darkjak Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Moderaterna. Hade helst röstat på Folkpartiet, men jag vet inte om de överhuvudtaget klarar sig in på riksdagen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Är det inte rasistiskt? EDIT: Det får bli finfina quoten. Är det rasistiskt? Jag tycker inte det. Om man inte vill ha in fler så vill man inte det, och det betyder inte att man hatar dem för hudfärg eller "ras" Utan kan betyda att men inte vill ha in några fler invandrare bara, är det svårt att fatta? Man behöver inte vara rasist på nått sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2006 Jag ser ingen som helst logik i det. Dem är också människor, skillnaden är att deras bidrag (alla med utländsk bakgrund går inte på bidrag, förresten) kallas för något annat. Invandrare/flyktingar kostar staten ca 6 miljarder sek om året - vilket är en fjantsumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Jag ser ingen som helst logik i det. Dem är också människor, skillnaden är att deras bidrag (alla med utländsk bakgrund går inte på bidrag, förresten) kallas för något annat. Invandrare/flyktingar kostar staten ca 6 miljarder sek om året - vilket är en fjantsumma. Tror du verkligen på det? Vet du att Sveriges vägar aldrig har varit så dåliga just nu? Och även skolan, Just nu har vi en stor brist på lärare med korrekt utbildning. - Som också kostar pengar. Jag tror inte att fega Sverige skulle gå ut med den verkliga kostnaden som det verkligen kostar, Om det skulle vara en sådan fjantsumma så skulle det väll finnas gott om pengar till att utbilda och laga våra vägar? Men detta är inte allt, Mer än 20% Av våran befolkning är invandrare och vi tar in folk titt som tätt. Men varför ska Sverige här uppe ta in så mycket när Grannarna Finland tar in ca. 7 st. per år? Är det inte mer logiskt att Invandrare ifrån t.ex. mellanöstern skulle söka sig till länder som är mer likartade som dem, alltså till länder som också ligger i mellanöstern? Nej för att de har sina gränser stängda och då kommer Sverige som ett bättre alternativ. Jag tycker att vi inte har något behov av att ta in fler invandrare nu, eftersom att det blir både svårt att utbilda alla korrekt och även att vi inte behöver ta in flera nu. Det var en tid sen då vi hade behov av det men nu har det behovet upphört eftersom att vi redan har så stor arbetslöshet. Vi tar in alldeles för många än vi kan hantera. Och så måste man förstå att människor är olika, har olika kulturer och traditioner och vi kommer aldrig att kunna gå ihop på ett riktigt bra sätt. Nog för att det finns gott om fall där det går, men även allt för många som bevisar motsatsen. När det blir rasistiskt att ha den svenska flaggan hissad och ha en "mångkulturell" nationaldag så tycker jag att något har gå fel. När det är nationaldag så ska man väll fira Sverige och inte något annat? Sverige är ett jävla fegisland där man inte vågar säga som det verkligen är, Jag tycker att vi har på tok för mycket invandrare i Sverige, och att vi inte behöver ta in några fler just nu. Rasist är man när man inte gillar en hudfärg eller en "ras" som det tydligen kallas, Men om ni tycker att jag är rasist för det jag har skrivit ovan så får jag väll bli kallad det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Ok, du är rasist. Det är väl fan inte invandrarnas fel att det blir/är rasistiskt att ha svenska flaggan hissad? När de kommer hit och har blivit svenska medborgade tillhör de egentligen Sverige lika mycket som du gör, vi måste vara bli sjukt mycket bättre på att integrera dom med svenska samhället. NÄr det går dåligt för ett land eller vadsomhelst som innehåller människor som samarbetar så vill man alltid ha någon att skylla på när det går dåligt, då väljer man den längst ner på "klasstegen" och i detta falla är det invandrana, som får bli syndabock. Svara på detta, och tänk lite för fan: Kan du inte tänka dig att ha lite sämre vägar (som att de skulle vara invandrarnas fel men skitsamma just nu) och samtidigt veta att du har räddat flera tusen människors liv? Jag skulle kunna fortsätta här men det känns så jävla onödigt, medlermmarna på forumet med hjärnkapacitet har dragit upp detta tusen miljarder gånger men rasisterna kommer ju aldrig fatta. Redigerad 6 augusti, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 (redigerad) Ok, du är rasist. Det är väl fan inte invandrarnas fel att det blir/är rasistiskt att ha svenska flaggan hissad? När de kommer hit och har blivit svenska medborgade tillhör de egentligen Sverige lika mycket som du gör, vi måste vara bli sjukt mycket bättre på att integrera dom med svenska samhället. NÄr det går dåligt för ett land eller vad somhelst som innehåller människor som samarbetar så vill