Jump to content

Katt vs hund

rabarben
 Share

Vad tycker du är bäst?  

83 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har både hund och katt. Hundarna är ju lite speciella allihopa. Dom är stabila ibland, ivägen ibland. Sen, katten är jämt dryg, dryg som ett mähä! :) Men, många katter jag vet av är riktigt mysiga, och därför hamnar min röst på Katterna! :(

BTW: Respelt, ny sida! (w00t)

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Angånde kattkiss och kattbajs: Tur att det finns kattsand som tar bort lukten :P .

En hund stinker, vart man än befinner sig i dess närhet. Om det inte är från munnen stinket kommre ifrån, är det från ändan (d.v.s. gaser) eller pälsen. Och tömning av analsäckar behöver vi inte ens prata om :P .

En hund vill bara leka Följa John med sin ägare (hunden ska bara ha uppmärksamhet hela tiden). Om jycken inte får det blir den ledsen, och lägger sig ner och tycker synd om sig själv. I värsta fall kan den börja gnälla. Och då blir ägaren tvungen att leka med den, istället för att spela det nya GTA-spelet t.ex. För inte vill man väl såra sin "bästa vän"? :lol:

Kattsand? Tar bort lukten? :lol:

Den var bra. Kattsanden tar verkligen inte bort lukten. Har erfarenhet av det då det luktade igenom en hel lägenhet. Men bra försök där. Om man ska känna lukten ifrån en hunds mun måste du sitta nära hans mun och lukta. Den stinker inte runt hela sin omgivning som kattskit. Och du vet att katter har päls också? Det är samma sak.

Hunden ska ha uppmärksamhet, precis som vilket annat djur som helst, och kan man inte ge den det ska man inte ha ett djur överhuvudtaget. Dessutom överdriver du.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, på tal om att katter river sina ägare kom jag att tänka på en sak som hände i sexan..

Min kompis Jesper hade en katt som hette Trisse (som senare blev överkörd av en taxi och dog, men det är en annan historia) och jag vetifan hur det hände egentligen, men jag skulle iaf lyfta upp katten och då råkade jag ta honom på pungen, och vips så rev han upp hela min handled.. Fan vad det blödde :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, på tal om att katter river sina ägare kom jag att tänka på en sak som hände i sexan..

Min kompis Jesper hade en katt som hette Trisse (som senare blev överkörd av en taxi och dog, men det är en annan historia) och jag vetifan hur det hände egentligen, men jag skulle iaf lyfta upp katten och då råkade jag ta honom på pungen, och vips så rev han upp hela min handled.. Fan vad det blödde :lol:

Bad touch, så att säga :P

Förresten så gillar jag inte katter så mycket. Det verkar som att alla hatar mig. :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är både katt och hund ok, men kommer det till kritan får det bli katt. Framför allt för att de sköter sig själva i större utsträckning.

Fast i så fall tycker jag man ska ha den på landet så den får ströva lite och hjälpa till att hålla gnagarbeståndet nere. Innekatter som bara äter köttfärs är inte så roliga... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kattsand? Tar bort lukten? :lol:

Den var bra. Kattsanden tar verkligen inte bort lukten. Har erfarenhet av det då det luktade igenom en hel lägenhet. Men bra försök där. Om man ska känna lukten ifrån en hunds mun måste du sitta nära hans mun och lukta. Den stinker inte runt hela sin omgivning som kattskit. Och du vet att katter har päls också? Det är samma sak.

Hunden ska ha uppmärksamhet, precis som vilket annat djur som helst, och kan man inte ge den det ska man inte ha ett djur överhuvudtaget. Dessutom överdriver du.

Alla dem hundägare jag har varit hemma hos, har haft en stinkande lägenhet/hus. D.v.s. det har luktat väldigt mycket hund! Sen när dogsen dricker slafsar dem ut 2/3 av vattnet på golvet, och så råkar man gå i det. Inte så fräscht... Hundens päls luktar värre än en katts. Om du har klappat en hund sätter sig lukten kvar på dina händer, det gör det inte med en katt. Men det är väl en vanesak också, och beroende på hur pass känslig man är när det gäller vissa lukter. Däremot kan katter lukter nåt förjävligt efter de har gått i kattlådan, men det är enda gången, och lukten försvinner rätt snabbt. Desutom får man som kattägare se til att hålla kattlådan fräsch, för att undvika att det ska börja stinka (vlket det gör om man inte sköter den). Annars luktar katter gott, nästan som mossa :lol: .

Dem hundar jag har lärt känna brukar förfölja och hoppa upp på mig... Det är ingen överdrift. Och jag har inte mage att säga till hunden, eftersom den faktiskt blir ledsen.

Sant, klart att alla husdjur ska ha uppmärksamhet! Däremot kräver vissa raser/arter mer än andra, som t.ex. hunden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Hund.

Lite OT:

Vi har en liten hundvalp på 8 veckor :lol:

Baltazar heter han, och är en

Polski Owczarek Nizinny

Det hette våran hund med. Baltazar och Seb. Balte var en Pappilon och Seb en Golden.

två bästa hundarna man kunde leta efter faktist. Särsklit Balte. Har aldrig sett en hund med sån pli.

Båda två blev sjuka och båda var vi tvungna att avliva. Efter det blev det inga mer "stora" djur pga jobbet med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor