Jacker Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 http://www.aftonbladet.se/ --> Web-TV (precis till höger) --> "Jag vill ha porrfilm i skolan". Viktor är min jobbarkompis (sommarjobb på turistbyrån) som dem intervjuar, också tjejen dem intervjuar. Just därför har jag tänkt lite på det... Skulle det vara bra med porr i skolan? Själv tycker jag att det är okej sålänge det rör sig om "objektiva" porrfilmer, kanske gjorda i utbildningssyfte (vilket Viktor också menar, men Aftonbaljan får det att låta som det är hardcore-pr0n han vill ha. Viktor är inte pervers heller). Det mesta om sex vet eller lär man sig utan sexuallkunskap, möjligtvis att man lär sig om könssjukdomar. Därför kan mer autentisk undervisning vara bra. Förresten känns det lite surrealistiskt att dem har interjuvat mina arbetskamrater på min arbetsplats, speciellt eftersom jag inte såg det förrens förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Japp. Självklart. IMO Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 (redigerad) Jag hittar inte=( Edit: Tack, hitta. Redigerad 7 augusti, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Jag hittar inte=( Gå till Aftonbladet TV. Välj kategori Nyheter och högst upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Eh... nah.. känns inte helt rätt bara. Fast.. kom ihåg en gång när man var liten, 2 datorer med internet lämnade åt nyfikna pojkar var i skolan alltså.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Näe, porr visar inte hur sex egentligen går till. Men de kanske kan visa bättre sexualundervisningsfilmer i skolan, de behöver inte vara tecknade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Om det är "mjukporr" som är mera sex än knull om ni fattar, då skulle det gå bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Äsch, hittade inte intervjun... Men jag tycker att skolan borde filmvisa hur ett "normalt" samlag går till vid sidan av sexualkunskaplektionerna. T.ex. i form av en romantisk drama med personer som är i 20-årsåldern. Det ska vara känslor inblandat i filmen, inte bara sexet. Filmen ska desutom ha en bra handling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Näe, porr visar inte hur sex egentligen går till. Men de kanske kan visa bättre sexualundervisningsfilmer i skolan, de behöver inte vara tecknade. Jo, det är väldigt sant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Dom får visa vad som helst, bara dom tar bort dom där värdelösa tecknade filmerna som dom visar på sexualundervisningen nu för tiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 På min skola så har de inte visat någon form av porr film än så länge och jag ska början Nian nu. Bryr mig egentligen inte, förmodligen skulle bara killarna få stånd och fnissa medans tjejerna täcker ögonen. Antigen har man sett porr och vet ungefär hur det går till eller så får man väl improvisera vid sitt första samlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Äsch, hittade inte intervjun... Men jag tycker att skolan borde filmvisa hur ett "normalt" samlag går till vid sidan av sexualkunskaplektionerna. T.ex. i form av en romantisk drama med personer som är i 20-årsåldern. Det ska vara känslor inblandat i filmen, inte bara sexet. Filmen ska desutom ha en bra handling. Om en sexualundervisning vore så, så skulle vi haft en sån varenda elevens val när man valt "Film". Jag tror inte en enda av alla filmer vi kollade på under året där inte innehöll en sex scen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Ungdomar är inte mogna för det; än mindre skolsystemet. Det skulle inte funka. Och det vore inte bra, heller. Grundidén funkar inte. Och porr är så jäkla fel ord. Men man borde ta sexualundervisning till ett djupare plan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 (redigerad) På min skola så har de inte visat någon form av porr film än så länge och jag ska början Nian nu. Bryr mig egentligen inte, förmodligen skulle bara killarna få stånd och fnissa medans tjejerna täcker ögonen. Antigen har man sett porr och vet ungefär hur det går till eller så får man väl improvisera vid sitt första samlag. Ja, det är väl det mest naturliga? Att lära sig att ha sex, är ungefär hur det var att lära sig att cykla . Fast då sex är ngt mer utforskande (både när det gäller sig själv och med vilken partner man har). Det är bara till att pröva sig fram helt enkelt. Eudoros: Okey, bra att ni har en sådan naturlig och bra inställning till det då! Fast jag menar att det ska vara lite mer avancerat sex... än vad som brukar visas på "vanliga" filmer. Edit2: Det ska inte vara porrstuk,utan hederligt n00b-sex Porr hör inte hemma på det stadiet. Te.x :Du kan inte släppa händerna när du cyklar, innan du lärt dig att kunna hitta balansen.... Redigerad 7 augusti, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Ja, det är väl det mest naturliga? Att lära sig att ha sex, är ungefär hur det var att lära sig att cykla . Fast då sex är ngt mer utforskande (både när det gäller sig själv och med vilken partner man har). Det är bara till att pröva sig fram helt enkelt. Exakt. Sex är ett samspel. Man gör det som känns rätt. Men det är klart att det behövs upplysning. Men då rör det sig om sex på ett mer teoretiskt plan; värderingar, osv. Och då är porr verkligen fel väg att gå. Det är den bilden man ska rasera, inte upplysa med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Om man själv är oskuld så är det jätte bra om man har ett samlag med en oskuld också. Både är ny på det och båda kan liksom ta det slow första gången. Dagens problem är väl att det knappt finns platser att ha ett samlag på och sen det där om att vissa tjejer också vill förlora sin oskuld efter att de gift sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Exakt. Sex är ett samspel. Man gör det som känns rätt. Men det är klart att det behövs upplysning. Men då rör det sig om sex på ett mer teoretiskt plan; värderingar, osv. Och då är porr verkligen fel väg att gå. Det är den bilden man ska rasera, inte upplysa med. all porr är inte sprut i munnen och killen ska bli rensugen efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 (redigerad) all porr är inte sprut i munnen och killen ska bli rensugen efter. ! nej du har rätt. Det där du pratar om är Internet Porr (or is it ). Nåt idiotiskt löjligt men väldigt frestande ibland. Förr var porr ju ett vanligt samlag. Inget sprut eller andra konstigt metoder. Nu har det väl blivit så att det ska sprutas en massa... Redigerad 7 augusti, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Eudoros: Okey, bra att ni har en sådan naturlig och bra inställning till det då! Mja, det är mest för att vi har en pervers lärare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 ! nej du har rätt. Det där du pratar om är Internet Porr (or is it ). Nåt idiotiskt löjligt men väldigt frestande ibland. Förr var porr ju ett vanligt samlag. Inget sprut eller andra konstigt metoder. Nu har det väl blivit så att det ska sprutas en massa... Jo, fast man behöver ju inte visa en film från BIGMOUTHFUL.LOL.LLOL.com heller, utan man kan typ ta en .. vanlig? fan, en film med handling, och porr. Som typ, den där "porrfilmen" med Madonna för en massa år sen eller wtf det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts