Jump to content

Ps2 på datorskärm

SCEE
 Share

Recommended Posts

Varför vill man ens använda sin Data skärm för att spela PS2? 99% av alla har säkert en TV innan dom bestämmer att köpa Ps2 så.

:)

Frågade samma sak ^^

Svar:

Nej det är inte det jag är ute efter heller. men jag ska flytta till internat och då tänkte jag att de skulle vara smidigt om man kunde använda samma skärm till ps2 och datorn ^_^
Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Vart/hur kopplar du tvn till den?

2. Krävs tv-kort?

1. Allt som är inkopplat i min TV går via en sådan här switch (söker du på "PHONO CONTROLBOX" så kan du läsa mer om den). Tre av dessa är ingångar, och i dessa har jag kopplat min Xbox, Gamecube och DVD, den fjärde är en utgång till TV:n. Högst upp finns sex RCA-utgångar, och tre av dessa är utgångar för TV:n, de tre andra är utgångar för xboxen, kubem och DVD;n. Vill jag spela in något så tar jag en vanlig RCA-kabel, kopplar in dessa i utgångarna där uppe, och sedan i den lilla blåa videosaken till datorn.

2. Icke. Detta är ett, vad Pinnacle säger, "externt videokort". Du behöver endast installera några drivrutiner så är du good to go!

Vill bara passa på att säga att det finns tre versioner av denna blåa sak:

DVC70

DVC90

DVC120

Den blåa är alltså medeldyr och medelbra :)

Varför vill man ens använda sin Data skärm för att spela PS2? 99% av alla har säkert en TV innan dom bestämmer att köpa Ps2 så.

:)

Du kan ju fråga gossarna på redvsblue.com varför i all världen de skulle vilja koppla sin spelkonsol till datorn ^_^

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder den här produkten till allt jag vill få in i datorn. Xbox, GameCube, TV, film från kameran. eftersom den kör på USB är det bara att ploppa in och köra. För att kunna spela i realtid så kan du köra "Spela upp från fångstenhet" i VLC, eller något liknande alternativ i "Media Player Classic" som du kan ladda ned från Download.com.

Besvarar det några av dina frågor? ^_^

Japp, det gjorde de :) Tackar så mycket =)

Nu vet jag hur jag ska göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor