Pain To ThE MaX Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 (redigerad) Japp, jag vet även hur man skapar trådar. Jag sökte och hittade ingen tråd så jag vet inte hurvida detta spel är populärt eller ej. Därför tar jag chansen och rekommenderar detta till er, och förhoppningsvis få höra vad ni tycker om spelet. Vi tar det viktigaste först; Demo hittar ni här, http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/call_...EN_US_setup.exe Fz brukar ha riktigt snabb nedladdning så ni bör inte ha några problem med det. Minimum krav; ATi 9800Pro/nVidia 6600GT med AMD2400+/P42.4ghz (jag kan säga att spelet fungerat på ett 9600XT, dock med inställningar på lägsta.) Snabba tips: Problem med ljud?; Om du har problem med ljud, välj directx istället för openAL i ljudinställningar. Bra grafikkort, kass prestanda?; Dra ned shadows till 'low' och shadow maps till '1024'. Allt annat kan så mycket som att dra ned din fps till 1/3 av det du hade innan. Långa laddningstider?; Varje gång du ändrar inställningar tar det lång tid att ladda (precis som i BF2). Hitta de perfekta inställningarna, starta banan med de, stäng av spelet - defragmentera hårddisken, och du bör få rätt så ok laddningstider. Spelet handlar om två personer, och man spelar som bägge. De olika karaktärerna har olika egenskaper. Spelar man som den förste (Ray tror jag han hette.. namn och jag går inte ihop så bra) är det mycket pangpang. Det finns ett par olika sätt att använda vapnen på. T.ex. Quickshot mode (default: Z) gör att man skjuter snabbare, men med färre kulor (då man bara använder en pistol). Man kan även köra dueller (en i demot) och det är även det mer än att bara lägga siktet på huvudet och vänta på signalen. Med indianen är det mera smyga och gömma som gäller. Här gömmer man sig i buskar och hänger i träd. Bryter sig in på gårdar och flyr med en ny häst etc. Pilbågen, min favorit, kan tyckas vara lite "för bra" dock. One-shot-one-kill och dessutom går allt i slow-mo när man siktar, så det är lite svårt att missa, även på avstånd. Aja, tror jag köper detta (beror lite på hur multiplayer visar sig vara). Vad tycker ni om detta? Vad är en topic utan bilder (har dock bara två, varav en bara visar "deapth of field".. rätt så tråkiga bilder..); http://img340.imageshack.us/img340/6739/cojdemo2006080415501432pz5.th.jpg http://img319.imageshack.us/img319/9079/cojdemo2006080415502710pc9.th.jpg Inställningar: allt max/på, 1280X1024 SM3.0 (= ingen AA) och anistropic filtering. Redigerad 4 augusti, 2006 av Pain To ThE MaX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Bah, du hann före mig, jag som hade förberätt mig så väl Men jag tycker att det ser ut att bli ett toppenspel då jag har ett stort intresse av vilda västern Cheers! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Fick hem spelet igår kväll och nu har jag spelat en hel del på eftermiddagen och jag kan säga att jag är riktigt nöjd med spelet. Min dator är inte den bästa men jag slänger upp några screens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Ja, din dator måste verkligen suga, eller så är spelet riktigt kasst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Ja, din dator måste verkligen suga, eller så är spelet riktigt kasst. Det är min dator som suger, jag får dra ner allting till lägsta. Iaf nästan allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Det är min dator som suger, jag får dra ner allting till lägsta. Iaf nästan allting. Vad har du inte dragit ner till lägsta om jag får fråga? Gämför dina bilder och bilderna i första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Vad har du inte dragit ner till lägsta om jag får fråga? Gämför dina bilder och bilderna i första posten. Jag har dragit ner allting för att min dator inte är tillräckligt bra. Men jag ska ta och kolla om jag kan dra upp något utan att det ska lagga. Jag spelar hällre laggfritt och sämre grafik än med bra grafik och lagg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Jag har dragit ner allting för att min dator inte är tillräckligt bra. Men jag ska ta och kolla om jag kan dra upp något utan att det ska lagga. Jag spelar hällre laggfritt och sämre grafik än med bra grafik och lagg. Haha, då är du och jag helt olika. Har hellre bra grafik och lagg än tvärtom.. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Det ser verkligen grymt ut, bara det blir bättre western-lir än "Gun" så är jag nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Det ser verkligen grymt ut, bara det blir bättre western-lir än "Gun" så är jag nöjd. Usch.. Gun var inte speciellt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Någon här som har spelat spelet?. isåfall undrar jag vad ska man göra när bron går av när man är på väg till tåget hittar inte någon annan väg en den som bron gick till?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 *Spoiler* När du kommer ut ur tunneln och gänget börjar prata om att bron inte håller så smyger du ner i vattnet rakt fram. Sen simmar du rakt över till andra sidan och går där sedan till vänster brevid "floden" sen ser du ett par stenar som ligger i vattnet. Hoppa i och försök att simma till dom så kan du gå upp på land där. Om du missar stenarna så dör du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Omg... . Vem bryr sig om en liten grej!?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Jag lirade Outlaw när jag var liten, så därför måste jag bara testa detta spel. Jag har kollat på lite screens, och det verkar kul. Grafiken är fin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Usch.. Gun var inte speciellt bra GUN var asbra ju! Svikare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Omg... . Vem bryr sig om en liten grej!?. Bryr sig om vadå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2006 Haha, då är du och jag helt olika. Har hellre bra grafik och lagg än tvärtom.. ^^ Hur orkar du det? Ett spel med dålig grafik som flyter som vatten ger fan en större ögonorgasm än ett hackigt spel med snygg grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Hur orkar du det? Ett spel med dålig grafik som flyter som vatten ger fan en större ögonorgasm än ett hackigt spel med snygg grafik. Ingen aning. Men älskar att vrida på grafik inställningarna till MAX. Så är det bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe947 Skrivet 26 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Mama Mia! "Filen existerar ej" Meanieeeees! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 26 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 september, 2006 Det bästa vore väl att ställa in spelet med så hög grafik som möjligt utan att dra ned prestandan till hack-nivå. Men många är väl lata och orkar inte ställa in en sak i taget och se vad som egentligen drar ned prestandan. Ibland kan det vara 1-3 saker som drar ned pretsandan med 70-80% medan resten av inställningarna kan köras på max även med skitdatorer. Eftersom folk är lata så ligger ofta dessa inställningar också på low = spelet ser ut som ett 90-tals spel helt i onödan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts