Moroni_Family Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Kanske är det så att de flesta småpartier engagerar sig i sakfrågor. Kanske man själv också bara engagerar sig i sakfrågor och inte har så mycket övers för de nu förankrade ideologierna. Kanske. Men om det är kanske inte för vissa så borde dem rösta blankt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Smaksak antar jag - personligen tycker jag det är skönare om det går på skatten. I min skola finns det Gorby's till försäljning om man inte skulle gilla skolmaten den dagen. "Ironi är att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar. Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de dubbla budskap som ironin innebär." Lite svårt att avläsa kroppsspråk, ansikte och miner här. Nej... jag är också för att man får betala skolmaten. Varför? För då kan man välja själv om man vill äta eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 (redigerad) Men om det är kanske inte för vissa så borde dem rösta blankt. Eller ta det minst dåliga, förresten så lär man ju inte vara så sjukt ointresserad och neutral att det inte finns en enda fråga man tycker någonting i. Redigerad 16 september, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Jag ska in och lyssna på Göran i Göteborg idag. Var det någon som lyssnade på honom i Stockholm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 (redigerad) Nej... jag är också för att man får betala skolmaten. Varför? För då kan man välja själv om man vill äta eller inte. Det kan man ju ändå. Det är bara att låta bli. I min skola äter vi på olika restauranger och om jag var tvungen att betala själv så skulle kostnaderna gå upp i tusen spänn per månad, det är mer än mitt studiebidrag och jag är inte särskilt kåt på att förlora det. Redigerad 16 september, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Frågade inte dig. Tyväääärrrrrrrrr. Edit: Men visst.... Fattar bara inte vad som gör det tryggare då... Finns ju gott om poliser nu. Tror heller inte S vill dra ner på poliserna heller. Tror även det där med polisen styrs av län och och kommun. Men det är bara nåt jag tror, kanske inte ska uttrycka mig. Mne men.... BTW, R2D2, Och du vill inte ha studiebidrag, förstår jag? "Gott om poliser nu"? Det tog två dygn innan polisen kom då någon larmade att någon höll på att bryta sig in i hans butik i min kommun. Då är det ont om poliser. Och var fick du det där med bortplockat studiebidrag ifrån? Inget parti i högern vill sänka studiebidragen, gissningsvis vill de snarare öka den, eftersom att det kan ses som en investering. Däremot kommer man kanske lägga av med dessa fjantiga marknadspolitiska åtgärder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Så, jag var och såg vår gode Göran nu, han var i riktig toppform fast än han varit i Stockholm samma dag. Han sa en hel del visa saker, han var lite skämtsam också. Och, tog i på en del punkter, han fick rätt många applåder. ... Så blev jag och mor min intervjuade av Expressen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 För sjutton gubbar. Alla verkar ha haft skolval utom jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 För sjutton gubbar. Alla verkar ha haft skolval utom jag? Inte jag heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 För sjutton gubbar. Alla verkar ha haft skolval utom jag? Har också tänkt på det. Vi har inte haft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 (redigerad) Åh. Då var jag inte helt ensam trots allt. Nåväl, jag hade röstat blankt i vilket fall. Det där med politik är inte riktigt min grej..än. Redigerad 17 september, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Närå, jag hade heller inget. Skulle vi ha haft skulle jag ha röstat på Socialdemokraterna. Jag läste Expressen idag, förresten. Jag var med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Jag läste Expressen idag, förresten. Jag var med. Var i tidningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Var i tidningen? Säger jag inte... Rrrr.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 (redigerad) Moderaterna - + 11% i SVT:s undersökning. Bara en undersökning, men jävlar. Folkpartiet tappade ju extremt mycket, också. Oj, tusan, dubbelpost ju. Redigerad 17 september, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Jävlar moderaterna +32% i en kommun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 4.5% till PiratPartiet i Skolvalet. Mer än KD. Jag säger bara en sak: Herregud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 4.5% till PiratPartiet i Skolvalet. Mer än KD. Jag säger bara en sak: Herregud. Sverigedemokraterna 4,3. Ännu mer herregud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts