Jump to content

Just Cause

Cortez
 Share

Recommended Posts

Vad tycker ni om det här spelet som är planerad för en September-release i år?

Trailers: http://www.tombraiderchronicles.com/justca...dtv_movies.html

Screens: http://www.pro-g.co.uk/xbox360/just_cause/screenshots.html

Senaste intervjun: http://www.pro-g.co.uk/xbox360/just_cause/preview-246.html

Tycker själv det ser riktigt intressant ut, och hoppas på ett riktigt grymt spel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 363
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jodå, har väntat ett år på detta, sen jag såg första bilderna, då var det bara en grafikmotor. Verkar likna GTA lite. Det som e imponerande är den stora ytan som sägs vara enorm. Och växlingen till dag/natt, och åker man upp i bergen kommer det finnas snö. ^_^ Eller var det varierande årstider, jag vet inte. ^_^ Kommer till PC med. Det jag såg från 360 trailern var lite för konsolaktigt för min smak. :P Hoppas det blir bättre till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt nice ut, kommer bli svårt för R* att imponera med alla dessa free-roam spel på marknaden.
Nah, ingen touchar Rockstar. Vänta lite mer än ett år och vi har det ballaste spelet (GTAIV) som gjorts genom alla tider. :P Hoppas jag iaf! :D

Men Saints Row eller Just Cause kan få "låna" kungakronan under tiden. :P

Game features

Your playground - 1,024 sq kilometres of mountains, jungles, beaches, cities, and villages to explore, quite possibly the largest environment ever seen in the gaming world.

Freeform gameplay - approach missions in any way you like, or break off from the fight and enjoy exploring the islands landscape.

Massive selection of vehicles - Numerous varied, exciting land, sea and air vehicles.

Wealth of missions - story missions, side-missions, bonus missions and many more all ensure there is plenty of action spread throughout the islands.

Stunts - jump from vehicle-to-vehicle, parachute, parasail, skydive and base-jump.

Province Control - change the balance of power in the game world by building alliances with the local guerrillas and drug cartel.

Support team - Sheldon and Kane, two top secret US goverment agency field operatives, will provide you with reconnaissance info, extraction and vehicle drops.

Avalanche EngineTM - procedurally generated landscape delivers a huge game world with an incredibly high level of detail while eliminating loading times.

^_^ Redigerad av Ice Cube
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är vad som händer med spel som låter sig slöas ned pga konsoler. De första bilderna vi såg från detta spel hade en wow-faktor större än något tidigare (med tanke på att det var en stor värld) och bloom i spelet gjorde att miljöerna såg otroligt snygga ut.

Idag har vi bl.a. Oblvion, med grymt realistisk HDR, och därmed ser detta spel inte bättre ut än GTA3 med överanvändande av bloom. Det skulle kunna vara i butik mycket tidigare, men släpptes inte pga att konsol-versionerna inte varit färdiga samtidigt. Väldigt synd... hur som helst tror jag på detta spel och kommer definitivt testa det.

Att man kan välja hur man ska göra uppdragen (rambo- eller 47-style?), hemliga ingångar... etc :) Det enda jag tycker ser helt sjukt ut är hur man kan hoppa från bil till bil. Komigen, försök ha med mer realism i spelet än senare Bond-filmer.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är vad som händer med spel som låter sig slöas ned pga konsoler. De första bilderna vi såg från detta spel hade en wow-faktor större än något tidigare (med tanke på att det var en stor värld) och bloom i spelet gjorde att miljöerna såg otroligt snygga ut.

Idag har vi bl.a. Oblvion, med grymt realistisk HDR, och därmed ser detta spel inte bättre ut än GTA3 med överanvändande av bloom. Det skulle kunna vara i butik mycket tidigare, men släpptes inte pga att konsol-versionerna inte varit färdiga samtidigt. Väldigt synd... hur som helst tror jag på detta spel och kommer definitivt testa det.

Att man kan välja hur man ska göra uppdragen (rambo- eller 47-style?), hemliga ingångar... etc :) Det enda jag tycker ser helt sjukt ut är hur man kan hoppa från bil till bil. Komigen, försök ha med mer realism i spelet än senare Bond-filmer.

Jag hoppas att auto-aim inte finns i pc versionen, det hör hemma på konsoll. :)

Annars av ingame filmerna att döma tycker jag det verkar vara ett höjdar lir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man kan välja hur man ska göra uppdragen (rambo- eller 47-style?), hemliga ingångar... etc :wub: Det enda jag tycker ser helt sjukt ut är hur man kan hoppa från bil till bil. Komigen, försök ha med mer realism i spelet än senare Bond-filmer.

Dom rubbade ju på realsim:en så att man kan hoppa från bil till bil, etc etc B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor