okka Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Duuh, det är kungen som tar våra pengar, inte invandrarna. Bitchaaaasssss. Talk to me, Africa. Yeeaaah... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Nej det är sånna som du som får det att framstå att det är rasistiskt att hissa svenska flaggan på nationaldagen, Och vad fan ska man skylla på då? rullstolsbundna? Själva invandringen kostade: 7,0 miljarder om året. Sen kan man ju kolla allt annat som det medför: Miljarder kronor Studiestöd: 22,1 Utbildning och universitetsforskning: 47,1 Samhällsplanering, bostadsförsörjning och byggande 9,5 Allmänna bidrag till kommuner 60,2 Arbetsmarknad: 70,2 Ekonomisk trygghet för familjer och barn: 61,5 Om vi nu delar detta på 9 så får ut vad 1 (miljon) blir av detta, dvs ungefär antalet invandrare i Sverige. = 30,06 + 7 = 37,06 Miljarder Det är ju inte bara själva "invandringen" som kostar pengar, men ni sneseglare kanske tror att det enbart är den som kostar pengar. Det finns säkert fler saker som inte jag räknade med i min uträkning, men det jag gjorde ville få fram är det kostar betydligt mer än vad ni tror. Trots att de är lika mycket svenska som jag så kostar de fortfarnade pengar. Föresten tack för att du kallar mig rasist när det enda jag försöker säga är att Sverige inte behöver fler invandrare och inte har behov av det heller. Jag tycker Sverige har gjort mer än nog när det gäller att ta in flyktingar. Men du kanske inte har hjärnkapacitet till att förstå att man behöver inte vara rasist för att tycka att vi har nog med invandrare och jag tycker att vi har gjort vårat. Jag tycker att det är jättebra att vi har räddat flera tusentals liv igenom invandring och jag har fått flera vänner för livet p.ga. invandring. Men jag tycker att vi har gjort vårt just nu. Fyfan, det handlar om medmänsklighet. 37 miljarder är en skitsumma för att rädda flera tusen liv, tycker du att vi ska stänga ute dem så att de blir mördade för att de säger vad de tycker? Det handlar om medmänsklighet. Vad gör jag som gör att det blir rasistiskt att hissa flaggan på nationaldagen? Absolut, jag har aldrig påstått att vi har något behov av invandrare, men vi klarar ju av att ta hit dom (förutsatt att vi fixar till våran flyktingpolitik, vilket många av medlermmarna här på forumet skulle klara så jag litar på att de som blir valda i september fixar den, så vi slipper sådana som du som är alldeles för tröga för att fatta att de inte är onda på något sätt och vis). Och om du inte är rasist så är du iaf fruktansvärt empati-lös och egoistisk. Om det nu är jättebra att vi har räddat flera tusentals liv, varför inte rädda ännu fler? Det dog för fan hundra personer om dagen i Irak under juni månad, Israel bombar civila i Libanon, Iran anriker uran med mera.. Folk behöver hjälp, deras liv står på spel och vi kan rädda dem, hur fan kan man säga nej till det? Redigerad 6 augusti, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Fyfan, det handlar om medmänsklighet. 37 miljarder är en skitsumma för att rädda flera tusen liv, tycker du att vi ska stänga ute dem så att de blir mördade för att de säger vad de tycker? Det handlar om medmänsklighet. Vad gör jag som gör att det blir rasistiskt att hissa flaggan på nationaldagen? Absolut, jag har aldrig påstått att vi har något behov av invandrare, men vi klarar ju av att ta hit dom (förutsatt att vi fixar till våran flyktingpolitik, vilket många av medlermmarna här på forumet skulle klara så jag litar på att de som blir valda i september fixar den, så vi slipper sådana som du som är alldeles för tröga för att fatta att de inte är onda på något sätt och vis). Och om du inte är rasist så är du iaf fruktansvärt empati-lös och egoistisk. Om det nu är jättebra att vi har räddat flera tusentals liv, varför inte rädda ännu fler? Det tog för fan hundra personer om dagen i Irak under juni månad, Israel bombar civila i Libanon, Iran anriker uran med mera.. Folk behöver hjälp, deras liv står på spel och vi kan rädda dem, hur fan kan man säga nej till det? Där har du faktiskt en poäng. Bra skrivit! Och btw du har tydligen uppfattat mina åsikter fel. Jag har alltid sagt att det inte är samhällets fel och kommer stå fast vid det. Och om du känner för att disskutera mina åsikter mer ta det via PM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Där har du faktiskt en poäng. Bra skrivit! Och btw du har tydligen uppfattat mina åsikter fel. Jag har alltid sagt att det inte är samhällets fel och kommer stå fast vid det. Och om du känner för att disskutera mina åsikter mer ta det via PM. Det har du inte alls gjort. Bara så att du vet. Du kanske har glömt, men... Fast du vill bara gott, jag ska inte klaga. Du är en bra människa. Tweak skrev bra saker. Hurra. Edit. Oj, jag läste fel. Du menar att det INTE är samhällets fel? Då är du ju en idiot! Morr. Men, ehm, skrev du inte för ett tag sen att du höll med mig? Huh? Vänta, ska kolla upp det där... Såja! Ehm, typ här: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...9450&st=160 Redigerad 6 augusti, 2006 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Där har du faktiskt en poäng. Bra skrivit! Och btw du har tydligen uppfattat mina åsikter fel. Jag har alltid sagt att det inte är samhällets fel och kommer stå fast vid det. Och om du känner för att disskutera mina åsikter mer ta det via PM. Nej, har ingen lust att diskutera med dig.. Du har bestämt dig för att ha dina egna åsikter (som en del i någon upprorisk tonårsperiod när man egen skaffar sig en "egen" musikstil i form av reagge, månne?) Jag vet att du säger det, det är jättestört och idiotiskt, så jag vet inte var jag har missuppfattat dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Miljarder kronor Studiestöd: 22,1 Utbildning och universitetsforskning: 47,1 Samhällsplanering, bostadsförsörjning och byggande 9,5 Allmänna bidrag till kommuner 60,2 Arbetsmarknad: 70,2 Ekonomisk trygghet för familjer och barn: 61,5 Tror du att det bara är invandrare de där pengarna går till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Tror du att det bara är invandrare de där pengarna går till? Han var faktiskt smart nog att dela det på 9 sen.. inte för att det blir mycket bättre men han tänkte lite... faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Fyfan, det handlar om medmänsklighet. 37 miljarder är en skitsumma för att rädda flera tusen liv, tycker du att vi ska stänga ute dem så att de blir mördade för att de säger vad de tycker? Det handlar om medmänsklighet. Vad gör jag som gör att det blir rasistiskt att hissa flaggan på nationaldagen? Absolut, jag har aldrig påstått att vi har något behov av invandrare, men vi klarar ju av att ta hit dom (förutsatt att vi fixar till våran flyktingpolitik, vilket många av medlermmarna här på forumet skulle klara så jag litar på att de som blir valda i september fixar den, så vi slipper sådana som du som är alldeles för tröga för att fatta att de inte är onda på något sätt och vis). Och om du inte är rasist så är du iaf fruktansvärt empati-lös och egoistisk. Om det nu är jättebra att vi har räddat flera tusentals liv, varför inte rädda ännu fler? Det dog för fan hundra personer om dagen i Irak under juni månad, Israel bombar civila i Libanon, Iran anriker uran med mera.. Folk behöver hjälp, deras liv står på spel och vi kan rädda dem, hur fan kan man säga nej till det? Ja! Varför inte ta hit hela jävla världen och alla som har det dåligt? Stor delar av Afrika t.ex? Hela Libanon Kanske? eller varför inte hela irak? Sen kan vi sitta här och se hur det går? Det kommer ju för fan sluta i inbördeskrig och vi kommer inte ha en gnutta Svenskhet kvar. Vem kan tacka nej till det? Visst är det fint att rädda liv! Jag anser att Sverige har gjort sitt! EDIT, Och Tweak ditt lilla liggsår kan du inte föra en disskusion utan att komma med spydiga kommentarer? Redigerad 6 augusti, 2006 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Han var faktiskt smart nog att dela det på 9 sen.. inte för att det blir mycket bättre men han tänkte lite... faktiskt. Bara för att 1/9 av alla svenskar är invandrare betyder inte det att dem automatiskt tar 1/9 av alla utgifter. Redigerad 6 augusti, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Ja! Varför inte ta hit hela jävla världen och alla som har det dåligt? Stor delar av Afrika t.ex? Hela Libanon Kanske? eller varför inte hela irak? Sen kan vi sitta här och se hur det går? Det kommer ju för fan sluta i inbördeskrig och vi kommer inte ha en gnutta Svenskhet kvar. Vem kan tacka nej till det? Visst är det fint att rädda liv! Jag anser att Sverige har gjort sitt! Idioti; det kan aldrig bli nog då det gäller människoliv. Vi ska göra så mycket vi klarar av, och vad har bevarad svenskhet med saken att göra? Så länge vi har kulturen och historiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Bara för att 1/9 av alla svenskar är invandrare betyder inte det att dem automatiskt tar 1/9 av alla utgifter. Det var liksom det jag menade med "inte för att det blir mycket bättre". Jag är inte korkad, som vissa andra.. Inte du, elizar alltså.. Eliizar: Haha nej, det kanske jag inte kan.. Det måste vara vädligt käftigt, för du ryckar ju totalt Jag låter okka svara på resten av ditt inlägg. Redigerad 6 augusti, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Bara för att 1/9 av alla svenskar är invandrare betyder inte det att dem automatiskt tar 1/9 av alla utgifter. Hur hade du räknat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Först och främst hade jag kollat upp hur många invandrare som studerar, vilka kommuner som har flest invandrare, hur många som har jobb och hur många som har barn. Förresten är det inte negativt med befolkningsökning - ett litet land som Sverige behöver det! Redigerad 6 augusti, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Först och främst hade jag kollat upp hur många invandrare som studerar, vilka kommuner som har flest invandrare, hur många som har jobb och hur många som har barn. Förresten är det inte negativt med befolkningsökning - ett litet land som Sverige behöver det! Hade du tagit reda på allt det för att sedan posta det här, jag gjorde på ca 5 minuter för att påpeka att det finns mer faktorer som spelar roll, du hade ju inte ens räknat med dem. Min poäng är att det kostar mer än vad du tror. Och det märks ju att vi behöver befolkningsökning när vi behöver riva gamla fina 1800 tals hus, rensa bort parker mm. för att sedan bygga hyreshus. Fint. Jag håller självklart med om att det är fint att rädda liv och att vi borde göra det, men jag anser fortfarande att vi har tagit emot mer än vi har klarat av, se bara på arbetslösheten, för ca. 35-40 år sedan så hade stora delar av befolkningen ett jobb direkt efter att man slutade gymnasiet, och nu har stora delar av landet arbetslöshet istället. Det finns andra sätt att rädda liv, tänk på det. Men jag undrar verkligen hur många av er som skriver här regelbundet ger pengar till t.ex. röda korset mm? och vad har bevarad svenskhet med saken att göra? Så länge vi har kulturen och historiken. Ja, sen har vi en "mångkulturell" nationaldag istället som vi hade här i Västerås då har vi ju verkligen kulturen kvar, det märks. Tweak - "Jag rycker inte totalt" Jag blir bara förbannad när du inte kan skillnaden på rasist och icke rasist, Eller främlingsfientlighet ock icke främlingsfientlighet. För jag är inte rasist, jag har åsikter kring invandringen, inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Alla som kommer hit är inte mordhotade i sitt hemland eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Är inte röstmyndig men jag hade röstat på ett parti som vill de bästa för sverige. Ett parti som vill hjälpa oss ungdomar och de i nöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Tweak - "Jag rycker inte totalt" Jag blir bara förbannad när du inte kan skillnaden på rasist och icke rasist, Eller främlingsfientlighet ock icke främlingsfientlighet. För jag är inte rasist, jag har åsikter kring invandringen, inget annat. Ok och det skrev du flera postar efter att jag skrev "Och om du inte är rasist så är du iaf fruktansvärt empati-lös och egoistisk. " ? Ceone: Ja, vi vet. Och? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Alltså ni som röster Piratpartiet, är ni seriösa eller? Tror in verkligen att det går att föra en samhälle där piratkopiering är gratis? Fattar ni vilka konsekvenser det får från andra länder? Inga länder kommer vilja importera sina mjukvaror till Sverige.. Idioterna vill ju avskaffa upphovsrätten också. Förutom att det inte är möjligt då den är internationell, så är det en jävligt dum idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Idioterna vill ju avskaffa upphovsrätten också. Förutom att det inte är möjligt då den är internationell, så är det en jävligt dum idé. Dom vill inte ta bort den, bara omforma. Läs på innan ni yttrar er http://www2.piratpartiet.se/politik/upphovsratt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Ok och det skrev du flera postar efter att jag skrev "Och om du inte är rasist så är du iaf fruktansvärt empati-lös och egoistisk. " ? Jag är inte egoistisk eller empati-lös för fem öre. Jag vill alla väl. Men eftersom att jag tror inte att skulle funka om vi tog in fler just nu, då skulle det bara gå utför och det skulle bara sluta med att alla skulle ha det dåligt här, Är det att vara egoistisk? Det finns andra sätt att hjälpa till, men somsagt vi har gjort vårt när det gäller att ta in folk. Invandringen är ett jävligt känsligt ämne och jag visste att jag skulle bli kallad rasist för att säga vad jag tyckte. Nu har jag gjort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts