Sjolander Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Hejsan.. Jag och min gode vän HOWHOW hade tänkt göra en flaskraket.. Men jag har några frågor.. 1. Ska man ha någon slags ställning till flaskan? 2. Hur långt flyger den? 3. Ska man verkligen skruva av korken innan den åker iväg? Hoppas att ni kan hjälpa mig.. Edit: Jag menar den sortens raket som man pumpar upp med t.ex en cykelpump. Redigerad 6 augusti, 2006 av Sjolander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Är det en sån där man köper på Teknikmagasinet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Teknikmagasinet har allt ni behöver Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Den här sidan har bra beskrivningar på olika flaskraketer Water rockets Och på den här finns en bra ritning på den bästa avfyrningsrampen enligt mig Delta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 (redigerad) Vi gjorde såna i skolan Min grupps funkade inte, den löft 2 cm medans dom andra flög 20m Redigerad 7 augusti, 2006 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 (redigerad) När jag lekte med sånt gjorde vi så här: Ta en 2l-flaska, borra ett hål mitt i korken. Hålet ska vara så stort att man kan trycka in munstycke som sitter på cykelpumpen. Fyll flaskan med hälften vatten och skruva på locket. Ta en cykelpump (en fet) eller en kompressor, tryck in munstycket i hålet, börja pumpa in luft och vänd flaskan uppochner. När flaskan är sprängfylld: dra ur munstycket. Släpp flaskan och den flyger iväg. Redigerad 7 augusti, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXon Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Hjälpte min storasyster göra en sån där flaskraket en gång till ett skolarbete där man skulle bygga en energiomvandlare. Funkade jättebra, hade nån form av anordning till den där man kunde fästa flaskan sen fylla den med luft och trycka på en grej när man skulle sjuta iväg den...Hon fick MVG för den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts