GiZmo Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Eeeeh... *letar* Gorillaz - Demon Days Japp, den enda jag har, fick den på min födelsedag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Har runt 200 LP och ca: 100 cd:s. Jag kan dra dom LP jag gillar mest. Neil Young & Crazy Horse - Rust Never Sleeps Neil Young & Crazy Horse - Comes A Time Neil Young & Crazy Horse - Re-Ac-Tor Neil Young & Crazy Horse - Live Rust Jimi Hendrix - Hendrix In The West Jimi Hendrix - Crash Landing Bob Dylan - The Times They Are A-Changin Bob Dylan's Greatest Hits 2 Bob Dylan's Greatest Hits vol.II Bob Dylan - Greatest Hits Bob Dylan - Street legal Bob Dylan - Slow train Coming Bob Dylan - The Freewheelin' Bob Dylan Bob Dylan - New Morning Bob Dylan - Infidels Bob Dylan - Empire Burlesque Bruce Springsteen - Darkness On The Edge of Town Bruce Springsteen - The River Bruce Springsteen - Born To Run Bruce Springsteen - Greetings From Abury Park N.J. Bruce Springsteen - The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle Bruce Springsteen - Nebraska Nazareth - Loud 'n' Proud Simon & Garfunkel - Bookends Simon & Garfunkel - Greatest Hits Bob Marley & The Wailers - Kaya Bob Marley & the Wailers - Catch A Fire Gary Moore - Wild Frontier osv..osv..osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Vad är grejen med att ha tusentals skivor? Hinner ni lyssna på alla? Jag gillar Snusmumriken-grejen: "Varför ska man äga saker?". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 LP betyder Long Play och har ingenting med vinylskivor att göra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Vad är grejen med att ha tusentals skivor? Hinner ni lyssna på alla? Jag gillar Snusmumriken-grejen: "Varför ska man äga saker?". Det är en känsla av eufori då man kan dra fingret längst vinylbacken och känna stolthet. Och kebabkurt. Du har inte alls 300 skivor. I så fall är hälften dina föräldrars. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 (redigerad) Det är en känsla av eufori då man kan dra fingret längst vinylbacken och känna stolthet. Och kebabkurt. Du har inte alls 300 skivor. I så fall är hälften dina föräldrars. Eller? Jag har 100cd:s och 200 vinyl. Varför skulle hälften vara mina föräldrars? Jag har aldrig tankat musik och har därför alltid köpt. Det betyder att jag samlat på mig en hel del. Anledningen till att jag har så många vinylisar är att dom är billigare att köpa och jag älskar det lilla knastrande ljudet när man sätter nålen precis innan ljudspåret börjar. Köper begagnat. Malmö Skivhandel och Mickes !!!! EEEdit: jag ärvde däremot ca: 40-50 stycken utav min morbror för länge sedan. Redigerad 9 augusti, 2006 av kebabkurt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 White Stripes - Elephant. För att den skivan är så jävla bra. System of a down - Mezmerize, Hypnotize. För att dom också är himla bra. Nirvana - Incesticide. För att jag köpte fel. Linkin Park - Ett par stycken. För att jag gillade dom när jag var yngre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Nirvana - Incesticide. För att jag köpte fel. Vilken var det meningen att du skulle köpa, då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Vilken var det meningen att du skulle köpa, då? Någon med dom mer kända låtarna eftersom det var dom som jag gillade först. Men skulle jag köpt idag skulle det bkivit In Utero, lätt bästa skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Nu ska jag tänka. 3 Doors Down - The Better Life 3 Doors Down - Away from the Sun 3 Doors Down - Seventeen Days Audioslave - Audioslave Audioslave - Out of Exile Black Eyed Peas - Monkey Business Gorillaz - Gorillaz Gorillaz - G-Sides Guns N' Roses - Use Your Illusion I Kasabian - Kasabian Iron Maiden - Powerslave Mötley Crüe - Too Fast for Love Mötley Crüe - Shout at the Devil Mötley Crüe - Theatre of Pain Mötley Crüe - Girls, Girls, Girls Mötley Crüe - Greatest Hits Mötley Crüe - Supersonic and Demonic Relics Mötley Crüe - New Tattoo Mötley Crüe - Red, White and Crüe The Raconteurs - Broken Boy Soldiers The Stone Roses - The Very Best of the... The White Stripes - The White Stripes The White Stripes - De Stijl The White Stripes - White Blood Cells The White Stripes - Elephant The White Stripes - Get Behind Me Satan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Jao, var länge sedan man skaffade en cd-skiva. Har väl några Absolut Music liggande. Även Petter, Ken och Michael Jackson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Hmm har typ 200-250 vinyler, har fått morsan och farsans gamla när om inte hade plats för dom, farsan höll lite länge på dom innan han gav sig, allt är orginal, bob dylan, neil young, depeche mode, david bowie, iggy pop, michael jackoson, george clinton, iron maiden, metallica, sen fortsätter det så där...en massa bra och en massa mindre bra. Sen har jag typ 100 (+) cds som jag köpt själv (önskar mig sällan cd skivor i julklapp och födelsedagspresenter, gillar att gå runt och i skivaffären själv och rota). Men iaf till cd samlingen finns bla, alla Red Hot Chili Peppers skivor, dom flesta Iron Maiden, alla Metallica, bowie, alla Foo Fighters, alla Bob Hund, alla Nivana, alla Soundgarden, några Pearl Jam, några Johnny Cash, alla Guns N Roses, The Hives, Soundtrack of our Lives....och en satans massa annat, orkar inte rabbla upp allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Jag har 100cd:s och 200 vinyl. Varför skulle hälften vara mina föräldrars? Jag har aldrig tankat musik och har därför alltid köpt. Det betyder att jag samlat på mig en hel del. Anledningen till att jag har så många vinylisar är att dom är billigare att köpa och jag älskar det lilla knastrande ljudet när man sätter nålen precis innan ljudspåret börjar. Köper begagnat. Malmö Skivhandel och Mickes !!!! EEEdit: jag ärvde däremot ca: 40-50 stycken utav min morbror för länge sedan. Underbart! Jag älskar dig! Vi kanske har sett varandra på Malmö Skivhandel och Mickes !!!!, eller möjligtvis på lilla serieboden på Lilla Torg, brukar du vara där? Eller är det vad du menar med Mickes? Malmös skivutbud är ganska fint. Den där affären inne i den där tunneln vid Akademiebokhandeln är fin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Underbart! Jag älskar dig! Vi kanske har sett varandra på Malmö Skivhandel och Mickes !!!!, eller möjligtvis på lilla serieboden på Lilla Torg, brukar du vara där? Eller är det vad du menar med Mickes? Malmös skivutbud är ganska fint. Den där affären inne i den där tunneln vid Akademiebokhandeln är fin. Lilla Torg? Var ligger det!? Berätta, Är alltid nyfiken på nya affärer! Själv bor jag i Stockholm men är i malmö minst lika mycket och då brukar jag alltid gå omkring och köpa en massa nya plattor. Malmös skivutbud är nämligen mycket bättre än Stockholms. I Stockholm finns bara Absolut Music och Party Skivor-Blää! Med mickes menade jag Mickes cd och vinyl vid hornstull eller vad det där området nu heter (I Sthlm). inne i den där tunneln?...Jag tror jag vet var du menar...men jag är inte helt sääker. Har du en stor samling skivor själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Då skriver jag väll alla skivorna som jag har, och då menar jag faktiskt på riktigt : (omkronologisk ordning, tar som jag hittar i högar) 18 singlar och liknande Gorillaz - Explicit Gorillaz - Demon Days U2 - How to dismantle an atomic bomb The Matrix - Soundtrack The Black Eyed Pears - Elephunk Hair - Soundtrack NRJ - Extravadance 6 The Lord Of The Rings - The Fellowship Of The Ring Absolute Music 29 Benny Goodman - Sing, Sing, Sing James Bond - The Best Of Bond Harry Potter - Soundtrack Kent - Du Och Jag Döden Kylie Minogue - Body Language Michael Jackson - History Daft Punk - Homework Daft Punk - Discovery U2 - The Best Of 1990 - 2000 Sedan har jag en del hembränt och faktist Radio X på CD EDIT: The Stone Roses - The Very Best of the... The White Stripes - The White Stripes The White Stripes - De Stijl The White Stripes - White Blood Cells The White Stripes - Elephant The White Stripes - Get Behind Me Satan Dom e bra ^^ Redigerad 10 augusti, 2006 av oscarw_89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 17 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Kan tillägga att jag köpte två skivor när jag var i Tyskland förra veckan eller något... Bleach - Nirvana Anthology - Ramones Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Var i skivaffären idag, hitta inte mycket jag ville ha men köpte 3 skivor, tror 2 av dom ska vara rätt svåra att få tag på. Entombed - Same Difference Entombed - Wolverine Blues. Dismember - Pieces. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 (redigerad) Runt 300 i formaten CD, LP, DVD och MP3 (har laddat ned en del gratisskivor som står uppskrivna på skivsamling.nu) Ni kanske tycker att det patetiskt att skriva upp DVD och MP3 på den listan men...ja, det skiter jag i. Jag lyssnar minst lika mycket på MP3:orna som på de fysiska plattorna. Edit: ...förutsatt att de är värda fler genomlyssningar... Redigerad 2 september, 2006 av Streetwave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 (redigerad) Jag vill inte tråka ut er, men jag gör det för att kunna stilla min egen nattliga tristess. Så, förlåt mig... Enbart Magnus Uggla. 1. Skivans namn. 2. Pressning (endast om det finns fler än en). CD (tillhör inte samlingen) Om Bobbo Viking - Columbia 1997. Livets teater - CBS 1989 (kommer att bytas bort inom kort). Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt - Columbia 1997. Vittring - CBS 1989. Den ljusnande framtid är vår - Columbia 1997. Godkänd pirat - live - Columbia 1997. Välkommen till folkhemmet - Columbia 1997. Retrospektivt Collage - CBS 1985. Retrospektivt Collage - Columbia 1998. Den döende dandyn - Columbia 1997. 35-åringen - Columbia 1997. Alla får påsar - Columbia 1993. 100% Uggla - Absolut inget annat Karaoke Där jag är e're alltid bäst Klassiska mästerverk - Sverige (kommer att bytas bort inom kort). Den tatuerade generationen - Digipack. LP (tillhör inte samlingen) Om Bobbo Viking - Holland, Röd label. Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt - Sverige, Brandgul label, +7". Godkänd pirat - live Allting som ni gör kan jag göra bättre - Censuerad. 7-tums Sommartid (Act 1 & 2) Varning på stan - Holland. Yeh, why not Vittring Apatí - Sverige. Centrumhets Sommartid (ny version) - Holland. Body love - Holland. IQ Joey Killer Vem kan man lita på - Censuerad. Jag mår illa - Orange. Stig in och ta en cocktail 12-tums Magnus Uggla Band sjunger schlagers - ? Apatí (promotion) Retrospektivt Collage Redigerad 3 september, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Här känner man sig liten ja :'( Men funderar om man ska börja köpa lite cds så man kan lyssna framför tvn. (Metallica mm) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts