Jump to content

Vilka ska du rösta på i Riksdagsvalet 2006 ?

SallaD
 Share

Vilka ska du rösta på i Riksdagsvalet 2006?  

160 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Varför ska han motivera varför han ska rösta på Sverigedemokraterna? Borde han inte isåfall motivera moderaterna också?

Röstar på dom eftersom jag tycker att det finns på tok för mycket invandrare i Norrköping, jämfört med andra städer. Inget rasistiskt med det, vill bara inte ha fler invandrare hit...ok?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 377
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Röstar på dom eftersom jag tycker att det finns på tok för mycket invandrare i Norrköping, jämfört med andra städer. Inget rasistiskt med det, vill bara inte ha fler invandrare hit...ok?

Har du några fler lustigheter på lager?

Natthumor i all sin glans.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:);)

Är det inte rasistiskt?

EDIT: Det får bli finfina quoten. B)

Har du några fler lustigheter på lager?

Natthumor i all sin glans.

Det är verkligen inte rasistiskt. Självklart ska flyktingar kunna komma hit, men invandring gynnar inte Sverige längre. Jag tror att order invandrare och invandring har fått lite för negativa associationer. Det jag menar är att vi har tillräckligt med människor i Sverige, sossarnas välfärdssystem verkar i alla fall inte palla mer. Eftersom jobben blir färre så behöver vi inte invandrare lika mycket.

Jag försöker skilja på invandrare och flyktingar, verkar lite svårt för er att förstå :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är verkligen inte rasistiskt. Självklart ska flyktingar kunna komma hit, men invandring gynnar inte Sverige längre. Jag tror att order invandrare och invandring har fått lite för negativa associationer. Det jag menar är att vi har tillräckligt med människor i Sverige, sossarnas välfärdssystem verkar i alla fall inte palla mer. Eftersom jobben blir färre så behöver vi inte invandrare lika mycket.

Jag försöker skilja på invandrare och flyktingar, verkar lite svårt för er att förstå :P

…Mhm...

Och alla söta, vita barn, som föds av vita svenne-föräldrar, då? Vad är så speciellt med dem och deras liv? Varför ska de få bo här men inga andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som föds i Sverige, vare sig man är svart, gul, röd eller vit, ska självklart få leva och bo här. Även invandrare ska få det såklart, men enligt mig behöver vi inte invandringen lika mycket som på 60- och 70-talet, speciellt inte i Norrköping. Jag är övertygad om att invandring är mycket positivt i andra delar av Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte säga det i en annan tråd att Invandrare och flyktingar inte är samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moroni_Family:

Jag tror man gör bäst i att sätta en ignore på dig för du säger verkligen inget vettigt och är, som någon sa, verkligen pinsamt trög. Inte bara för det du skrev nu men för allt du har skrivit om politik. Och nej jag tänker inte förklara varför, du borde inse det nu eftersom alla klagar på dig. Du är för dålig för att kasta sten.

---

Jocken: Har inte exakt koll på Norrköping men det låter ju som att invandrarna har buntats ihop där, som i tex Rinkeby, det är därför du upplever problem, segregation. Sverigedemokraterna är inte dom som kommer lösa det här problemet! Dom VILL att invandrarna ska bo samlade för att inte skapa mångkultur! Hmm, eller kanske mer åt NSF-hållet men jag är säker på att SD inte tänker arbeta med att integerara invandrare i hela Sveriges samhälle som man borde istället för dagens ghetto-liknande lösningar.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker skilja på invandrare och flyktingar, verkar lite svårt för er att förstå :shifty:

Håller med till 100%!!

Det där kan ju (lite fult) jämföras med att det är 5 pers som åker i en 5sätes-bil på en ödslig väg. Plötsligt upptäcker de en man som fått punktering på sin bil. Tyvärr har varken personerna i bilen eller mannen reservdäck. Vad gör man då? Ska man riskera skjutsa på mannen i bagageluckan, eller ska man låta honom vänta tills nästa bil kommer?

Man måste våga vara självisk i vissa frågor. Man kan inte ta hänsyn till allt och alla.

Fast det är ju det som är både en för-och nackdel med demokrati: Alla har rätt att tycka och göra vad man vill (fast inom rimliga gränser då förståss).

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till 100%!!

Det där kan ju (lite fult) jämföras med att det är 5 pers som åker i en 5sätes-bil på en ödslig väg. Plötsligt upptäcker de en man som fått punktering på sin bil. Tyvärr har varken personerna i bilen eller mannen reservdäck. Vad gör man då? Ska man riskera skjutsa på mannen i bagageluckan, eller ska man låta honom vänta tills nästa bil kommer?

Man måste våga vara självisk i vissa frågor. Man kan inte ta hänsyn till allt och alla.

Fast det är ju det som är både en för-och nackdel med demokrati: Alla har rätt att tycka och göra vad man vill (fast inom rimliga gränser då förståss).

Sverige är ingen femsätes-bil. Det är en buss.

EDIT: Och vi har gott om reservhjul.

Redigerad av Tija
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att det fanns nån hemsida där man kunde svara på vissa frågor och därigenom få reda på hur man stod, i politisk synpunkt. Har även för mig att det fanns en tråd om det här på forumet, men jag lyckas inte hitta någon?

Eller är jag helt ute och cyklar/har jag drömt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor