Everest Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Väldigt avlägset men ändå: Min mammas syssling (tror jag det var) spelade "Skrållan" i Saltkråkan. Sen har vi min morfars kusiner som äger Saturnus, som bland annat gör cider och glögg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Äh, kändis och kändis men min morfar lirar i ett band som heter The Cadillac Band. Bandet var/är (vet inte om dom fortfarande åker runt) på turné med D.J Fontana, för er som inte vet så var han Elvis Presleys trummis i 14 år tror jag att det var =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Känd och känd men är släkt med Pål Lundin, målvakt i något fotbollslag någonstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Min Morfar kände Knugen, och var med och ritade jasplan, bland annat det första har jag för mig. Alla vet ju hur det gick sen - Sen är faktiskt Luis Figo ingift i min släkt. Jag frågade min mor nu hur det låg till, och det är som så att min morbrors frus kusins brorsdotter är gift med honom. Ingenting att skryta med, eftersom det är så avlägset och ingoft, men ändå . HOPP, kom på att jag hade en känd jazzmusiker i släkten också. Han dog för många år sedan p.g.a droger och dylikt. Wedin, Widen, ja något i den stilen iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Tro det tro det inte, hata mig eller älska mig för detta. Men drottningen av england på ett väldigt, väldigt långt håll (och det är sant) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Tro det tro det inte, hata mig eller älska mig för detta. Men drottningen av england på ett väldigt, väldigt långt håll (och det är sant) Det är ju... mäktigt! --------- Var nästan släkt med Mats sundin förr. Då min farsas farbrors fru var kusin med Mats sundis föräldrar. När dom var här en gång fick jag prov sitta Mats bil t.o.m... Men det är ju inte "riktig" släkt dock, då vi inte delar samma kött och blod. Med riktigt släkt så är det nog min farfar kanske kändast, då han spelade i ett ganska känt folkband. Redigerad 8 augusti, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Min farsa heter Pelle Thörnberg och har varit programledare för Barnjournalen och Lilla Aktuellt, samt var med på förstasidan på Aftonbladet en gång efter att ha blivit attackerad av kamphundar.. Redigerad 8 augusti, 2006 av thotim Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Min farsa heter Pelle Thörnberg och har varit programledare för Barnjournalen och Lilla Aktuellt, samt var med på förstasidan på Aftonbladet en gång efter att ha blivit attackerad av kamphundar.. Fan, honom minns jag ju härligt bitsår där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Min farsa heter Pelle Thörnberg och har varit programledare för Barnjournalen och Lilla Aktuellt, samt var med på förstasidan på Aftonbladet en gång efter att ha blivit attackerad av kamphundar.. Blandar jag ihop honom med han som kommenterar rally? I så fall kan din pappa inte prata. Men han är rolig. Redigerad 8 augusti, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Blandar jag ihop honom med han som kommenterar rally? I så fall kan din pappa inte prata. Men han är rolig. Jo, han kommenterar rally.. kan inte prata, que? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Jo, han kommenterar rally.. kan inte prata, que? Nja inte prata kanske är fel att säga. Men han har en speciell berättarröst. Det roligaste är ju dom här lite speciella rallysändningarna som man vet inte det flesta kollar på. Då kan han komma med fantastiska kommentarer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Jo, kom på en till sak. Ulf Dahlén bodde här i vårat område för några år sedan och vi fick överta hans gamla Garage Men det har iofs ingenting med min släkt att göra, men lite kul ändå Redigerad 8 augusti, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Jo, kom på en till sak. Ulf Dahlén bodde här i vårat område för några år sedan och vi fick överta hans gamla Garage Vem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Vem? Vet du inte vem Ulf Dahlén är? http://sv.wikipedia.org/wiki/Ulf_Dahl%C3%A9n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Vem? Ulf Dahlén, en känd svensk ishockey spelare. Fast han spelar inte nu längre. Edit: aja, RaveE hann före med sin länk. Redigerad 8 augusti, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Egentligen är alla släkt med alla Där har du stort fel, min gode man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Min farsa heter Pelle Thörnberg och har varit programledare för Barnjournalen och Lilla Aktuellt, samt var med på förstasidan på Aftonbladet en gång efter att ha blivit attackerad av kamphundar.. Jaha, så det är din farsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Där har du stort fel, min gode man. Varför inte? Alla människor är av samma ras? Vi kommer alla från samma ursprung bara att vi utvecklas till några miljarder... eller så. Det måste ha börjat någonstans så. Ploppade det fram några 1000 människor ifrån himmelen, sen fanns det 500 släkter kanske? Nej, men jag är oskolad i det här ämnet, lär mig. Jag vill gärna veta hur vi människor kom till. När jag nämnde himmelen pratade jag om den som det där uppe... inte som himmelen i bibeln om folk trodde det, så ni bibelhatare behöver inte hoppa upp och ner. Redigerad 8 augusti, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Där har du stort fel, min gode man. Från första livet på jorden. Alla är släkt med alla Men menar ni lite mer "modernt" så är min pappa kusin med Jonas Rönnqvist (Ni LHF supportrar vet vem) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Min pappas sysslings son är målvaktstränare i Djurgården Hockey. Sen är Carl-Einar Häckner min farmors brors frus barn eller något liknande. Inte direkt någon nära släkting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts