Stora_tomtefar Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) 1. Nej. 2. Nej. 3. Inget speciellt. Jag fattar inte varför alla får panik för getingar egentligen. Om man skiter i dom så skiter dom i dig. Dom är ju bara nyfikna. Det är inte sant. Jag var och badade med Siana och hans storebror i en sjö häromsistens, och hans bror blev stungen av en geting genom att bara stå och inte göra något *EDIT* Nu när jag tänker så försökte jag ju frenetiskt att döda de som dök upp... Jag kanske störde dem lite, då Redigerad 10 augusti, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ja Nej Försöker fånga den/de med glas+papper el. liknande, för att sedan släppa ut den/dem. Blev stungen igår.. Frontalkrockade med en geting i 70km/h Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Dödar den om den e i mitt rum, men om den e nära fönstret försöker jag vifta ut den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Har aldrig blivit getingstucken och så jag vet inte om jag är allergisk. Men när det kommer in i rummet så rusar jag bara ut ur rummet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nu när jag tänker så försökte jag ju frenetiskt att döda de som dök upp... Jag kanske störde dem lite, då Exakt, om man provocerar dom, sticker dom dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Tja ... allt jag kan säga är att en elektrisk insektssmälla är ganska praktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Tja ... allt jag kan säga är att en elektrisk insektssmälla är ganska praktiskt. Jag har en sån . Prova att lägga lite papper på den ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Jag har en sån . Prova att lägga lite papper på den ... Ännu roligare att att först ta på den själv, utan att trycka in knappen och säga att den är sönder, sedan be en kompis prova och då trycker du in knappen ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ännu roligare att att först ta på den själv, utan att trycka in knappen och säga att den är sönder, sedan be en kompis prova och då trycker du in knappen ... Cheezuz! Det gör ont om man är oförberred Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 nope... nope... smack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Vet ej Försöker fånga den med glas och papper och släpper ut den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Har öppet fönster i hopp om att getingen flyger ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Skriker och får panik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Vet ej Försöker döda den/dem genom att smälla till den med t.ex. en flugsmälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej, jag har inte blivit stucken i år. Nej, jag är inte allergisk. Kommer en geting in i mitt rum ger jag blanka fan i honom, så brukar han ge blanka fan i mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Inte alergisk Vet inte om jag blitt stucken Öppnar fönstet Min brorsa däremot får panik å skriker En gång när vi va på en camping så kom de en geting nära han då skrek han "PAPPA!!!" så exakt alla hörde, folk trodde ju han hade brutit benet på studsmattan men men..."EN GETING!" öhöm... han va 17 år Redigerad 10 augusti, 2006 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ser jag en geting så brukar jag döda den med tummen. Det har jag gjort sen jag av liten så jag vet hur man gör om man gör så. Väldigt länge sen jag fick en getingstick. Det va när jag och en polare råkade gå på ett jordgeting bo. Kom en hel svärm som stack oss. :'( Och till er som undrar om jag har blivigt stucken i tummen.. Ja, 2 gånger på 10 års tid. Du trycker ihjäl dom med tumspetsen och har nageln mot gadden så kan den inte sticka dig. Dom gångerna jag har blivigt stucken i tummen har han fått ut gadden för fort och satt den under nageln. Pain! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ja Nej Dödar den på den mest plågsamma sättet som går. Slå till den först så den ramlar ner därifrån den satt, sen slår man till den när den ligger hjälplös på marken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej på båda första... Har bara blivit stucken en gång när jag var mycket liten och det var när jag stoppade in ett finger ett åt hål på våran stuga i landet där det bodde... just det getingar! Nu fötiden förhåller jag mig så defensiv som det bara går, men ibland blir man tvungen att vara lite morbid... Det mest störiga är när getingar kommer och surrar runt ansiktet eller när de är öl-och-kött sugna och kommer och stör när man sitter och grillar!!! Getingdräparna toppar för övrigt pollen ser jag... BZZZZZZZZ!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Vet ej Vet ej Har öppet fönster i hopp om att getingen flyger ut. Svarade vet ej på första eftersom att jag blivit det förr (några år sen) men märkte inte förrän morsan såg märket. Så vem vet? O.o Redigerad 10 augusti, 2006 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts