Xersize Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 FUCKING LOL!! Jag och en kompis (Da Spadger) skulle ut och göra mentosraketer, som några redan vet. Tidigare har vi bara fått någon slags fontän, men nu jävlar gick det, iofs bakvändt! Botten lossnade och flaskan flög som fan! Video kommer imorgon. P.S! Testa gärna själva! Mentos and coketricks Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Hur många Mentos hade ni? Och hur fan ska man hinna få på korken innan det börjar spruta till höger och vänster? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 4 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Vi hade en rulle och en Cola Light. Vi hade lite problem med att få dit locket de första 2 gångerna, men det gick nu. Dock flög arslet på flaskan iväg, som sagt var så kommer 3 filmer upp imorgon. Testa själva! Kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Ahh... mentosraketer alá David Letterman. Minns då jag såg det på Letterman show Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 4 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Såg ej det programmet. Åh, FYI, kvaliten på filmerna kommer inte att vara topp för de filmades med mobiler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Haha, ser coolt ut. Har testat fontän-versionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Hur många Mentos hade ni? Och hur fan ska man hinna få på korken innan det börjar spruta till höger och vänster? Du kan ju lägga de i korken, så samtidigt som du skruvar på den trillar Mentostabletterna i. Vi gjorde detta på DreamHack, fast utan kork, och med en Mentos. Herrejävlar vad det bubblade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Mje, lättast är ju att ha ett sorts rör och sedan hälla ialla på en gång, sedan ska en annan snabbt som fan skruva på korken. Sen när det börjar bli tryck i den kasta den i backen och "Woosh" flyger den iväg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Eld och sprayburkar tar ändå priset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Ska nog testa nästa gång jag köper cola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 4 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Video kommer antagligen imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 4 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2006 Nu finns det en "demo" av mitt "sprängverk". Det är inte mentosraketer, men det kommer troligen vara sånt med när filmen är klar. Så just nu är det bara en samling av spray och axeburkar som är offer. Här! Kvalitén är inte den bästa, men nästa gång vi far å spränger så ska vi nog använda videokamera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Jävligt kul partytrick. Körde det på skolavslutningen i vårt klassrum några timmar innan. Sen var det fullt med cola när vi kom dit @Wu Zi Mu: Du spelade möjligtvis inte in det där förra veckan? Jag var i Pajala då och kan ha sett när du sprängde nån av dom där. Det kom iaf en eldboll ur tomma intet när vi körde förbi en elstation eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2006 Ska man använda en 1,5L flaska, och ett rör Mentos? Eller blir det bättre effekt med endast 0,5L? Har sett videoklipp på folk som gjorde en slags fontän, men sedan såg jag en grym video då några fick flaskan att flyga utav helvete! Hur gör man då? Häller i Mentosen, skruvar på korken och slänger flaskan i marken som någon sa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts