Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Wild Hogs

Dom flesta har väl redan sett den antar jag, men lite kort handlar den om fyra killar som står och stampar på samma mark i sina liv och bestämmer sig för att göra en road trip på en motorcykel för att komma ifrån sina vanliga liv.

Hade hört att filmen skulle vara rätt kass, men tyckte den var underhållande, perfekt film på en slapparkväll.

:mf_doof: :mf_doof: :lol: X X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beck - I Guds Namn

Förväntningarna inför filmen var skyhöga för mig och jag var skeptisk om den skulle hålla sina förväntningar.

Den absolut sista filmen om Beck och hans kumpaner. Nu när jag sett den tvekar jag inte en sekund att kröna den till den bästa beck-filmen någonsin. Vilken början, vilka incidenter, vilket slut. Det finns inget annat ord än suverän.

Efter alla halvkassa beckrullar efter Skarpt läge så förväntade jag mig inget stort, men ack så fel jag hade.

Sedan älskar jag

sorgliga

slut och om detta inte var

sorgligt

vet jag inte vad det var.

Vi börjar från början då.

En utbränd Gunvald, en granne som förlorat sin son, en chef som har problem

. Allt var genialiskt, allt var fantastiskt. Det var en början som jag inte ens kunde drömma om. Allt var så tätt och allt kändes slut. Man levde sig in i filmen.

Att Bodil (chefen) dog och dessutom blev mördad

var genialiskt av filmskaparna. Detta blev vändpunkten. De hade aldrig haft med att göra att en så högt uppsatt person

som dom kände blev mördad

. De tog på alla, alla

sörjde

. Sedan blev det lite sämre, men fortfarande bra. Det tappade fart men tog fart snabbt igen. Helt sjukt hur bra detta var.

Slutet med Gunvald och sitt vredesutbrott var så fint men sorgligt att se. Han har nog aldrig haft ett så stort utbrott. Inte ens i Hämdens Pris. Jag skulle nästan vilja gå så långt att kalla detta årets bästa svenska film, men jag vågar inte göra det än.

Jag måste t.o.m erkänna att jag nästan blev lite tårögd i slutet i

kyrkan

. Att se Gunvald gå fram och l

ägga sin ros på kistan

var finare än man kunde anat. Och det var fortfarande inte slut. Beckfilmerna slutade med det som gjort dom ännu bättre,

grannen

.

Grannen fick sista ordet

och det är jag så himla glad för. Ett finare slut kunde man inte drömt om.

Alla som sett någon eller några av beckfilmerna måste se denna, helt fantastisk. Som sagt slår den Hämdens Pris som enligt mig var bäst hittills väldigt stort. Se den! Ett måste.

5/5

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shrek The Third

Skitbra film, precis som de andra två. Helt klart sevärd!

Beck - I guds namn

Riktigt bra den här med. Synd som fan dock att det är så många Beckfilmer som jag inte har sett. Får bli att ta tag i det nu, för den här var riktigt bra?

Var det den absolut sista? :teehee::D

Det var den absolut sista ja. Den var som sagt riktigt bra enligt mig med. Absolut en av de bästa om inte den bästa.

Dock är inte alla så bra. Om jag skulle tipsa dig om beckfilmer du ska se skulle det bli följande:

Beck - The MoneyMan

Beck - Spår i mörker

Beck - Hämdens Pris

Beck - Pensionatet Pärlan

Beck - Skarpt Läge

Det är väl dom som jag gillar mest. Annonsmannen kanske också platsar in där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor