gizmo91 Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Jag är helt nybörjare på gitarr, och fick reda av en kompis att guitar pro var bra. Men hur ska man spela när det är så här? http://img351.imageshack.us/img351/1985/namnlsgo6.png som sagt så är jag helt nybörjare, så retas inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Jag hoppas verkligen att du kan tabs? http://www.playback.nu/skalor.htm Redigerad 6 augusti, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Står ju precis hur du ska spela, kan inte bli lättare Linjerna som det är siffror på är strängarna... Sen siffrorna är banden.. så står det 3 på strecket längst ner ska du hålla 3an på låga e strängen.. alltså ett G EDIT: guitar pro 4 är mycket härligare.. mycket lättare att hänga med i låtar i 4an än 5an EDIT2: här får du en länk där det förklara bättre hur du läser tabs http://www.ultimate-guitar.com/lessons/for...b_notation.html Redigerad 6 augusti, 2006 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 EDIT: guitar pro 4 är mycket härligare.. mycket lättare att hänga med i låtar i 4an än 5an Hmm.. Varför? Bara att stänga av Real sound engine eller vad det heter i GP5 så blir det precis som 4an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...