man alltid ha någon att skylla på när det går dåligt, då väljer man den längst ner på "klasstegen" och i detta falla är det invandrarna, som får bli syndabock. Svara på detta, och tänk lite för fan: Kan du inte tänka dig att ha lite sämre vägar (som att de skulle vara invandrarnas fel men skitsamma just nu) och samtidigt veta att du har räddat flera tusen människors liv? Jag skulle kunna fortsätta här men det känns så jävla onödigt, medlemmarna på forumet med hjärnkapacitet har dragit upp detta tusen miljarder gånger men rasisterna kommer ju aldrig fatta. Han är inte rasist, invandringen har ju inget med hudfärgen att göra. Däremot om man tycker att tex norrmän ska få uppehålls tillstånd men inte folk från mellanöstern, då är man i mina öron rasist. Redigerad 6 augusti, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Han är inte rasist, invandringen har ju inget med hudfärgen att göra. Däremot om man tycker att tex norrmän ska få uppehålls tillstånd men inte folk från mellanöstern, då är man i mina öron rasist. Jaså, vet du vad jag tror, i mina öron? Jag tror att när elizar hör ordet invandrare tänker han på muhammad, aldin och karzan från mellanöstern som snodde hans mobil i åttan, inte fan på någon norrman eller finne. Han vill stoppa invandringen från mellanöstern, han har inte haft en tanke på att det invandrar folk från annat håll. Han kan nämligen inte tänka mycket längre än så... Han är främlingsfientlig och rasist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Från debatter om olika partier till en debatt om rasism. Det är rätt djävligt att det har blivit rasistiskt att fira nationaldagen, fira den svenska flaggan och sjunga nationaldagen. Dock ska man ju såklart ta emot flyktingar. Men för guds skull, lägg av att plocka in folk som faktiskt HAR avslöjats ha falsk ID, eller som tagit sig hit olagligt. Sen ska man ju såklart ta emot fler politiska flyktingar och dylikt. Dock anser jag att EU bör fördela flyktingarna jämnare mellan alla EU-länder. Nästan alla hamnar i Sverige eller frankrike... Polen exempelvis har ju nästan inte några alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Från debatter om olika partier till en debatt om rasism. Det är rätt djävligt att det har blivit rasistiskt att fira nationaldagen, fira den svenska flaggan och sjunga nationaldagen. Dock ska man ju såklart ta emot flyktingar. Men för guds skull, lägg av att plocka in folk som faktiskt HAR avslöjats ha falsk ID, eller som tagit sig hit olagligt. Sen ska man ju såklart ta emot fler politiska flyktingar och dylikt. Dock anser jag att EU bör fördela flyktingarna jämnare mellan alla EU-länder. Nästan alla hamnar i Sverige eller frankrike... Polen exempelvis har ju nästan inte några alls. Jag har hört att Finland tar in max 5 flyktingar varje år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Jag har hört att Finland tar in max 5 flyktingar varje år. Sex poster upp, that is. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Sex poster upp, that is. Va Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Tror du verkligen på det? Vet du att Sveriges vägar aldrig har varit så dåliga just nu? Och även skolan, Just nu har vi en stor brist på lärare med korrekt utbildning. - Som också kostar pengar. Jag tror inte att fega Sverige skulle gå ut med den verkliga kostnaden som det verkligen kostar, Om det skulle vara en sådan fjantsumma så skulle det väll finnas gott om pengar till att utbilda och laga våra vägar? Men detta är inte allt, Mer än 20% Av våran befolkning är invandrare och vi tar in folk titt som tätt. Men varför ska Sverige här uppe ta in så mycket när Grannarna Finland tar in ca. 7 st. per år? Är det inte mer logiskt att Invandrare ifrån t.ex. mellanöstern skulle söka sig till länder som är mer likartade som dem, alltså till länder som också ligger i mellanöstern? Nej för att de har sina gränser stängda och då kommer Sverige som ett bättre alternativ. Jag tycker att vi inte har något behov av att ta in fler invandrare nu, eftersom att det blir både svårt att utbilda alla korrekt och även att vi inte behöver ta in flera nu. Det var en tid sen då vi hade behov av det men nu har det behovet upphört eftersom att vi redan har så stor arbetslöshet. Vi tar in alldeles för många än vi kan hantera. Och så måste man förstå att människor är olika, har olika kulturer och traditioner och vi kommer aldrig att kunna gå ihop på ett riktigt bra sätt. Nog för att det finns gott om fall där det går, men även allt för många som bevisar motsatsen. När det blir rasistiskt att ha den svenska flaggan hissad och ha en "mångkulturell" nationaldag så tycker jag att något har gå fel. När det är nationaldag så ska man väll fira Sverige och inte något annat? Sverige är ett jävla fegisland där man inte vågar säga som det verkligen är, Jag tycker att vi har på tok för mycket invandrare i Sverige, och att vi inte behöver ta in några fler just nu. Rasist är man när man inte gillar en hudfärg eller en "ras" som det tydligen kallas, Men om ni tycker att jag är rasist för det jag har skrivit ovan så får jag väll bli kallad det. Jag ber om ursäkt över att jag glömde ange källa. http://www.regeringen.se/sb/d/5930 8. Invandrare och flyktingar - 7,0 miljarder T.o.m. rikets styre kostar mer än vad invandrarna gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Bidrag: 60 miljarder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 T.o.m. rikets styre kostar mer än vad invandrarna gör. Ska de inte göra de då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Ska de inte göra de då? Det var ett exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Alltså ni som röster Piratpartiet, är ni seriösa eller? Tror in verkligen att det går att föra en samhälle där piratkopiering är gratis? Fattar ni vilka konsekvenser det får från andra länder? Inga länder kommer vilja importera sina mjukvaror till Sverige.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Alltså ni som röster Piratpartiet, är ni seriösa eller? Tror in verkligen att det går att föra en samhälle där piratkopiering är gratis? Fattar ni vilka konsekvenser det får från andra länder? Inga länder kommer vilja importera sina mjukvaror till Sverige.. Det kommer ändå kunna gå att ladda ner.... (nu stöder inte jag piratpartiet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Ska de inte göra de då? Nej, varför skulle de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Alltså ni som röster Piratpartiet, är ni seriösa eller? Tror in verkligen att det går att föra en samhälle där piratkopiering är gratis? Fattar ni vilka konsekvenser det får från andra länder? Inga länder kommer vilja importera sina mjukvaror till Sverige.. Håller med, det hade inte funkar helt enkelt. Ceone: Så du kan ladda ner hårdvaror etc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 6 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2006 Ok, du är rasist. Det är väl fan inte invandrarnas fel att det blir/är rasistiskt att ha svenska flaggan hissad? När de kommer hit och har blivit svenska medborgade tillhör de egentligen Sverige lika mycket som du gör, vi måste vara bli sjukt mycket bättre på att integrera dom med svenska samhället. NÄr det går dåligt för ett land eller vadsomhelst som innehåller människor som samarbetar så vill man alltid ha någon att skylla på när det går dåligt, då väljer man den längst ner på "klasstegen" och i detta falla är det invandrana, som får bli syndabock. Svara på detta, och tänk lite för fan: Kan du inte tänka dig att ha lite sämre vägar (som att de skulle vara invandrarnas fel men skitsamma just nu) och samtidigt veta att du har räddat flera tusen människors liv? Jag skulle kunna fortsätta här men det känns så jävla onödigt, medlermmarna på forumet med hjärnkapacitet har dragit upp detta tusen miljarder gånger men rasisterna kommer ju aldrig fatta. Nej det är sånna som du som får det att framstå att det är rasistiskt att hissa svenska flaggan på nationaldagen, Och vad fan ska man skylla på då? rullstolsbundna? Själva invandringen kostade: 7,0 miljarder om året. Sen kan man ju kolla allt annat som det medför: Miljarder kronor Studiestöd: 22,1 Utbildning och universitetsforskning: 47,1 Samhällsplanering, bostadsförsörjning och byggande 9,5 Allmänna bidrag till kommuner 60,2 Arbetsmarknad: 70,2 Ekonomisk trygghet för familjer och barn: 61,5 Om vi nu delar detta på 9 så får ut vad 1 (miljon) blir av detta, dvs ungefär antalet invandrare i Sverige. = 30,06 + 7 = 37,06 Miljarder Det är ju inte bara själva "invandringen" som kostar pengar, men ni sneseglare kanske tror att det enbart är den som kostar pengar. Det finns säkert fler saker som inte jag räknade med i min uträkning, men det jag gjorde ville få fram är det kostar betydligt mer än vad ni tror. Trots att de är lika mycket svenska som jag så kostar de fortfarnade pengar. Föresten tack för att du kallar mig rasist när det enda jag försöker säga är att Sverige inte behöver fler invandrare och inte har behov av det heller. Jag tycker Sverige har gjort mer än nog när det gäller att ta in flyktingar. Men du kanske inte har hjärnkapacitet till att förstå att man behöver inte vara rasist för att tycka att vi har nog med invandrare och jag tycker att vi har gjort vårat. Jag tycker att det är jättebra att vi har räddat flera tusentals liv igenom invandring och jag har fått flera vänner för livet p.ga. invandring. Men jag tycker att vi har gjort vårt just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts