Jump to content

Just Cause

Cortez
 Share

Recommended Posts

Ragdoll kunde dom inte andvända för PS2 klarade inte av de :)

Jag spelade nyss å lyckades komma till 4e..grejset.. jag har GeForce 3 å de laggar rätt mycke så spelkänslan blev inte så bra :lol:

Men annars tycker jag spelet e riktigt skoj :ermm:

Förutom helikoptern som e omöjlig att styra :wub:

Men aja.. vem vet dom kanske fixar sakerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 363
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Buggat?

Satt på en bil, tänkte hoppa över till en annan..

Tryckte sedan på knappen och då började min gubbe flyga, han flög upp til nån helikopter som var högt uppe.. riktigt högt uppe.. Strange :S

:)

Jahapp nu har man prövat. Blev en hel del besviken och en hel del glad.

Ljus effekter bla bla = Mycket bra.

Träden = piss, Träden är 3D aka 2D. Sånna där skit som vänder sig efter han som spelar :wub: (kan också hittas bl.a. på buskarna i Soldier of fortune 2)

Bilarna = Bra

Känslan = Bra, men sen går vi till striderna. Själv tål man över typ 100 skott och fienderna tål ibland 5 skott.

Och spelet var buggigt. När jag hoppade ut ur bilen höll jag helt plötsligt i en helikopter som var 50 meter åvanför marken. Och dom skulle gärna fått använda Ragdoll-funktion på människorna.

Miljön = Vacker.

Och kartans storlek överraskade mig ^^

Jag tycker dom ska ställa in det och fixa lite mer. Bättre kan göras.

Kom på en till bugg.

När man är i Stunt läge och står på taket eller motorhuven kan man gasa, backa och styra fordonet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var demot varvat. Trevligt litet spel, men ibland började minsann Rico dansa jitterbugg (jag syftar inte på hans metrosexuella gångstil utan på antalet buggar i den lilla del av spelet jag sett). Styrsystemet är lite väl förlåtande vad gäller att hoppa mellan fordon. Jag kunde till och med landa på en bil, utan att veckla ut fallskärmen innan landning... Känslan av att meja ner en massa onda förtryckarmillitärer och ha ihjäl korrupta as som skiter i folket var skön. Däremot tålde de alldeles för mycket. Bara för att en kille är ett asshole, så tål han inte fler kulor än fucking Terminator...

Kul spel, och jag hoppas att det är modding friendly...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wtf? Jag startar spelet, glider i fallskärmen och tänker att: "-Det här var ju ett ganska glassigt spel måste jag säga". Jag hoppar in i bilen och åker iväg. Sen tar det 2-3 sekunder innan allt börjar RÅ-hacka. :wub:

Jag har kollat systemkraven, och så långt jag kan se så pallar datorn åtminstånde minimum-kraven. Då ska man väl inte behöva spela på lägre än default-inställningarna?

Eller har jag missat nåt i prestanda-väg?

P4 2800 mhz

1024 mb RAM

Ati Radeon 9800s PRO

Omega drivrutiner

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat nu. Det var ganska tråkigt. Miljön var skitfin fast allt kändes lite ihopslängt. Bilfysiken var kass. Om man kör in i ett träd stannar bara bilen, ingen crash, inget ljud. De borde lagt ner lite mer tid på spelet, för idén är jättebra.

Kan man bara spela tills solen går ner i demot?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara drivisarna Kebab, sedan är kortet lite gammalt. :mellow:

Mjo, kortet är väl inne på sitt tredje år nu. :)

Men det står ju i minimum-kraven:

GRAPHICS:

100% DirectX 9.0c compatible 64 MB 3D Accelerated Card with TnL (GeForce4

ti4200 / Radeon 9 series)

Drivrutinerna ska det inte vara något fel på vad jag vet.

Jaja, ska testa imorgon igen med lägre detalj-inställningar och så, är alldeles för trött nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor