Jump to content

KotOR 3?

Eudoros
 Share

Recommended Posts

Jaa du, såg att det stog KotR nu. :wub: Men nästan längst upp, ovanför där det står publisher, developer m.m, där står det ju "Star wars knights of the old republic III".

Så dom kanske bara är taskiga på att förkorta? Vad vet jag. :P Jag hoppas iallafall som du, att det utspelar sig 4000 år före filmerna. :D Den tidslinjen är enligt mig mycket,mycket roligare än tiden som utspelar sig på filmerna, d.v.s 4000 år framåt. B)

Hm, kanske det. Men om du kollar ännu nogare så ser du att det står KotR på flera ställen på sidan. =/

edit: stavfel

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hehe.. Klarade nyss igenom kotor 2. Körde på Lightside och satsade på att slåss med Lightsaber. Märkte dock efter ett tag att vara inriktad på forces var mer än dubbelt så bra :/

Men i övrigt var spelet grymt... fast slutet sög, var inte alls nöjd med slutet. Jag hoppas man får veta mer i 3an!

*Spoliler*

Man bara döda Kreia, fick inte veta nåt om FOrce bonds (att man dör om Kreia dör)... och så flög man bara därifrån och så var det slut.

Redigerad av Lallaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe.. Klarade nyss igenom kotor 2. Körde på Lightside och satsade på att slåss med Lightsaber. Märkte dock efter ett tag att vara inriktad på forces var mer än dubbelt så bra :/

Men i övrigt var spelet grymt... fast slutet sög, var inte alls nöjd med slutet. Jag hoppas man får veta mer i 3an!

*Spoliler*

Man bara döda Kreia, fick inte veta nåt om FOrce bonds (att man dör om Kreia dör)... och så flög man bara därifrån och så var det slut.

Spelet är mkt bra till slutet tycker jag, för det suger... ja, hängpung alldeles. Man står där som ett frågetecken bara. Får inte en förklaring till någonting.

Om det nu görs en 3:a, då ber åtminstonde jag till gudarna om att det är mer genomtänkt!

Men KotOR 1 däremot, det är lysande rätt igenom. Ett komplett spel enligt mig. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 months later...

Bah, drar upp den här tråden då det faktiskt kommit en hel del positiva nyheter för ett ev. KotOR 3. :(

Då "Nancy MacIntyre, VP of global sales and marketing" gått ut och sagt att LucasArts inte har lämnat Knights of the Old Republic epoken bakom sig. :)

Här är ett utdrag ur intervjun;

"But what of the future, beyond next year? “In 2008 and 2009 we start to run into the Star Wars animated series and potentially the Star Wars live action TV series,” she says. “There’s been a lot of speculation about what we actually have in development and that’s very closely guarded. I would say that if there’s Star Wars television programming out there that we’ll have games.”

MacIntyre continues, “We’ve also got Star Wars franchises like Knights of the Old Republic and Battle Front that we will not leave behind. It’s very important to us that we grow those franchises.” So the future of Str Wars includes new and old game-based IP as well as IP based on other spin-offs."

Själv tycker jag det är den bästa nyheten för ett ev. KotOR 3 vi har hört på länge, då vi nu vet att LucasArts inte har lämnat hela skiten bakom sig.

Hela intervjun går att läsa HÄR

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas bara George Lucas håller sig utanför den här gånge. Han totalsabbade och slacktade KotOR2 och är orsaken att det tar sån tid innan nån vågar sig på KotOR3. :ermm:

W0rd på det.

Om inte han skulle vara så överupphetsad över inkomst så hade han låtit Obsidian fått mer tid at göra KotOR 2, och åtminstonde jag tror det då skulle bli ett helt fantastiskt spel. :wub: För KotOR 2 vart ju trots allt ett bra spel om man kollar på hur lång tid dom hade på sig att göra det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd på det.

Om inte han skulle vara så överupphetsad över inkomst så hade han låtit Obsidian fått mer tid at göra KotOR 2, och åtminstonde jag tror det då skulle bli ett helt fantastiskt spel. :ermm: För KotOR 2 vart ju trots allt ett bra spel om man kollar på hur lång tid dom hade på sig att göra det...

Jag skulle gärna se en remake av första KotOR. Allt från KotOR2. Tänk att få Carth till den onda sidan och lära honom the ways of the force.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jo... det skulle vara grymt. :ermm: Också att man kan uppgradera sin Lightsaber aningen mera med funktionerna på 2:an.

Mjo. Men i 3an skulle jag vilja ha ännu mera möjligheter till att bygga/uppgradera sina ljussablar. Tänk att få bygga den helt själv. Antingen om man kan göra ett chassi i något 3D program eller välja någon av dom redan färdiga sen få placera kristallen i den och si och så. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo. Men i 3an skulle jag vilja ha ännu mera möjligheter till att bygga/uppgradera sina ljussablar. Tänk att få bygga den helt själv. Antingen om man kan göra ett chassi i något 3D program eller välja någon av dom redan färdiga sen få placera kristallen i den och si och så. :lol:

Tror att göra den själv i något 3D program skulle bli lite för komplicerat för dom runt 10 år som köper spelet... :ermm: Eller dom som har IQ fiskmås.

Men det måste finnas nya lightsaber hilts. Som det sett ut på dom 2 spelen hittills så har ju precis alla man mött som har en lightsaber, och en själv, haft precis samma sorts lightsaber hilts... :wub:

Och något mer dom måste ha med i en ev. 3:a - Hooded robes! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att göra den själv i något 3D program skulle bli lite för komplicerat för dom runt 10 år som köper spelet... :ermm: Eller dom som har IQ fiskmås.

Men det måste finnas nya lightsaber hilts. Som det sett ut på dom 2 spelen hittills så har ju precis alla man mött som har en lightsaber, och en själv, haft precis samma sorts lightsaber hilts... :wub:

Och något mer dom måste ha med i en ev. 3:a - Hooded robes! :lol:

Som jag skrev dåra. Att man kan välja färdiga också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd på det.

Om inte han skulle vara så överupphetsad över inkomst så hade han låtit Obsidian fått mer tid at göra KotOR 2, och åtminstonde jag tror det då skulle bli ett helt fantastiskt spel. ;) För KotOR 2 vart ju trots allt ett bra spel om man kollar på hur lång tid dom hade på sig att göra det...

Fast det är ju inte bara det. Han tvingade dem att klippa bort 1/3 av spelet för han ansåg det vara för "mörkt" och hemskt och sedan gav han dem ingen riktig tid att putsa till det efter det. Vilket är orsaken att det finns så många ouppklarade saker i KotOR2. Obsidian planerade att släppa en patch med resten av spelet men det stoppade Lucas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor