dboy Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Tjaa TJAa!!! jag öppnar sa mod installer sen så install mod sen så lägger jag dit downloaden men då står det --> This mod is not compatible with SAMI, therefore it can not be installed <-- hur ska jag göra `?? fattar inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Tjaa TJAa!!! jag öppnar sa mod installer sen så install mod sen så lägger jag dit downloaden men då står det --> This mod is not compatible with SAMI, therefore it can not be installed <-- hur ska jag göra `?? fattar inte ??? 1. Detta är om modding. Det ska vara i modding forumet 2. Sök nästa gång 3. GtaSAjten.com/Forum Egna Gudie Så här installerar du ett fordon, San Andreas/GTA3/Vice City Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 ??? 3. GtaSAjten.com/Forum Egna Gudie Så här installerar du ett fordon, San Andreas/GTA3/Vice City Va snäll nu! Det går bara installera fordon med SAMI. Kanske är någon vapenmod eller nåt annat som du försökt installera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 8 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Va snäll nu! Det går bara installera fordon med SAMI. Kanske är någon vapenmod eller nåt annat som du försökt installera? Nee jag har testat med fordon inte något annat men vart finns det fordon med SAMI då? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Va snäll nu! Det går bara installera fordon med SAMI. Kanske är någon vapenmod eller nåt annat som du försökt installera? Nae, Jag mena inge illa Jag fatta inte vad han ville installera.. Och det ska ju vara i Modding forume Nee jag har testat med fordon inte något annat men vart finns det fordon med SAMI då? =) Sök.. Googla.. Vad är du ute efter??? Är det Vapen, Flygplan, Bilar, Snygga bilar, Roliga bilar Roliga saker??? Ge oss mer Info... EDIT: mitt personliga tips är att modda vapen och fordon med GGMM från Gta Garage Redigerad 8 augusti, 2006 av ALER700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 8 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Nae, Jag mena inge illa Jag fatta inte vad han ville installera.. Och det ska ju vara i Modding forume Sök.. Googla.. Vad är du ute efter??? Är det Vapen, Flygplan, Bilar, Snygga bilar, Roliga bilar Roliga saker??? Ge oss mer Info... EDIT: mitt personliga tips är att modda vapen och fordon med GGMM från Gta Garage Hmm jag vill ha bara testaa en gång o installera en snygg bil har alldrig gjort det förr så jag tänkte testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Hmm jag vill ha bara testaa en gång o installera en snygg bil har alldrig gjort det förr så jag tänkte testa Ok, Förts hitta en bil som du vill modda. Och sen Antingen läs Gudien eller så läs Readme.. För det är nog bäst om du lär dig själv. Det är enkelt.. Om du inte förstår nåt i Readme eller Gudien så borde du fråga efter hjälpi forumet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 8 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Ok, Förts hitta en bil som du vill modda. Och sen Antingen läs Gudien eller så läs Readme.. För det är nog bäst om du lär dig själv. Det är enkelt.. Om du inte förstår nåt i Readme eller Gudien så borde du fråga efter hjälpi forumet.. Det funkade nu o lägga in en bil :D men när mjag startar spelet så stanar laddningen innan man kommer in o ska spela på halva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Det funkade nu o lägga in en bil :D men när mjag startar spelet så stanar laddningen innan man kommer in o ska spela på halva Asså, då äre nåt fel. Hoppas du gjorde back up?? Som jag Rekomenderande så tipsar jag dig med GGMM... Med den kan du göra Backup enkelt.. Kommer do.c inte ihåg det var med SAMI backup system... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Asså, då äre nåt fel. Hoppas du gjorde back up?? Som jag Rekomenderande så tipsar jag dig med GGMM... Med den kan du göra Backup enkelt.. Kommer do.c inte ihåg det var med SAMI backup system... aha okej men hur använder man GGMM då?? jag laddar ju ner det på Gta garage o sen hur installerar man det? det kanske e bättre o använda den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 aha okej men hur använder man GGMM då?? jag laddar ju ner det på Gta garage o sen hur installerar man det? det kanske e bättre o använda den Okej, 1. Läs readme. Där i kan det finnas viktiga rader som ska in. 2. I GGMM, hitta den bilen du vill ersätta och höger-klicka och gör Backup. 3. Höger-klicka igen och tryck "Manual-Mod install". 4. Välj dom filer som ska väljas. (som du fick med mappen) 5. Dom rader som fanns i Readme ska sättas in i dom tomma rutorna. Te.x Handling.cfg HOTRINA 1400.0 2500.0 1.5 0.0 -0.15 -0.2 75 0.75 0.90 0.48 4 250.0 40.0 10.0 R P 18.0 0.45 0 30.0 1.0 0.13 5.0 0.25 -0.06 0.45 0.5 0.15 0.01 105000 c0002004 204000 0 0 1 OBS: Ibland kanske du måste lägga till mer färger till ditt Gta Sa. Då går du till Gta Sanandreas/Data/Carcols.dat (Du öppnar den med "Anteckningar") Och så längst ner av första delen där det står massa nummer så ska du lägga till dina nya rader. En sån färg rad kan se ut så här: 160,11,2 # 141 Red Metallic red 0,0,0 # 142 Night Black black 255,255,255 # 142 Snow White white O.S.V 6. Tryck på Install och sen bör det vara klart. Om nu du har otur så kanske spelet inte går att starta P.G.a fordonet. Då går du in i GGMM och trycker på "Restore Backup". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Okej, 1. Läs readme. Där i kan det finnas viktiga rader som ska in. 2. I GGMM, hitta den bilen du vill ersätta och höger-klicka och gör Backup. 3. Höger-klicka igen och tryck "Manual-Mod install". 4. Välj dom filer som ska väljas. (som du fick med mappen) 5. Dom rader som fanns i Readme ska sättas in i dom tomma rutorna. Te.x Handling.cfg HOTRINA 1400.0 2500.0 1.5 0.0 -0.15 -0.2 75 0.75 0.90 0.48 4 250.0 40.0 10.0 R P 18.0 0.45 0 30.0 1.0 0.13 5.0 0.25 -0.06 0.45 0.5 0.15 0.01 105000 c0002004 204000 0 0 1 OBS: Ibland kanske du måste lägga till mer färger till ditt Gta Sa. Då går du till Gta Sanandreas/Data/Carcols.dat (Du öppnar den med "Anteckningar") Och så längst ner av första delen där det står massa nummer så ska du lägga till dina nya rader. En sån färg rad kan se ut så här: 160,11,2 # 141 Red Metallic red 0,0,0 # 142 Night Black black 255,255,255 # 142 Snow White white O.S.V 6. Tryck på Install och sen bör det vara klart. Om nu du har otur så kanske spelet inte går att starta P.G.a fordonet. Då går du in i GGMM och trycker på "Restore Backup". okej men jag fattar inte vad det menas det står i readme att man ska lägga in filerna i samma folder som gta_sa.exe eller vad den heter o jag gör det men det händer liksom inget det står efter de att de bara e o installera men jag trycker igen o då kommer de upp samma sak :S :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 okej men jag fattar inte vad det menas det står i readme att man ska lägga in filerna i samma folder som gta_sa.exe eller vad den heter o jag gör det men det händer liksom inget det står efter de att de bara e o installera men jag trycker igen o då kommer de upp samma sak :S :/ Alltså... Du ska bara lägga in GGMM.exe i Gta Sanandreas/<-- Och en .dll fil ska också in där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Alltså... Du ska bara lägga in GGMM.exe i Gta Sanandreas/<-- Och en .dll fil ska också in där... vad menar du san andreas själva skivan eller nån san andreas mapp? sorry om jag inte fattar är inte så bra på datorer och sånt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 vad menar du san andreas själva skivan eller nån san andreas mapp? sorry om jag inte fattar är inte så bra på datorer och sånt!! Nej, jag menar ditt Gta Sa på hårddisken. C:\program\Rocketstar games\Gta Sanandreas\ <---- Är strandard sök vägen. Du kan ju ha installerat det på nåt annat ställe... Alltså... Där lägger du en GGMM.exe och en .dll fil... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 11 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 Nej, jag menar ditt Gta Sa på hårddisken. C:\program\Rocketstar games\Gta Sanandreas\ <---- Är strandard sök vägen. Du kan ju ha installerat det på nåt annat ställe... Alltså... Där lägger du en GGMM.exe och en .dll fil... aaha okej ... men går det inte göra nått lättare typ nån som har en moddad bil i sitt gta sen så spara man den i ett garage o save filen skickar han har inte jag en moddad bil i mitt garage då?? .... jaja men jag ska testa med de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2006 aaha okej ... men går det inte göra nått lättare typ nån som har en moddad bil i sitt gta sen så spara man den i ett garage o save filen skickar han har inte jag en moddad bil i mitt garage då?? .... jaja men jag ska testa med de Nae, Bara o det är moddar i en Transfer i Gta Sa. Men din Gta Save inehåller bara data om te.x Liv, Vapen, Ammo, Tid e.t.c Och när du skickar det till en kompis så kommer bara han Gta Sa ladda dom data som finns i Save:filen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dboy Skrivet 12 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 Okeej .... men asså det funkar inte hur ska jag starta installationen?? det står samma sak hela tiden?? jag har alldrig moddat o om jag skulle få in en bil jag skulle bli DAMP lycklig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2006 (redigerad) Okeej .... men asså det funkar inte hur ska jag starta installationen?? det står samma sak hela tiden?? jag har alldrig moddat o om jag skulle få in en bil jag skulle bli DAMP lycklig Det är ingen istallation. Bara ett program.. Om du redan har lagt in det i Gta Sa mappan så kan jag nog inte hjälpa dig om det blir fel... Redigerad 12 augusti, 2006 av ALER700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Läste att någon sa att det bara gick att installera fordon. Egentligen går det att installera alla texturer och DFF:ar Men det borde kräva en skript? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts