Jump to content

Getingstick?

The_go
 Share

Getingstick. Allergier. Rädd för getingar?  

110 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Anledningen till varför jag skapade den här topicen/pollen, var för att jag (för några minuter sen) hade en svärm getingar i mitt rum. Det surrar i öronen fortfarande... ^_^

Nu är jag intresserad att veta vad ni har för "syn" på getingar!

----

Jag satt som vanligt i rummet och surfade. Klantigt nog hade jag öppen balkongdörr, och precis intill husknuten (vid balkongen) finns det ett getingbo. Men eftersom getingar drar sig till ljus,och det var relativt mörkt i rummet tänkte jag inget mer på det.

Plötsligt behövde jag tända i rummet. Och till min olycka hade taklampan tyvärr gått sönder, så jag kom den (o)smarta idén att ta in en fotlampa. Tyvärr var sladden så kort, och det närmaste väggudraget fanns vid balkongdörren.

Jag vet inte när, men när jag kollade för en sekund hade det samlats en tio stycken getingar kring den tända fotlampan. Och jag som var (är) trött och ville gå och lägga mig,kunde omöjligt göra det då. Det enda sättet att få ut getingarna var att släcka lampan och sedan vänta på att dem flög ut. Hälften flög ut, medan dem andra fick nys på ett annat rum. 3 getingar flög dit. Då kunde jag iaf stänga dörren till sovrummet, och döda dem getingarna som fanns där.

Åter i sovrummet hörde jag surrande. 2 getingar fanns kvar på lampan, men de lyckades flyga ut. På golvet kröp 2 getingar, vilken den ena av dem var nära på att sticka mig. Men med hjälp av kollegeblocket smällde/mosade jag till dem och surrandet tystnades.

Det tog mig någon timme (kändes det som iaf) innan getingarna äntligen (!) försvann. Fast en är fortfarande kvar (vad jag vet). Jag klarade mig som sagt oskadd, men vet inte om det finns någon geting kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gör inget särskilt, sticker den inte mig låter jag den leva.

Satt förut på perrongen brevid en kille som såg ut att han skulle dö av utråkighet.

och väntade på tåget hem

när ja såg en kvinna runt 40, höll på gå runt och prata i sin mobil.

Plötsligt börjar en geting började surra runt henne.

När hon till slut såg den, helvete va hon hoppade högt och började springa runt o små skrika.

Till slut slutade getingen följa efter henne men hon var långt borta från där hon stog från början.

Jag och killen fick oss en gott skratt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.

Nej.

Tar en tidning och avlivar den med.

Uscha, för några år sedan vart jag stucken av 15 st jordgetingar. :( Det var när jag helt fredligt gick i skogen vid våran stuga, och plötsligt så råkade jag trampa rätt in i ett jordgeting bo. När jag i full panik försökte springa därifrån så snubblade jag så klart på en stock... :) Och då tvekade dom inte att sticka mig direkt. Sen fick jag åka på akuten och ta någon jäkla tablett. (w00t)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej

Nej

Försöker fånga den/de med glas+papper el. liknande, för att sedan släppa ut den/dem.

Vad barbariska de flesta verkar vara. Inte ska man döda dom små liven, lite fegt tycker jag. Dom e ju typ 10 000ggr mindre än dig. (w00t)

Min morsa är som kärringen på perrongen. :( Hon blir livrädd och skriker och viftar om det kommer en geting nära henne. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor