Jump to content

Assassin's Creed

RadiuZ
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 401
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har supersvårt att hitta någon med väskor. Det är från dom man snattar ju? Vart brukar man hitta dom?

Ska försöka hitta en bild med dem man kan fickplocka ifrån

postar när jag hittar

btw dem finns i princip överallt i dem stora städerna.. du kanske inte behöver en vild men om du behöver så har jag nu

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag äntligen klarat av spelet, men jag har en del obesvarade frågor:

Vad var grejen i slutet med all "Magi"? Ens ledare massproducerar sig själv, och de nio personerna man har dödat återuppstod för att än en gång bli dödade. Eldbollen som ens ledare håller i, som gör att man på något sätt blir fastfrusen där man står? Jag hajar absolut ingenting. För att inte tala om alla tecken, och slutet precis innan eftertexterna.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir inte spelet repetitivt? har hört det..

Jo, det har du alldeles rätt i. Dock utforskas nya stadsdelar varje gång du ska mörda någon och det är väl det som inte varierar. Sedan så gör det inte så mycket. Visst, om du spelar 5 timmar i rad kommer du tröttna på 1-2 dagar, men om du kör normalt 1-2 timmar eller några dagar i veckan så kommer spelet hålla och du kommer inte ens tycka det är repetivt. Det är så jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag äntligen klarat av spelet, men jag har en del obesvarade frågor:

Vad var grejen i slutet med all "Magi"? Ens ledare massproducerar sig själv, och de nio personerna man har dödat återuppstod för att än en gång bli dödade. Eldbollen som ens ledare håller i, som gör att man på något sätt blir fastfrusen där man står? Jag hajar absolut ingenting. För att inte tala om alla tecken, och slutet precis innan eftertexterna.

Jag länkade en sida men svar på vad symbolerna på golvet betyder, den är någonstans i den här tråden

found it: click me hard

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lite frågor innan jag köper det.

1: Är städerna stora?

2: Vad finns att göra utom att gå runt o döda, menar på GTA kan man ju köra mini-spel, göra sid uppdrag o sånt. Finns något liknande i det här spelet?

3: Är det långt mellan städerna?

4: Kan man gå in i hus? vilka hus isåfall?

well.. det var allt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2: Vad finns att göra utom att gå runt o döda, menar på GTA kan man ju köra mini-spel, göra sid uppdrag o sånt. Finns något liknande i det här spelet?

well.. det var allt

1. Ja, det är dom. Om du vandrar runt i städerna (Finns 3 stora, 1 liten samt ett stort kungarike [landsbygd]) så märker du inte om du varit på ett visst ställe tidigare. Om du förstår vad jag menar. Men ja, dom är stora.

2. "Save Citizens" - Du ska rädda civila från soldater som "mobbar" dom. Det finns tre stadsdelar i varje stad. I varje stadsdel måste du rädda ca. 10 civila för att rädda alla typ. Du får något bonus för det, men det kan vara kul vid vissa svärdfighter, men blir rätt uttjatande i längden.

"View Points" - Du ska klättra upp på ca. 10 jättehöga byggnader i varje stadsdel. Även detta är sådant litet tillägg.

"Investigations" - Innan varje mord så måste du ta reda på fakta om den du ska mörda. Detta gör du genom att tjuvlyssna, agera ficktjuv, förhöra människor samt ta hjälp av informers. Just informatörerna ger dig som ett litet mini-spel åt dig för att du ska få reda på den information dom håller inne.

3. Nja, inte superduper långt. Om du går för fots, som man aldrig gör kan det kanske ta 1 timme IRL?

Nej, men självklart använder du alltid hästen och med den tar det kanske runt 3-5 minuter IRL till en annan stad om du galloperar det vill säga. Beror även på vilken väg du tar.

4. Nej, man kan inte gå in i hus. Däremot i vissa kyrkor och marknader inuti byggnader. Sedan kan du i alla fall gå in i något enskilda hus vid t.ex ett uppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

well.. det var allt

1: Se Kickens inlägg.

2: Som Kicken sa, kan du bl.a. rädda medborgare som blir trakasserade. Sen vet jag inte om du kan kalla det för minispel, men det finns hundratals flaggor i och utanför alla städer som du kan samla på dig, samt döda 60 korsriddare som är utspridda lite här och var, i och utanför städerna.

3: Ja, det är rätt långt. Skyltningen är ruggigt dålig, och kartan kan vara lite jobbig ibland så det kan ta tid. Rider du går det dock snabbare, men det tar som sagt fortfarande lite tid. När du har kommit en bit in i spelet får du dock möjligheten att snabbresa mellan städerna. Det betyder att så fort du åker från en stad kommer det upp en meny med alla städer du kan åka till, och via den menyn välja mål.

4: Se Kickens inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Se Kickens inlägg.

2: Som Kicken sa, kan du bl.a. rädda medborgare som blir trakasserade. Sen vet jag inte om du kan kalla det för minispel, men det finns hundratals flaggor i och utanför alla städer som du kan samla på dig, samt döda 60 korsriddare som är utspridda lite här och var, i och utanför städerna.

3: Ja, det är rätt långt. Skyltningen är ruggigt dålig, och kartan kan vara lite jobbig ibland så det kan ta tid. Rider du går det dock snabbare, men det tar som sagt fortfarande lite tid. När du har kommit en bit in i spelet får du dock möjligheten att snabbresa mellan städerna. Det betyder att så fort du åker från en stad kommer det upp en meny med alla städer du kan åka till, och via den menyn välja mål.

4: Se Kickens inlägg.

Whaaat? Det har jag inte märkt. När får man reda på det och vart hittar man dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whaaat? Det har jag inte märkt. När får man reda på det och vart hittar man dom?

Det är nog ingenting man får reda på spontant, det är något du får ta reda på själv (Som med alla flaggor). De finns som sagt lite här och var. de är oftast större än vanliga vakter, har en heltäckande hjälm och mantel ibland. Du känner igen en när du ser den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :mellow:

Nu har jag en liten till efterfrågan, hoppas den inte är för stor :lol:

Kan någon berätta kort vad storyn handlar om.

(Jag har kommit till den

leveln där jag ska döda han killen i hamnen i Acre

, så berätta inte mer än det).

Jag förstår inte alls och jag har svårt att förstå vad det ö.h.t handlar om?

Det jag snappat upp är att han mördar alla som har ett sorts samband, men sen känner han ånger och att de egentligen inte var onda utan goda

. Vad är det förutom detta som storyn handlar om?

Tack på förhand :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :mellow:

Nu har jag en liten till efterfrågan, hoppas den inte är för stor :lol:

Kan någon berätta kort vad storyn handlar om.

(Jag har kommit till den

leveln där jag ska döda han killen i hamnen i Acre

, så berätta inte mer än det).

Jag förstår inte alls och jag har svårt att förstå vad det ö.h.t handlar om?

Det jag snappat upp är att han mördar alla som har ett sorts samband, men sen känner han ånger och att de egentligen inte var onda utan goda

. Vad är det förutom detta som storyn handlar om?

Tack på förhand :P

Vid den punkten hängde jag inte med särskilt mycket heller. Ju längre du kommer, desto mer kommer du fatta, speciellt i slutet. I slutet på slutet kommer du förmodligen fatta ännu mindre, verkligen ännu mindre. Men allting får sin förklaring i slutet, oroa dig inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! Har nu klarat ut spelet.

Gillade slutet, med symbolerna. Dock inte med 'mastern'. Kändes som allt blev overkligt när hela spelet hade varit så verkligt. Men slutet gillade jag dock.

Spelet i överlag? Det var bra, inte så varierande, men bra!

Storyn som du sa löste sig och om man inte fattade någonting så förstog man allt i slutet.

Vägen till att döda Robert och Master var båda riktigt roliga att klara igenom. Ali (Mastern) var inte så svår att döda, men som sagt, lite overkligt.

Sedan så var tecknen mycket grymt att se och speciellt dom i sovrummet, att någon hade bott där tidigare.

Grym länk där emo förresten. Förklarade nästan allting. Det som var lite intressant var detta:

A. Be patient! Assassin's Creed is the

first part of a trilogy. By the end of the third game Desmond will have

a lot more moves to play with...

Detta betyder att detta är en trilogi alltså? Att två spel kommer komma ut som uppföljare?

Ganska fyndigt. Gillade karaktären man gestaltade. Altair/Desmond.

Well, vad finns mer att säga.

Favoritstad: Jerusalem

Favoritvapen: Kastande knivar (Gud vad jag älskar dom, brukar använda dom hela tiden, nästan)

Favoritperson att mörda:

Robert/ Han som skulle döda 3 personer på scen om ni kommer ihåg.

Favoritsätt att få information: Svårt, men roligast och mest varierande i längden var nog pickpocketing.

Favoritställe i hela spelet: Acres (?) hamn. Riktigt roligt att hoppa omkring på båtarna och träffa massa fyllon.

Favoritsak att göra: Klättra de riktigt höga byggnaderna. Fanns en 3-4 som var riktigt och då menar jag enormt höga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor