Jump to content

Vilka ska du rösta på i Riksdagsvalet 2006 ?

SallaD
 Share

Vilka ska du rösta på i Riksdagsvalet 2006?  

160 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 377
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

...Men tycker att Moderaterna låter bäst i år (w00t)

Att magra ner på a-kassan tycker ju jag inte var så bra sätt att finansiera på, jag förstår ju att han vill skapa stimulans med jobb men tror snarare det försvårar en ganska ansträng situation än förbättrar för den enskilde (även om jag inte har något alternativ att komma med :) ).

En sak som jag tror gör att många får förtroende för honom är att han i utfrågningar och intervjuer tar exempel från "vanliga människor" han samtalat med, något som andra partiledare inte riktigt gjort..

typ:

"Kvinnor som jag talat med nämner just det här..."

"Unga människor säger ju just det här..."

Sedan tror jag inte det går att vara ett "parti för alla" som han snackar om, det finns alltid de som blir missnöjda. Och han går för hårt på bidragen, bidrag är bra men naturligtvis inte in absurdum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte Moderaternas tv-reklam där de visar massa gamla svartvita filmsnuttar på demonstrerade arbetare, sedan kommer någon text i stil med "Efter 100 år är det dags att någon lyssnar - De nya moderaterna". Det ska komma från ett parti som historiskt aldrig lyft ett finger för arbetarna.

Hån.

Skitroligt tycker jag (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte Moderaternas tv-reklam där de visar massa gamla svartvita filmsnuttar på demonstrerade arbetare, sedan kommer någon text i stil med "Efter 100 år är det dags att någon lyssnar - De nya moderaterna". Det ska komma från ett parti som historiskt aldrig lyft ett finger för arbetarna.

Hån.

Jag trodde det var nåt jävla skämt första gången jag såg den. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om politikerna inte hade fått lön så tror jag inte att vi hade haft många politiker idag :)

Nej, inte en enda faktiskt (w00t)

Du skrev ungefär; Det är bara politiker som vill tjäna pengar, inga andra.

Okej, då skrev jag fel. Men ni fattar väl vad jag menar eller?

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor