Misterwhoopee Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 (redigerad) Jodå, det hade funnits många politiker även då. Dock fler korrupta sådana än vad det är nu. Sedan finns det ju en utrotningshotad art som kallas idealister också... Redigerad 4 september, 2006 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Jo, okej några hade det ju alltid funnits. Men jag tror inte dom hade arrangerat (stavning?!) sig lika mkt. Engagerat är ordet du söker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Engagerat är ordet du söker. Tack kebab . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Är tyvärr inte röstmyndig. Skulle jag varit det så är Moderaterna ett självklart val, även fast jag vill ha ett mera högerparti. Varför har inte Socialdemokraterna lyckats med det dom lovar att nu Efter valet införa. Jo, för de skiter it, sålänge de har makten bryr de sig icke. Mjhähäh. Nej. Förlåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Jaha, nu får man se hur det går för Folkpartiet i valet efter deras dataintrång hos sossarna, en ganska svettig situation för ett parti som sätter moral och disciplin högt på dagordningen. Får se vad han säger i Utfrågningen i SVT imorgon. Väljarna som såg Folkpartiet som ett alternativ kanske röstar på Moderaterna eller Centern istället? Däremot är det sjukt uppblåst i media, och så är det bara så djävla jobbigt när vissa socialdemokrater ojar sig och är überupprörda över situationen. De skulle tjäna mer på att ligga lågt, folk uppfattar det ju som ett spel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Alla jävla politiker är brända. Jo. Så länge drogpolitiken ser ut som den gör idag så tänker jag aldrig rösta på något riksdagsparti. Det finns fler exempel, men just drogfrågan är av väldigt stor vikt för mig. Såg den här tråden nu. Varför har Piratpartiet nästan ledning? Visst, dom har en poäng men jag har svårt att tro att så många här skulle rösta på dom om dom fick rösta nu. Eller är det verkligen så många som är beredda att skita i allt annat bara man skulle få (fortsätta) ladda hem musik utan att åka fast? Centerpartiet stöder också fildelning, jag ser helst att pirater röstar på dem istället för Piratpartiet. Inte för att C är särskilt bra, men de är bättre än PP iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Centerpartiet stöder också fildelning, jag ser helst att pirater röstar på dem istället för Piratpartiet. Inte för att C är särskilt bra, men de är bättre än PP iaf. Mja, jag ser hellre det också (eftersom jag är höger). Känns som att dom som röstar på PP inte riktigt bryr sig om politik men röstar på PP eftersom dom vill kunna fortsätta ladda hem. Visst har Piratpartiet några poänger (mjukvarupatent var dom väl emot?) men jag skulle aldrig få för mig att rösta dom även om jag också vill kunna ladda hem. Men dom flesta här är ju inte röstmyndiga så dom hinner nog fundera ut nåt bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Mja, jag ser hellre det också (eftersom jag är höger). Känns som att dom som röstar på PP inte riktigt bryr sig om politik men röstar på PP eftersom dom vill kunna fortsätta ladda hem. Visst har Piratpartiet några poänger (mjukvarupatent var dom väl emot?) men jag skulle aldrig få för mig att rösta dom även om jag också vill kunna ladda hem. Men dom flesta här är ju inte röstmyndiga så dom hinner nog fundera ut nåt bättre. Det ända PP vill är väl att få kunna ladda hem och sånt? Och röstar man på dom lär ju sverige bli kaos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Det ända PP vill är väl att få kunna ladda hem och sånt? Och röstar man på dom lär ju sverige bli kaos. Tror du helt allvarligt att de skulle kunna få så mkt röster så att de får styra sverige själva? Du är för dum för att uttala dig. Själv kommer jag rösta moderaterna, men det kanske jag redan sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Tror du helt allvarligt att de skulle kunna få så mkt röster så att de får styra sverige själva? Du är för dum för att uttala dig. Själv kommer jag rösta moderaterna, men det kanske jag redan sagt. Nej, har jag aldrig sagt. Men OM dom nu skulle få det, eftersom det är så satans mycket ungdomar så. Hade också rästat på moderaterna om jag var röstmyndig, men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Nej, har jag aldrig sagt. Men OM dom nu skulle få det, eftersom det är så satans mycket ungdomar så. Hade också rästat på moderaterna om jag var röstmyndig, men men. Och hur många ungdomar får rösta? Nope, inte så många. Många som tycker "piratpartiet ftw!1!!" för att dom är lite yngre och inte hunnit tänka efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Jo. Så länge drogpolitiken ser ut som den gör idag så tänker jag aldrig rösta på något riksdagsparti. Det finns fler exempel, men just drogfrågan är av väldigt stor vikt för mig. Centerpartiet stöder också fildelning, jag ser helst att pirater röstar på dem istället för Piratpartiet. Inte för att C är särskilt bra, men de är bättre än PP iaf. Ser också drogfrågan som viktig. Nej usch och fy för Centern! PP är också brända, förstår inte hur folk kan tycka att dom är bra. Allt hade gått åt helvete om dom hade fått in en fot i det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Ser också drogfrågan som viktig. Nej usch och fy för Centern! PP är också brända, förstår inte hur folk kan tycka att dom är bra. Allt hade gått åt helvete om dom hade fått in en fot i det hela. Mm, det enda dom bryr sig om är ju typ att man ska få ladda ner saker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Mm, det enda dom bryr sig om är ju typ att man ska få ladda ner saker! Tack ljushuvud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Vi har håller på med politik på svenskan nu, och idag var vi uppe och frågade politikerna i valstugorna. Jag frågade Moderaterna om fildelning, och dem verkade inte har något speciellt emot det (!!??). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Mm, det enda dom bryr sig om är ju typ att man ska få ladda ner saker! Nej inte precis, dom vill avskaffa upphovsrätten om jag fått rätt information? Om den försvinner går allt åt helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Vi har håller på med politik på svenskan nu, och idag var vi uppe och frågade politikerna i valstugorna. Jag frågade Moderaterna om fildelning, och dem verkade inte har något speciellt emot det (!!??). Fredrik Reinfeldt har sagt att han är mycket tveksam till lagen som gör fildelare till brottslingar. Sedan vet väl Moderaterna att frågan är hyfsat het till skillnad från andra partier som inte verkar ta ämnet på jätteallvar. Moderaterna är ju intresserade av ungas och förstaväljares röster. Vilka delar mest filer? Unga. Altså tyck som dem eller håll åtminstone en defensiv ton... Nån som ska kolla på "duellen" på TV4 klockan 21.00 mellan Reinfeldt och Persson? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Har bestämt mig. Jag ska inte rösta på Piratpartiet. Jag ska rösta Grönt. eller Rött. Står mellan de iaf. Redigerad 7 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Piratpartiet eller Centern, vet inte riktigt. Det får visa sig hur seriös jag är när jag står i valbåset... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Piraterna (om jag fick rösta) or miljöpartiet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts