta. Så, vilken plats på skalan är du? Själv skulle jag tippa på en 8-9. Jag äter klorna, och även dom 2 delarna av "armen". Stjärten självklart, sen suger jag ut allt det goda ut huvudet och till sist skrapar jag ur allt kräftsmör från innansidan av huvudskalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ingen aning, det enda jag ätit typ 2-3 gånger är nå kräftsås Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Gillar insjö mer. Och på Stells skala är jag en 7a kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 10. Kräftor är smaskens Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts