Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Die Hard 4.0

Visst, en bra uppföljare, men inget annat. En bra början som inte blev bättre eller sämre.

Jag menar, vid slutet

med F-50 planet eller vad det var, INTE LITE OREALISTISKT ?!

3:an är fortfarande bäst i serien IMO. Simon Says.... :naughty:

Spoiler din hewra!

Och förövrigt så tycker jag att Die Hard ska vara overkligt. Och det mest overkliga i hela filmen var

när dom lyckades föra över sprängämnen via ett nätverk och när dom tryckte på delete så sprängdes deras dator.

:naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spoiler din hewra!

Och förövrigt så tycker jag att Die Hard ska vara overkligt. Och det mest overkliga i hela filmen var

när dom lyckades föra över sprängämnen via ett nätverk och när dom tryckte på delete så sprängdes deras dator.

:naughty:

Ioförsig var de ännu mera orealistiskt, men då kan man skapa teorier iaf. De kanske hade lagt dit

sprängämnena

innan eller så hade dom gjort de på något annat sätt. Men det i slutet var ju chockerande hur orealistiskt det var. Började nästan gapskratta. Hur som helst så är det hur olika typer av människor gillar det, så det ska jag inte bestämma.

Glömde sätta betyget. Sedan trodde jag filmen redan var så gammal så det inte behövdes spoilers.

3.3/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns folk som fortfarande inte sett Gudfadern. Själv såg jag dom för första gången för ett år sedan. Och då var det ändå 30 år sedan den första kom ut(?). :naughty:

On-T: Har sett nya Resident Evil. Halvdan film, mycket bättre än sina föregångare men känns nästan som dom har spårat ut lite nu. Ni förstår vad jag menar när ni ser den. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på en klassiker för kanske, 10:de gången? The Shining!

Dem flesta bör ha sett den, så jag behöver nog inte skriva vad den handlar om. :naughty:

Älskar sådana "psycho" filmer. :mf_doof:

Finns folk som fortfarande inte sett Gudfadern. Själv såg jag dom för första gången för ett år sedan. Och då var det ändå 30 år sedan den första kom ut(?).

Jag har inte ens sett en hel Gudfadern film än... :whistling:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns folk som fortfarande inte sett Gudfadern. Själv såg jag dom för första gången för ett år sedan. Och då var det ändå 30 år sedan den första kom ut(?). :whistling:

On-T: Har sett nya Resident Evil. Halvdan film, mycket bättre än sina föregångare men känns nästan som dom har spårat ut lite nu. Ni förstår vad jag menar när ni ser den. :naughty:

Jag såg gudfadern för första gången en månad sedan :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

O Brother Where Art Thou

Hyffsat kul och ganska bra.

5/10

Den förtjänar högre betyg, helt skitbra film ju! :whistling:

Die Hard 4.0

Visst, en bra uppföljare, men inget annat. En bra början som inte blev bättre eller sämre.

Jag menar,

vid slutet med F-50 planet eller vad det var, INTE LITE OREALISTISKT ?!

3:an är fortfarande bäst i serien IMO. Simon Says.... :mf_doof:

Haha, precis vad jag irriterade mig på också. Men i övrigt tyckte jag att den filmen var helt underbar. Håller dock inte med om att trean är bäst. Det är däremot

Die Hard 2

..som jag tittade på idag. Den är jättebra. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reservoir Dogs

Inledningen med den

i baksätet måste man ju bara gilla.

Sedan blev det bara dialog och dialog och efter det blod och blod och åter blod och ett avsnittat

öra

som följdes av dialoger och dialoger som följdes av hur allt blev som det blev som var spännande som följdes av ett otroligt bra slut men en dålig sistascen (Lite för lång mening). Nu får man själv lista ut vad som hände med dom

två

som blev kvar.

Fantastiska kommentarer blandat med våld och blod som moraltanter skulle få hjärtattack av blir fantastiskt.

Quentin Tarantino's iscensättning och regi måste man bara gilla. Filmen var riktigt bra! Tackar Lajnux som tipsade om den :whistling:

(Spoilers för dom som inte sett den)

Betyg: 4,5 / 5.0

döende polisen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reservoir Dogs

Tja, inte så bra. Men den var ju helt klart seduglig. Men ingen film jag kommer kolla på igen.

5/10

Såg du den bara för att jag såg den ? :innocent:

-----

Fight Club

Sett den flera gånger men alltid somnat före slutet.

Början och hela första timmen är otroligt bra, sedan segnar den ner och allt blir lite sämre än första biten.

Slutet var dock helt oväntat och bra på sitt sätt. Helt oväntat att Cortaine (Norton) egentligen

var Tyler

i själva verket.

Fortfarande en bra film som jag gillar otroligt mycket.

Den är värd en 4:a!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resident Evil: Extinction

Åh, älskar den. Grymt bra uppföljare. Filmen är bra igenom allt, kanske lite tråkig vid alla

körscener när dom bara kör,

men älskar känslan i hela filmen. Den har allt dom andra filmerna saknar och lite till, en blandning av instängdhet och frihet.

Favorit scenen är när

konvojen blir attackerad av kråkorna som ätit infekterat kött, när Alice får elden att typ sprida sig och hela himlen börjar brinna, grymt snyggt!

9,5/10 från en Resident Evil fan.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ocean's Twelve

Bra men väldigt rörig film. Jag brukar inte ha så svårt för att hänga med i filmer, men den här var fan snurrig. :(

Tror jag förstod det mesta till slut, förutom

om hon, tjej-polisen, var med på det hela hela tiden?

:innocent:

Helt klart sevärd, hur som helst. Ska se nummer tretton snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg äntligen Taxi Driver igår kväll.

Precis som med "Tjuren från Bronx" är det en klassiker med Robert De Niro i huvudrollen. Men precis som med Tjuren från Bronx är det en väldigt bra film, men jag får ändå inte den här "odödlig klassiker"-känslan av den som jag hade hoppats. De Niro är lysande precis som vanligt men filmen är inte direkt spännande, mer intressant. Men det är definitivt en film ni bör se!

En stark 8:a!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ocean's Twelve

Bra men väldigt rörig film. Jag brukar inte ha så svårt för att hänga med i filmer, men den här var fan snurrig. :P

Tror jag förstod det mesta till slut, förutom

om hon, tjej-polisen, var med på det hela hela tiden?

:lol:

Helt klart sevärd, hur som helst. Ska se nummer tretton snart.

Jag hoppas du sett Ocean's Eleven. Den är mycket grymmare än tolvan :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor