Jump to content

Kändisar i släkten.

Frenzy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 104
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänk dig ur min mammas perspektiv. Egentligen är han hennes mormors systers man, men det går då att kalla honom för en morbror istället.

Hm..

Hur fan blir han "bror" till din mormor? Eftersom hans fru är din mormors moster?

-> Din 'moster' då allstå, är på din sida.

-> Din 'morbror' är inte på din sida av släktet, men endå så är han en 'bror' till din mormors syster?

Fattar fortfarande inte hur du menar, kan någon försöka förklara tydligare?

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm..

Hur fan blir han "bror" till din mormor? Eftersom hans fru är din mormors moster?

-> Din 'moster' då allstå, är på din sida.

-> Din 'morbror' är inte på din sida av släktet, men endå så är han en 'bror' till din mormors syster?

Fattar fortfarande inte hur du menar, kan någon försöka förklara tydligare?

Gah. :P

Han är ingift.

Är han gift med min mammas syster kan man kalla honom för morbror. Nej, det stämmer ju inte helt, men man kan göra så. Face it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah. :P

Han är ingift.

Är han gift med min mammas syster kan man kalla honom för morbror. Nej, det stämmer ju inte helt, men man kan göra så. Face it.

Okej, ingift, då förstår jag. :lol:

Lät så konstigt bara, kallar t.ex inte min fasters man för farbror, fast dom är gift.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han fick nästintill ingenting för AK47:an. Hittar ingen källa på det nu, men är väldigt säker på det.

Konstigt, då jag tycker man ser nästintill varenda person springer runt med en AK när dom visar reportage ifrån t.e.x. Libanon och irak.

Fast dom har säkert köpt in dom billigt från forna sovjet eller liknande. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farsa heter Pelle Thörnberg och har varit programledare för Barnjournalen och Lilla Aktuellt, samt var med på förstasidan på Aftonbladet en gång efter att ha blivit attackerad av kamphundar.. :)

:wub:

Han var min idol när jag var liten!! Varför slutade han på Lilla Aktuellt? Stolpskottet som tog över efter var ju... ett stolpskott!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min brorsa tog ett kort på Vattenfestivalen 1993, Jaskraschen. Publicerades i nästan alla tidningar. Om man nu kan kalla det 'kändis'.

Katarina Arfwidsson (känd hanbollsspelare) är nån i min släkt.

Min bror har skivkontrakt och så, dock inte speciellt känd.

.. och ena min granne är känd fotograf och den andre har SM-, EC, VM-guld i innebandy som coach och spelare.

Och jag har vart statist en gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor