KvaddadPadda Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 När jag insåg att en ny Beck hade kommit så var jag ju tvungen att se ikapp. Beck - Det Tysta Skriket. Humm... ganska bra... intressant slut. 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 Wild Hogs Dom flesta har väl redan sett den antar jag, men lite kort handlar den om fyra killar som står och stampar på samma mark i sina liv och bestämmer sig för att göra en road trip på en motorcykel för att komma ifrån sina vanliga liv. Hade hört att filmen skulle vara rätt kass, men tyckte den var underhållande, perfekt film på en slapparkväll. :mf_doof: X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 Jag hoppas du sett Ocean's Eleven. Den är mycket grymmare än tolvan Självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 The Abandoned http://www.imdb.com/title/tt0475937/ Läskig skit, vill jag lova. Handlar om en medelålders adopterad kvinna, som åker till sitt hemland ryssland för att hitta sitt ursprung. Hon hittar sitt familjehem, vilket mycket creepy shit going on i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 The Abandoned http://www.imdb.com/title/tt0475937/ Läskig skit, vill jag lova. Handlar om en medelålders adopterad kvinna, som åker till sitt hemland ryssland för att hitta sitt ursprung. Hon hittar sitt familjehem, vilket mycket creepy shit going on i. Ugh, den var ju snuskigt dålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 Ugh, den var ju snuskigt dålig. Jo, jag vet. Egentligen var den det. När allt knöts ihop i slutet och man förstod sammanhanget var det kass. Men vägen dit var riktigt jäkla läskig. Inte mycket gore, men en drygt obehaglig stämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 Såg Falling Down på TV nyss, fan en av de bästa filmer jag nånsin sett, alla filmer brukar vara så sjukt överdrivna, men den här var helt perfekt 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 Såg Falling Down på TV nyss, fan en av de bästa filmer jag nånsin sett, alla filmer brukar vara så sjukt överdrivna, men den här var helt perfekt 5/5 Sett den miljontals gånger, sjukt bra film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 Såg Falling Down på TV nyss, fan en av de bästa filmer jag nånsin sett, alla filmer brukar vara så sjukt överdrivna, men den här var helt perfekt 5/5 Alla filmer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2007 Såg Falling Down på TV nyss, fan en av de bästa filmer jag nånsin sett, alla filmer brukar vara så sjukt överdrivna, men den här var helt perfekt 5/5 Såg den igår jag också. Sjukt bra film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2007 Falling down är en sådan film som jag sett 5-6 gånger, men varenda gång har jag somnat. Det längsta jag kommit är väl ungefär tills han blir driveby-ad av dom mörkhyade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2007 Falling down är en sådan film som jag sett 5-6 gånger, men varenda gång har jag somnat. Det längsta jag kommit är väl ungefär tills han blir driveby-ad av dom mörkhyade. Fan vad kasst. Det är ju typ 30min in i filmen ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 (redigerad) Beck - I Guds Namn Förväntningarna inför filmen var skyhöga för mig och jag var skeptisk om den skulle hålla sina förväntningar. Den absolut sista filmen om Beck och hans kumpaner. Nu när jag sett den tvekar jag inte en sekund att kröna den till den bästa beck-filmen någonsin. Vilken början, vilka incidenter, vilket slut. Det finns inget annat ord än suverän. Efter alla halvkassa beckrullar efter Skarpt läge så förväntade jag mig inget stort, men ack så fel jag hade. Sedan älskar jag sorgliga slut och om detta inte var sorgligt vet jag inte vad det var. Vi börjar från början då. En utbränd Gunvald, en granne som förlorat sin son, en chef som har problem. Allt var genialiskt, allt var fantastiskt. Det var en början som jag inte ens kunde drömma om. Allt var så tätt och allt kändes slut. Man levde sig in i filmen. Att Bodil (chefen) dog och dessutom blev mördad var genialiskt av filmskaparna. Detta blev vändpunkten. De hade aldrig haft med att göra att en så högt uppsatt person som dom kände blev mördad. De tog på alla, alla sörjde. Sedan blev det lite sämre, men fortfarande bra. Det tappade fart men tog fart snabbt igen. Helt sjukt hur bra detta var. Slutet med Gunvald och sitt vredesutbrott var så fint men sorgligt att se. Han har nog aldrig haft ett så stort utbrott. Inte ens i Hämdens Pris. Jag skulle nästan vilja gå så långt att kalla detta årets bästa svenska film, men jag vågar inte göra det än. Jag måste t.o.m erkänna att jag nästan blev lite tårögd i slutet i kyrkan. Att se Gunvald gå fram och lägga sin ros på kistan var finare än man kunde anat. Och det var fortfarande inte slut. Beckfilmerna slutade med det som gjort dom ännu bättre, grannen. Grannen fick sista ordet och det är jag så himla glad för. Ett finare slut kunde man inte drömt om. Alla som sett någon eller några av beckfilmerna måste se denna, helt fantastisk. Som sagt slår den Hämdens Pris som enligt mig var bäst hittills väldigt stort. Se den! Ett måste. 5/5 Redigerad 12 oktober, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 5/5 för en sketen Beck-rulle? Såg också den. Helt okej, bäst av den senaste omgången. Gillade slutet med Gunvalds utbrott . Hoppas det var den sista filmen nu, så att de inte pressar ut 8 st till halvkassa filmer. 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2007 5/5 för en sketen Beck-rulle? Såg också den. Helt okej, bäst av den senaste omgången. Gillade slutet med Gunvalds utbrott . Hoppas det var den sista filmen nu, så att de inte pressar ut 8 st till halvkassa filmer. 3/5. Äsch, då har vi olika smak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2007 (redigerad) Ocean's Thirteen 9/10 bättre än tvåan, helt klart. Knocked Up 3/10 Tråkig humor och förlossningsscenen var inte sååå kul att se... ugh Cars 9/10 Rolig, var ett tag sen det kom en hyffsad animerad rulle. Redigerad 13 oktober, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2007 Beck - I Guds Namn Absolut den bästa Beck filmen! Rysligt synd att det var den sista. Full pott: 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2007 Knocked Up. En klockren film som gav riktigt många skratt, det var länge sedan jag såg på en film som jag verkligen skulle kunna se igen någon gång. För handling, citat, betyg och bla bla bla. http://imdb.com/title/tt0478311/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2007 Shrek The Third Skitbra film, precis som de andra två. Helt klart sevärd! Beck - I guds namn Riktigt bra den här med. Synd som fan dock att det är så många Beckfilmer som jag inte har sett. Får bli att ta tag i det nu, för den här var riktigt bra? Var det den absolut sista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2007 Shrek The Third Skitbra film, precis som de andra två. Helt klart sevärd! Beck - I guds namn Riktigt bra den här med. Synd som fan dock att det är så många Beckfilmer som jag inte har sett. Får bli att ta tag i det nu, för den här var riktigt bra? Var det den absolut sista? Det var den absolut sista ja. Den var som sagt riktigt bra enligt mig med. Absolut en av de bästa om inte den bästa. Dock är inte alla så bra. Om jag skulle tipsa dig om beckfilmer du ska se skulle det bli följande: Beck - The MoneyMan Beck - Spår i mörker Beck - Hämdens Pris Beck - Pensionatet Pärlan Beck - Skarpt Läge Det är väl dom som jag gillar mest. Annonsmannen kanske också platsar in där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts