xstreem Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 (redigerad) Skriv ner din skivsamling här och diskutera dem rent allmänt. Min skivsamling: Nevermind - Nirvana MTV Unplugged in NY - Nirvana Sliver, The best of the Box - Nirvana In Utero - Nirvana Bleach - Nirvana Vol. 3:(The subliminal Verses) - Slipknot IOWA - Slipknot Anthology - Ramones Redigerad 17 augusti, 2006 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 (redigerad) Min är pinsamt liten. Death - Scream Bloody Gore. Death - Leprosy. Death - Spiritual Healing. Death - Human. Death - Individual Thought Patterns. Death - Symbolic. Death - The Sound Of Perseverance. Metallica - Load. Metallica - Some Kind Of Monster. Metallica - And Justice For All. Metallica - Live shit: binge & purge. Pantera - Cowboys From Hell. Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas. Bathory - Under the sign of the black mark. Darkthrone - Panzerfaust. Darkthrone - Transilvanian Hunger. Strapping Young Lad - The new Black. Sen lite andra skitskivor som en slipknot skiva och några system of a down-skivor. Redigerad 5 augusti, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Jag är inte den som köper skivor så detta är vad jag har, notera att det inte är särskilt representativt för min musiksmak. Metallica - Master Of Puppets Metallica - St Anger Motörhead - We Are Motörhead The Bloodhound Gang - Hooray for Boobies Rally vol2 och vol3 och den enda skivan som är riktigt bra: Rage Against The Machine - RATM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Audioslave - Out of exil (fått) The Offspring - Americana (fått) Bloodhound Gang - One Fierce Beer Coaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Precis som Frenzy så har jag en skämmsigt liten lista... 50 Cent (Varför?) Get Rich or die tryin' The Massacre. Bizarre: Hanni Cap Circus. Busta Rhymes: It aint safe nomore The big bang. Cypress Hill: 'Till death do us apart Skulle and bones IV Stoned Raiders Greatest hits from the bonge. Dr. Dre: The Chronic. Eminem Infinite The Slim Shady LP The Marshall Mathers LP The Eminem Show Encore. House of Pain Fine malt lyrics Same as it ever was truth crushed to earth shall rise again. Obie Trice Cheers Second round's on me Rage against the machine Rage against the machine Battle for Los Angeles Evil Empire Renegade. Trick-Trick The people vs. Xzibit Weapons of massdestruction At the speed of life Restless. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Tänkte faktiskt förut idag att en sån här topic skulle vara trevlig!! De skivor som jag har, rent fysiskt, symboliserar inte nödvändigtvis vilken musik jag gillar bäst (Harr harr, jag är en pirat!) men, den består i alla fall av: Björns vänner - Alexander Lukas EP (köpt) Björns vänner - Kvar på film (köpt) Björns vänner - Tappat halva hjärnan (köpt) Cardigans - Long gone before daylight (fått i julklapp, enligt önskning) Cardigans - Super extra gravity (fått i julklapp, enligt önskning) Dido - Life for rent (fått i födelsedagspresent, enligt önskning) Dido - No angel (köpt) Doris - Did you give the world some love today? (köpt) Dr Bombay - Rice and curry (fått i julklapp, för övrigt min första skiva någonsin!) Elin Sigvardsson - Saturday Light Naive (köpt) Galenskaparna och After Shave - Hajen som visste för mycket OST (köpt) Gnarkill vs. Uncle Matt and the Shitbirdz (fått) Good Charlotte - The young and the hopeless (köpt) Anders och Måns presenterar - Kvart i två dansen (köpt) Laleh - Laleh (köpt) Lisa LeftEye Lopez - Supernova (köpt) Markoolio - Dikter från ett hjärta (fått i julklapp, enligt önskning. Åh, den ljuva barndomen...) Maroon5 - Songs about Jane (köpt) Meja - Realitales (fått) Meja - Seven Sisters (köpt) Nickelback - The Long Road (fått i julklapp, enligt önskning) Nirvana - Bleach (ärvt av mamma. Eller, ja, vi äger den tillsammans nu. Men den står i min skivhylla!) Nirvana - Hormoaning (köpt) Nirvana - In utero (samma som med Bleach) Nirvana - Never mind (köpt) Nirvana - Ungplugged in New York (samma som med Bleach) Norah Jones - Come away with me (köpt) The Raconteurs - Broken Boy Soldiers (köpt) REM - Around the sun (fått i födelsedagspresent, enligt önskning) TLC - 3D (köpt) TLC - Artist Collection (köpt) TLC - Fan Mail (köpt) TLC - Now and forever - the hits (köpt) Absolute Music 45 (vunnit) Copy Kids (fått i födelsedagspresent. Min kompis hade två, och jag fick den ena... "Yay...") Eva och Adam - Klassfesten! (fått i julklapp. Mot min vilja) Hits for Kids 2 (se föregående...) Tophits 2001 (okej, jag köpte den... men det var i en sekund av förvirring...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Enda skivorna jag har är The Offspring - Americana The Offspring - Smash The Offspring - Conspiracy Of One The Offspring - The Offspring The Offspring - Splinter The Offspring - Greatest Hits Alla är från "innan-jag-hade-internet"-perioden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 (redigerad) www.skivsamling.nu är nere för stunden, men så fort den kommer upp igen så kan jag väl skriva ner min. Det rör sig om cirkus 250, om man går efter det orensade, men jag räknar inte riktigt all gammal hiphop till min skivsamling längre; endast pärlorna i den genrén, t.ex. Del The Funkée's båda album, Smif n' Wessun's Da Shinin', Soul's Of Mischief's brillianta '93 til Infinity etc., etc. Så, ehm, med andra ord, så är det väl drygt 170? Typ? Nåt sånt? Redigerad 5 augusti, 2006 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 (redigerad) Redigerad 25 september, 2009 av [B][O][T] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Alla KISSskivor. Lite vinyl från 80talet. Yeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Endast två skivor. Thåström - Mannen som blev en gris och Oldelaf & Monsieur D - L'album de la maturité (köpte i Paris). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 (redigerad) Har ingen större samling CD-skivor,men kan väl dra upp dem jag har: Partyzone 14 ( ) (fått) ]Kopparbärs Rock (snott nångång under fjårtistiden) Blümchen- Herzfrequenz (köpt) Smurfarna smurfhits 2 ( ) (fått) Jumper (fått) Jumper - Välkommen hit (fått) Hits of the 80s (fått) Sash! - Life goes on (fått) Sash! - Trilenium (fått) Petter - Mitt sjätte sinne (fått) Ultima Thule - För fäderneslandet (köpt) My music hits vol. 11 (gratisbeställt) Absolute dance 21 (köpte den pga en låt som fanns på hela skivan) NRJ 7 (köptes enbart för ett demo där man kunde spela in egen musik på datorn) Ebba grön - 1978-1982 (köpt) E-Rotic - Greatest Tits (köpt) Drängarna - I afton logdans ( ) (fått) Trancemaster 2000 (köpt) Rammstein - Mutter (den sista köpta CD:n, vilket var år 2002 (om jag inte minns fel)) Sen har jag några singlar, och runt 9000 mp3:s som jag har samlat genom åren, men det räknas ju inte. *Ändrade bara lite detaljer.... Redigerad 6 augusti, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Då jag inte lyssnar så mycket på skiva har jag inga många direkt : Accept - Breaker. Sommerparty 2000, eller vad den heter. Oxå "Pettson - Findus födelsedag". Men den fick jag för läääänge sen, när jag var liten. Så jag lyssnar inte på den nu längre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Metallica- kill 'em all Metallica- Ride the lightning Metallica- Master of puppets Metallica- ...And Justice for all Metallica- Black album Metallica- Load Metallica- Reload Metallica- Garage Inc. Metallica- S&M Metallica- St. Anger Blink 182- Enema of the state Blink 182- Cheshirecat Blink 182- Take of your pants and jacket Blink 182- Buddha Blink 182- Untitled Blink 182- Dude ranch Blink 182- Best of Angels and Airwaves- We don't need to whisper Offspring-smash Det var väl det. Har en massa mer, men orkar inte gå upp och kolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Lyssnar ALDRIG på skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Iron Maiden - Live at donington Rammstein - Rosenrot Rammstein - Reise Reise Alla möjliga Mr. Music skivor som jag har ärft av min syster som ärft dem av min brorsa. Pokémon skivan ( ) Will Smith - Wild Wild West Resten är tyvärr Piratat som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Okej jag orkar egentilgen ine vända mig om och dra ut alla skivor, men fah: Kiss - Greatest Kiss Headplate - Bullsized Headplate - Delicate Slodust - Twisted Ahead Chimaira - Pass out of Existence Bathory - Jubileum Vol 3 Clawfinger - Deaf dumb blind Clawfinger - Zeros and heroes Edge of sanity - Crimson II Mushroomhead - XX Mushroomhead - XIII The Offspring - Americana The Offspring - Conspiracy Of one Shockwave (samlingsplatta) Spiderman soundtrack Voivod - Kronik Ablaze my sorrow - the plague Slipknot - MFKR (bootleg) Slipknot - IOWA Slipknot - Vol. 3 American McGee's Alice soundtrack Machine head - supercharger Hypocrite - into the halls of the blind Allegiance - vrede Lobotomy - born in hell To my surprise - to my surprise Noctes - Vexilla regis prodeunt INFERNI Bathory - nordland II Bathory - nordland I Chimaira - the impossibility of reason (collector's edition) Korn - take a look in the mirror Apocalyptica - Cult special edition American head charge - the war of art Sepultura - nation Slipknot - slipknot Bathory - In memory of quorthon The James bond themes The best of bond In conspiracy with satan - A tribute to bathory Kaki king - legs to make us longer In flames - reroute to remain In flames - soundtrack to your escaoe The 69 eyes - devils E Luv - The axice of evILL dark tranquillity - exposures Brutaly Vicious Killaz - Tales in the dark Captor - dogface Dramadeus - the modern prometheus Wicked 4 eva - Chronicles I & II Ressurrector - powers that be Sicktanick tha souless - premanitions Scum - only bodies left behind The devil's rejects - die 2 this lo key - so lo the everdawn - poems burn the past Annihilator - All for you (jam) the crown - crowned in terror sacrilege - the fifth season the cure - greatest hits limp bizkit - 3 dollar bill, y'all$ opthamalia - dominion painfield - this time korn - untouchables korn - issues korn - follow the leader korn - life is peachy korn - korn devil driver - devil driver mission ipossible 2 soundtrack life of brian soundtrack Kent buchanon & the buttmeat surfers - skate punk Magnet - Dreamfall EP Det var alla köpta skivor; sedan följer ett tusental icke-köpta. Den säger endel om min musikstil, men inte så mycket som jag önskar att den gjorde. Jag är snål. Redigerad 7 augusti, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 De flesta av mina skivor kommer från bardmstiden och består av Dr Bombay, Cartoons och Nordman Senare tillkom Antiloop & Darude Nuförtiden är det Type o Negative och Evanesence som ligger där ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 AC/DC: (Har alla, men listar dom jag kommer på ) High Voltage Dirty deeds done dirt cheap Let there be rock Powerage (Japp, den sällsynta versionen ) If you want blood Highway to hell For these about to rock Back in black Who made who Blow up your video Ballbreaker orka.... Kiss Destroyer Hotter Than Hell Killers Kiss Asylum Animalize Crazy night Greatest Kiss Detroit rock city Dressed to kill Alive! Alive! II Alive! III Love gun Rock 'N Roll over Dynasty Lick it up Unmasked Creatures of the night Smashes trashes and hits Hot in the shade Revenge Psycho circus The best of kiss (samligsskiva) Scorpions Lovedrive Blackout Love at first sting Crazy world Def Leppard High 'N Dry Pyromania Hysteria Adrenalize Rock of ages: the definitive collection Mötley Crüe Too fast for love Shout at the devil Girls, Girls, Girls Dr. Feelgood Red, White & Crüe Alice Cooper Trash The last temptation School's out Billion dollar babies Welcome to my nightmare Hey Stoopid Super hits Enstaka Metallica - Masters of puppet Metallica - Black album RHCP - Live at Hyde Park Van Halen - Best of both worlds Caramba - Caramba Absolute power ballads Absolute rock classics 1-3 har mer, men har inte dom här, kanske editerar senare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Franz Ferdinand - Franz Ferdinand Franz Ferdinand - You Could Have It So Much Better Franz Ferdinand - The Fallen/L. Wells (Singel) Franz Ferdinand - Do You Want To (Singel) The Clash - London Calling The Offspring - Conspiracy Of One Absolute Rock Classics 1,2 & 3 Sen ett antal gamla cds som ligger och dammar i en garderob, mest tråkiga samlings-cds. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts