Jump to content

Getingstick?

The_go
 Share

Getingstick. Allergier. Rädd för getingar?  

110 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

1. Nej.

2. Nej.

3. Inget speciellt.

Jag fattar inte varför alla får panik för getingar egentligen.

Om man skiter i dom så skiter dom i dig. Dom är ju bara nyfikna. (w00t)

Det är inte sant. Jag var och badade med Siana och hans storebror i en sjö häromsistens, och hans bror blev stungen av en geting genom att bara stå och inte göra något :P

*EDIT*

Nu när jag tänker så försökte jag ju frenetiskt att döda de som dök upp... :(

Jag kanske störde dem lite, då :)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inte alergisk

Vet inte om jag blitt stucken

Öppnar fönstet :P

Min brorsa däremot får panik å skriker :(

En gång när vi va på en camping så kom de en geting nära han då skrek han "PAPPA!!!" så exakt alla hörde, folk trodde ju han hade brutit benet på studsmattan men men..."EN GETING!" (w00t) öhöm... han va 17 år :)

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jag en geting så brukar jag döda den med tummen. Det har jag gjort sen jag av liten så jag vet hur man gör om man gör så. :)

Väldigt länge sen jag fick en getingstick. Det va när jag och en polare råkade gå på ett jordgeting bo. Kom en hel svärm som stack oss. :'(

Och till er som undrar om jag har blivigt stucken i tummen.. Ja, 2 gånger på 10 års tid. Du trycker ihjäl dom med tumspetsen och har nageln mot gadden så kan den inte sticka dig. Dom gångerna jag har blivigt stucken i tummen har han fått ut gadden för fort och satt den under nageln. Pain!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej på båda första...

Har bara blivit stucken en gång när jag var mycket liten och det var när jag stoppade in ett finger ett åt hål på våran stuga i landet där det bodde... just det getingar! :P

Nu fötiden förhåller jag mig så defensiv som det bara går, men ibland blir man tvungen att vara lite morbid... Det mest störiga är när getingar kommer och surrar runt ansiktet eller när de är öl-och-kött sugna och kommer och stör när man sitter och grillar!!! :lol:

Getingdräparna toppar för övrigt pollen ser jag... BZZZZZZZZ!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor