The_go Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Anledningen till varför jag skapade den här topicen/pollen, var för att jag (för några minuter sen) hade en svärm getingar i mitt rum. Det surrar i öronen fortfarande... Nu är jag intresserad att veta vad ni har för "syn" på getingar! ---- Jag satt som vanligt i rummet och surfade. Klantigt nog hade jag öppen balkongdörr, och precis intill husknuten (vid balkongen) finns det ett getingbo. Men eftersom getingar drar sig till ljus,och det var relativt mörkt i rummet tänkte jag inget mer på det. Plötsligt behövde jag tända i rummet. Och till min olycka hade taklampan tyvärr gått sönder, så jag kom den (o)smarta idén att ta in en fotlampa. Tyvärr var sladden så kort, och det närmaste väggudraget fanns vid balkongdörren. Jag vet inte när, men när jag kollade för en sekund hade det samlats en tio stycken getingar kring den tända fotlampan. Och jag som var (är) trött och ville gå och lägga mig,kunde omöjligt göra det då. Det enda sättet att få ut getingarna var att släcka lampan och sedan vänta på att dem flög ut. Hälften flög ut, medan dem andra fick nys på ett annat rum. 3 getingar flög dit. Då kunde jag iaf stänga dörren till sovrummet, och döda dem getingarna som fanns där. Åter i sovrummet hörde jag surrande. 2 getingar fanns kvar på lampan, men de lyckades flyga ut. På golvet kröp 2 getingar, vilken den ena av dem var nära på att sticka mig. Men med hjälp av kollegeblocket smällde/mosade jag till dem och surrandet tystnades. Det tog mig någon timme (kändes det som iaf) innan getingarna äntligen (!) försvann. Fast en är fortfarande kvar (vad jag vet). Jag klarade mig som sagt oskadd, men vet inte om det finns någon geting kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Skriker som en liten flicka och letar upp något som jag kan banka skiten hur kräken med. Har ett getingbo precis utanför fönstret, yay typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 No No Försöker döda den/dem: Är det en idiot som tänker stanna, då dödar ja den på första bästa sätt. Är den påväg ut, i don't care. Landar den på mig dödar jag den med mina bara händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Inget Speciellt såvida de inte börjar angripa mig eller min mat eller andra i min närhet. Bzzz! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej! Nej! Har öppet fönster i hopp om att getingen flyger ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Gör inget särskilt, sticker den inte mig låter jag den leva. Satt förut på perrongen brevid en kille som såg ut att han skulle dö av utråkighet. och väntade på tåget hem när ja såg en kvinna runt 40, höll på gå runt och prata i sin mobil. Plötsligt börjar en geting började surra runt henne. När hon till slut såg den, helvete va hon hoppade högt och började springa runt o små skrika. Till slut slutade getingen följa efter henne men hon var långt borta från där hon stog från början. Jag och killen fick oss en gott skratt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Nr.6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej! Nej! Har öppet fönster i hopp om att getingen flyger ut. Like he said Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej/Nej/Dödar dom med insekts-sparay Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 1. Nej. 2. Nej. 3. Inget speciellt. Jag fattar inte varför alla får panik för getingar egentligen. Om man skiter i dom så skiter dom i dig. Dom är ju bara nyfikna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 .Nej .Nej .Kill it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej. Ja. Dödar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Nej. Nej. Tar en tidning och avlivar den med. Uscha, för några år sedan vart jag stucken av 15 st jordgetingar. Det var när jag helt fredligt gick i skogen vid våran stuga, och plötsligt så råkade jag trampa rätt in i ett jordgeting bo. När jag i full panik försökte springa därifrån så snubblade jag så klart på en stock... Och då tvekade dom inte att sticka mig direkt. Sen fick jag åka på akuten och ta någon jäkla tablett. Redigerad 10 augusti, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ja Nej Öppnar ett fönster i hopp om den ska flyga ut. Fast det är inte så ofta vi har getingar i bårt hus. Kanske i trädgård men då är det bara någon enstaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Öppnar ett fönster och hoppas att den flyger ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Nej. Nej.. Dödar den. Hatat getingar Redigerad 10 augusti, 2006 av Colan K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej (har faktiskt bara blivit stungen 2 gånger i hela mitt liv) Nej Försöker fånga den/de med glas+papper el. liknande, för att sedan släppa ut den/dem. Om jag inte är uttråkad, då händer det att jag förintar dem med vårat tennis-liknande-rack-med-el-i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Inget speciellt De flyger oftast ut själva till slut och jag är inte allergisk så jag e ju inte direkt rädd för de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Ja Nej Öppnar fönstret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ice Cube Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Nej Nej Försöker fånga den/de med glas+papper el. liknande, för att sedan släppa ut den/dem. Vad barbariska de flesta verkar vara. Inte ska man döda dom små liven, lite fegt tycker jag. Dom e ju typ 10 000ggr mindre än dig. Min morsa är som kärringen på perrongen. Hon blir livrädd och skriker och viftar om det kommer en geting nära henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts