Jump to content

Katt vs hund

rabarben
 Share

Vad tycker du är bäst?  

83 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Det jobbiga med hundar är att de luktar äckligt. När man klappar min kompis, mycket trevliga, hund får man någon slags fett på händerna som luktar konstigt. Och andedräkten är inte så speciellt trevlig heller.

Det är samma med katter. Men får väl tvätta dom lite då och då, det finns hundschampo. Sedan finns det hundtandkräm också. Våran hund har en som har en kryddig leversmak, fan hundjäveln är beroende av skiten.

Själv röstar jag på hund. Även om jag hade en låtsaskatt när jag var liten. Förlåt Laser, ber om ursäkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är hundar bra för, egentligen? De går för bövelen knappt att komma nära utan att de ska hoppa på en, bistert bedjandes - alltså juckandes mot ens ben - efter uppmärksamhet. Kräk till kräk.

Kattungar däremot, det är kräk jag gillar. Med sina söta, hjälplöst glimrande ögon ivrigt betraktande en, och de där mjukluddiga små tassarna krafsande till golvet, går det inte att låta bli att bryta ut i ett ”Naaaw!” till åsynen av dem. Att goouusa med dessa överallt-bajsande filurer är att förnimma Herrens - den i himlen lovade - kärlek. Det är att tvivla på sin antievangeliska tro. Sådant tvivel kan förvisso även uppstå hundvalp och Corleone-tölp emellan likväl, men inte lika ofta, eller i lika stor utsträckning.

Så; Vote: Katter.

Förutom feta katter. Feta katter kan dra sig.

---

@Moroni: L :) L .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på sort. Gillar inte sådana där fula Siames katter med blå elaka ögon. Eller dem där fula "grishundarna". Bullterrier tror jag de heter.

Vota: Båda

Hoho!

Syrran har en siames, fast med blåa snälla ögon.

Och vi har en blandras, fast jag hade inte sagt nej till en bullterrier.

Dock är pitbullterrier fula. :)

Vote: Båda

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är hundar bra för, egentligen? De går för bövelen knappt att komma nära utan att de ska hoppa på en, bistert bedjandes - alltså juckandes mot ens ben - efter uppmärksamhet. Kräk till kräk.

Eller dessa jävla äckliga småkräk till hundar, små som hamstrar men ändå så ska de vara så jävla kaxiga. Hoppa på en hela jävla tiden, äckliga varelser. Tvekar aldrig att sparka när de hoppar på och gnager på en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är katter bra för, egentligen? De går för bövelen knappt att komma nära utan att de ska hysa agg emot en och riva i din hud.

Valpar däremot, det är ängalika varelser jag gillar. Med sina söta, hjälplöst glimrande ögon ivrigt betraktande en, och de där mjukluddiga små tassarna krafsande till golvet, går det inte att låta bli att bryta ut i ett ”Naaaw!” till åsynen av dem.

Så; Vote: Hundar

Jag hatar speciellt feta katter. Feta katter kan dra sig.

You stand corrected. Enjoy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla hundar är inte såna. Bara för att du har haft erfarenhet av hundar som inte blivit tränade bra.

Corleone drömmer:

...Tänk om folk hade resonerat liknande när det gäller de minoritetsgrupper som finns i samhället...

---

@Cortez: Du har en poäng.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller dessa jävla äckliga småkräk till hundar, små som hamstrar men ändå så ska de vara så jävla kaxiga. Hoppa på en hela jävla tiden, äckliga varelser. Tvekar aldrig att sparka när de hoppar på och gnager på en.

S J U K A - A S !

Om du inte utför något hot mot hundar så biter dom dig inte, Eller möjligtvis om dom har varit misshandlade mycket kan dom bli en aning aggresiva. Så att sparka till en hund skulle förmodligen bara göra den argare. Vist om den anfaller så försvarar man sej, men hur ofta attackerar en vanlig sällskapshund en?

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor