felshoe Skrivet 14 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2007 Jag såg Blood diamond igår, och den var verkligen bra! Det kändes som att regissören visste vad han gjorde när han spelade in den. Rekommenderas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 14 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2007 (redigerad) I Sanningens Spår Handlar om krigsfotografen Paul som återvänder till sin hemstad på Nya Zeeland, när hans pappa har dött. Han träffar 16-åriga Celia, som fascineras av Pauls liv. Seg start, men filmen blir bättre och bättre. Väldigt bra skådespelarinsatser, speciellt av Matthew MacFadyen som spelar Paul. Härligt skruvad. Tyvärr så blev det lite rörigt, så jag greppades inte riktigt. 3/5 eller 7/10. Redigerad 14 oktober, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2007 Det var den absolut sista ja. Den var som sagt riktigt bra enligt mig med. Absolut en av de bästa om inte den bästa. Dock är inte alla så bra. Om jag skulle tipsa dig om beckfilmer du ska se skulle det bli följande: Beck - The MoneyMan Beck - Spår i mörker Beck - Hämdens Pris Beck - Pensionatet Pärlan Beck - Skarpt Läge Det är väl dom som jag gillar mest. Annonsmannen kanske också platsar in där. Mjo, jag har sett ett gäng Beckfilmer alltså, bara inte så många på senare tid. Spår i mörker är ju svinbra. Idag såg jag Die Hard 4.0 igen. Jag älskar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 The Core 4/10 Varken bra eller så dålig att den blir bra = Riktigt genomusel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Black sheep Handlar om ett vegan som snor en burk med en muterad lamunge. Han tappar burken och lamungen sticker. Mutantlammet biter ett får som oxå blir muterad och som sedan börjar gå bärsärkagång och infektera allt den biter. Vad som hände med den muterade lamungen framgick inte, men jag tror att den självdog när den hade uppnått sitt syfte, att föra sina muterade gener vidare. Ja, den här filmen var, som ni antagligen förstår, så dålig att jag under filmens gång ville trycka in en rostig spik i ögat. Den är så obeskrivligt löjlig och dålig att man kan inte göra annat än att ge den ett hyffsat betyg. Den måste ni bara se! 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Remoob Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Black sheep Handlar om ett vegan som snor en burk med en muterad lamunge. Han tappar burken och lamungen sticker. Mutantlammet biter ett får som oxå blir muterad och som sedan börjar gå bärsärkagång och infektera allt den biter. Vad som hände med den muterade lamungen framgick inte, men jag tror att den självdog när den hade uppnått sitt syfte, att föra sina muterade gener vidare. Ja, den här filmen var, som ni antagligen förstår, så dålig att jag under filmens gång ville trycka in en rostig spik i ögat. Den är så obeskrivligt löjlig och dålig att man kan inte göra annat än att ge den ett hyffsat betyg. Den måste ni bara se! 6/10 lol.. du ger dubbla budskap Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 lol.. du ger dubbla budskap lol.. du tror inte det var meningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Darling Svensk film, handlar om Eva och Bernard, två personer som inte känner varandra och lever helt olika liv. Eva är en ung snygg tjej som har ett stadigt förhållande och ute på krogen mycket med sina kompisar, jobbar i en trendig butik. Hon är otrogen, hennes kille gör slut, hon får sparken, hennes mamma flyttar utomlands och hon måste för första gången i sitt liv betala för sig själv, hon tar till slut jobb på Mcdonalds och hennes kompisar börjar då svika henne. Bernard är 61 år och har precis slutat sitt jobb som han jobbat på i 30 år, han och hans fru skiljer sig och han har problem att hitta nytt jobb pga sin ålder, han får till slut jobb på Mcdonalds. På Mcdonalds möter Eva och Bernard varandra och lär känna varandra och kommer bra överens. Lite smådeprimerande film, mellanåt långtråkig, taskiga skådespelare, men handlingen är helt ok men dom får inte ut så mycket av den. (:!!! X X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Hepp...dubbelpost Shrek The Third Shrek och Fiona ärver kungatronen i "far far away" även fast inte Shrek vill, han bestämmer sig för att hitta den personen som står på tur efter honom och ge platsen till honom. En helt ok rulle, snyggt animerad och bra handling, tycker Shrekfilmerna håller rakt igenom. X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Black sheep Handlar om ett vegan som snor en burk med en muterad lamunge. Han tappar burken och lamungen sticker. Mutantlammet biter ett får som oxå blir muterad och som sedan börjar gå bärsärkagång och infektera allt den biter. Vad som hände med den muterade lamungen framgick inte, men jag tror att den självdog när den hade uppnått sitt syfte, att föra sina muterade gener vidare. Ja, den här filmen var, som ni antagligen förstår, så dålig att jag under filmens gång ville trycka in en rostig spik i ögat. Den är så obeskrivligt löjlig och dålig att man kan inte göra annat än att ge den ett hyffsat betyg. Den måste ni bara se! 6/10 Hur kan jag ha missat denna film? Måste se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Jag ska se The Kingdom senare ikväll (på Rigoletto 1 ). Återkommer med mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Resident Evil: Extinction Nu har jag sett filmen och jag tycker den var riktigt bra. Delar av filmen konkurerar med första filmen i hur bra den är. Men där är också dåliga delar med filmen. Den lider av samma sjukdom som förra filmen, den är aldeles förkort och slutar när filmen är på topp. Precis som med Apocalypse så känner man att filmen har precis börjat och att man är mitt i den när det plötsligt ta slut. Och slutet är dessutom inget vidare heller. Väldigt antiklimax över hela grejen med att de bara flyger iväg och så kämpar Alice själv den sista kvarten. Claire Redfield fick mycket mindre screentime än hon skulle ha haft. Men Alice var faktiskt bra i filmen. För en gångs skull så behövde jag inte "stå ut" med hennes närvaro utan man gillade hennes story. Men slutet var bara skräp. En arme av Alice som ska till Tokyo och slåss mot Wesker är bara fåningt. Och slutet blir destu mer irriterande med tanke på att de precenterade för bara några månader sedan att de har skrotat Resident Evil 4 filmen och det här blir den sista filmen. Jag tycker de kunde ha skrivit om slutet för att ge en mer avrundning. T ex låta Alice dö med Tyrant i slutet och sedan hoppa några månader och visa hur Claire och de andra har det i Alaska med en monolog från Claire som avslutning. Men nu fick vi ett slut som säger "to be continued" utan att där finns en fortsättning. Man skrotar inte sista delen utan att göra en avslutning på den näst sista istället. Det är orättvist mot fans. Iallafall kunde de ha förlängt filmen. Att de sedan dödade L.J på sättet de gjorde och att han dömde Carlos till döden... fast Carlos fick iallafall ett värdigt slut. En annan sak som irriterar, inte en ända förklaring till vad som hände Jill eller Angie. Man måste läsa romanen för att få veta vad Jill sysslat med och att Angie dog. Karaktärerna i filmen var väldigt bra. Claire var verkligen Claire. Jag var rädd att hon, som är min favorit karaktär i spelen, skulle förstöras och vara en övertuff tjej som Jill blev som bara var macho. I filmen är hon tuff men har sina mjuka sidor och blir förtvivlad när folk hon gillar dör. Hon kändes rätt. Ali Larter gjorde en väldigt bra Claire Redfield. Filmen hade en massa andra riktigt bra karaktärer också. Många som, tyvärr, dog väldigt tidigt i filmen. K-Mart var en karaktär som jag verkligen gillade. En väldigt söt tuff tjej som, om jag hade varit 10 år yngre, säkerligen hade blivit förälskad i. Men hennes karaktär påminde väldigt mycket om Sherry från spelen både på sättet och utseendet och hennes ålder passade med en Sherry 6 år senare så jag måste undra, varför i helafriden lät de inte henne vara Sherry istället? Albert Wesker var ett kul inslag men han kändes så onödig. Han bara satt med sina solglasögon och gav order. Tråkig. L.J var också tråkig. Han som var en komisk favorit i Apocalypse. Carlos var sig lik iallafall. Dr. Issacs som blir en Tyrant var kul. Och sättet att döda honom var väldigt smart. Filmens styrka var klart action scenerna och döds scenerna samt coola effekter. Synd men sant. Så, i slutändan ger jag filmen 7,5/10. Det kunde ha varit mer om filmen var längre och bara inte slutet hade sugit och trilogin hade varit mer avslutad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 (redigerad) Jag ska se The Kingdom senare ikväll (på Rigoletto 1 ). Återkommer med mer :/ Blev inget The Kingdom, istället såg vi Stardust. Jag tyckte filmer var riktigt bra. Allt var bra, förutom ett och annat fel när dom spelade in. T.ex När en av bröderna (han som överlever längst) hittar Bernard och sätter svärdet mot hans hals får man se deras konversation från två kameravinklar, på den ena är svärdet framför Bernards öra, på den andra är det bakom Den förtjänar trots allt Redigerad 19 oktober, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 20 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2007 Rattatouille Disney/pixars nya film. Handlar om matintresserade råttan Remy så måste fly från landet till Paris och på vägen så tappar han bort sin familj. Han kan känna igen lukten av det mesta och det drar honom till en stjärnrestaurang där hans stora idol Auguste Gusteau jobbade innan han dog. En dag så kommer Linguini in till restaurangen och söker jobb, han får jobb som diskplockare men råkar förstöra en soppa första dagen som sedan Remy fixar till, soppan serveras och alla tror att det är Linguini som lagat den, han får ett till försök att göra en likadan soppa, eftersom det bara var Linguini som såg att Remy lagade soppan så tar han hjälp av honom, Remy gör Linguini till en stjärnkock. Kanske inte den bästa animerade filmen som gjorts men helt klart ok, konceptet känns ju igen från tidigare disneyfilmer. :) X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 The Usual Suspects Början var väl lite tråkigt, så jag fastnade aldrig. Jag var antagligen för uttråkad för att se den. Den är hyllad av många så jag anser att jag borde se om den. Dock spoilade jag redan slutet för mig själv. 8 Mile Filmen skildrar en värd vi inte ofta ser. Jag har sett den flera gånger tidigare, men den är fortfarande så bra att man kan se den igen. Skådespelarinsatserna är fantastiskt bra och filmen är ö.v.h bra. Eminem spelar rent ut sagt gudomligt och musiken som de bl.a vann Oscar för är bra. Finalen byggs upp med stora förväntningar och sista battlen är fantastisk. Ett måste i filmsamlingen. 4.5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Ratatouille Fick nys om filmen först i veckan, när jag låg och halvsov framför Nyhetsmorgon. Kiedis beskrev handlingen rätt bra. Själva storyn kändes iofs inte originell, men väldigt mysig. Den kändes rätt klyschig, men inte så att det blev jobbigt. Det är ju lite av charmen med animerade filmer, lite förutsägbara. Gillade alla små detaljer, som i slutet när alla råttor lagade maten, åkte på osten över rivjärnet. Den kändes balanserad på något sätt, inte jobbigt hysterisk som vissa animerade filmer kan vara. Samspelet mellan Linguini och Rémy var ju bara för underbart ibland. Förbannat snyggt animerad, vissa byggnader såg väldigt verkliga ut. Fint att sätta filmen i Paris också, läckra miljöer och fin ljussättning. Den bästa animerade film jag sett på länge. 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Ratatouille Fick nys om filmen först i veckan, när jag låg och halvsov framför Nyhetsmorgon. Kiedis beskrev handlingen rätt bra. Själva storyn kändes iofs inte originell, men väldigt mysig. Den kändes rätt klyschig, men inte så att det blev jobbigt. Det är ju lite av charmen med animerade filmer, lite förutsägbara. Gillade alla små detaljer, som i slutet när alla råttor lagade maten, åkte på osten över rivjärnet. Den kändes balanserad på något sätt, inte jobbigt hysterisk som vissa animerade filmer kan vara. Samspelet mellan Linguini och Rémy var ju bara för underbart ibland. Förbannat snyggt animerad, vissa byggnader såg väldigt verkliga ut. Fint att sätta filmen i Paris också, läckra miljöer och fin ljussättning. Den bästa animerade film jag sett på länge. 4/5. Recesenten Anton Ego spelad av självaste Peter O'Toole var lätt den bästa animerade karaktären jag sett på år och dar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Även jag har sett Ratatouille. Skitbra film, verkligen. Kiedis och Kvaddan beskrev mina tankar precis. (Ja, jag orkar inte skriva så mycket om filmen, så därför är det bara enklast att hålla med. ) Något som jag tänkte på var att det här verkligen inte är en barnfilm. Jag menar Disney och Pixar brukar alltid kunna kombinera sina filmer ganska bra; "seriös" handling för de vuxna och roliga "slå i huvudet och ramla ner på marken"-scener (som jag också älskar) för barnen. Men i den här filmen saknades det lite av det sistnämnda. Inte mig emot dock, jag förstår ju faktiskt handlignen och vuxenskämten. Lite av barnhumorn fanns dock kvar, och jag måste säga att jag skrattade gått åt baguettkillen som cyklar in i den parkerade bilen . Gillade alla små detaljer, som i slutet när alla råttor lagade maten, åkte på osten över rivjärnet. Haha, det var underbart! Jag gillar att rummet som Ego satt och skrev i var format som en likkista . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 8 Mile Filmen skildrar en värd vi inte ofta ser. Jag har sett den flera gånger tidigare, men den är fortfarande så bra att man kan se den igen. Skådespelarinsatserna är fantastiskt bra och filmen är ö.v.h bra. Eminem spelar rent ut sagt gudomligt och musiken som de bl.a vann Oscar för är bra. Finalen byggs upp med stora förväntningar och sista battlen är fantastisk. Ett måste i filmsamlingen. 4.5/5 Jag är inte rappare (det vet ni vid det här laget). Men den här filmen får 5/5 av mig. Skitbra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Traffic Gud vad jag älskar djupa filmer. Denna som blev nominerad till en Oscar för bästa film år 2000 är det. Den handlar om drogtransport och droganvändning i så väl USA som Mexiko. Hur allt langas och om korrupterade poliser. Filmens början är bra med bl.a Benicio Del Toro i huvudrollen där han nästan enbart pratar spanska. En av mina favoritskådespelare btw. Sedan ser vi faktiskt en hemsk sanning. Detta är inte ett påhitt, utan filmen visar hur allt går till och mer. Den är bra redigerad och den har bra dialoger. Mestadels utspelar sig den i Tijuana som ni säkert känner till. Dock blev det lite krångligt att förstå ibland, men det gjorde inte filmen sämre för det. Slutet ger oss eller filmen ingenting, men den är så fin tillsamman s med musiken. Så otroligt fint. Betyg: 4.3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts