Boomer Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Die Hard 4.0 Visst, en bra uppföljare, men inget annat. En bra början som inte blev bättre eller sämre. Jag menar, vid slutet med F-50 planet eller vad det var, INTE LITE OREALISTISKT ?! 3:an är fortfarande bäst i serien IMO. Simon Says.... Spoiler din hewra! Och förövrigt så tycker jag att Die Hard ska vara overkligt. Och det mest overkliga i hela filmen var när dom lyckades föra över sprängämnen via ett nätverk och när dom tryckte på delete så sprängdes deras dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Spoiler din hewra! Och förövrigt så tycker jag att Die Hard ska vara overkligt. Och det mest overkliga i hela filmen var när dom lyckades föra över sprängämnen via ett nätverk och när dom tryckte på delete så sprängdes deras dator. Ioförsig var de ännu mera orealistiskt, men då kan man skapa teorier iaf. De kanske hade lagt dit sprängämnena innan eller så hade dom gjort de på något annat sätt. Men det i slutet var ju chockerande hur orealistiskt det var. Började nästan gapskratta. Hur som helst så är det hur olika typer av människor gillar det, så det ska jag inte bestämma. Glömde sätta betyget. Sedan trodde jag filmen redan var så gammal så det inte behövdes spoilers. 3.3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Finns folk som fortfarande inte sett Gudfadern. Själv såg jag dom för första gången för ett år sedan. Och då var det ändå 30 år sedan den första kom ut(?). On-T: Har sett nya Resident Evil. Halvdan film, mycket bättre än sina föregångare men känns nästan som dom har spårat ut lite nu. Ni förstår vad jag menar när ni ser den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 (redigerad) Kollade på en klassiker för kanske, 10:de gången? The Shining! Dem flesta bör ha sett den, så jag behöver nog inte skriva vad den handlar om. Älskar sådana "psycho" filmer. Finns folk som fortfarande inte sett Gudfadern. Själv såg jag dom för första gången för ett år sedan. Och då var det ändå 30 år sedan den första kom ut(?). Jag har inte ens sett en hel Gudfadern film än... Redigerad 5 oktober, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Finns folk som fortfarande inte sett Gudfadern. Själv såg jag dom för första gången för ett år sedan. Och då var det ändå 30 år sedan den första kom ut(?). On-T: Har sett nya Resident Evil. Halvdan film, mycket bättre än sina föregångare men känns nästan som dom har spårat ut lite nu. Ni förstår vad jag menar när ni ser den. Jag såg gudfadern för första gången en månad sedan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 O Brother Where Art Thou Hyffsat kul och ganska bra. 5/10 Den förtjänar högre betyg, helt skitbra film ju! Die Hard 4.0 Visst, en bra uppföljare, men inget annat. En bra början som inte blev bättre eller sämre. Jag menar, vid slutet med F-50 planet eller vad det var, INTE LITE OREALISTISKT ?! 3:an är fortfarande bäst i serien IMO. Simon Says.... Haha, precis vad jag irriterade mig på också. Men i övrigt tyckte jag att den filmen var helt underbar. Håller dock inte med om att trean är bäst. Det är däremot Die Hard 2 ..som jag tittade på idag. Den är jättebra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 6 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2007 (redigerad) Och det mest overkliga i hela filmen var när dom lyckades föra över sprängämnen via ett nätverk och när dom tryckte på delete så sprängdes deras dator. Du såg inte lådorna som låg brevid datorerna som aktiverades när dom skickade viruset ? Redigerad 6 oktober, 2007 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2007 Du såg inte lådorna som låg brevid datorerna som aktiverades när dom skickade viruset? Det är ju en lampa på nätagget som tänds. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Reservoir Dogs Inledningen med den i baksätet måste man ju bara gilla. Sedan blev det bara dialog och dialog och efter det blod och blod och åter blod och ett avsnittat öra som följdes av dialoger och dialoger som följdes av hur allt blev som det blev som var spännande som följdes av ett otroligt bra slut men en dålig sistascen (Lite för lång mening). Nu får man själv lista ut vad som hände med dom två som blev kvar. Fantastiska kommentarer blandat med våld och blod som moraltanter skulle få hjärtattack av blir fantastiskt. Quentin Tarantino's iscensättning och regi måste man bara gilla. Filmen var riktigt bra! Tackar Lajnux som tipsade om den (Spoilers för dom som inte sett den) Betyg: 4,5 / 5.0 döende polisen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Såg Saturday Night Fever igår, om man bortser från att man var tvungen att se den där Travolta dansa hela tiden så var ju filmen riktigt bra 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Reservoir Dogs Tja, inte så bra. Men den var ju helt klart seduglig. Men ingen film jag kommer kolla på igen. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Reservoir Dogs Tja, inte så bra. Men den var ju helt klart seduglig. Men ingen film jag kommer kolla på igen. 5/10 Såg du den bara för att jag såg den ? ----- Fight Club Sett den flera gånger men alltid somnat före slutet. Början och hela första timmen är otroligt bra, sedan segnar den ner och allt blir lite sämre än första biten. Slutet var dock helt oväntat och bra på sitt sätt. Helt oväntat att Cortaine (Norton) egentligen var Tyler i själva verket. Fortfarande en bra film som jag gillar otroligt mycket. Den är värd en 4:a! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Superbad Den var helt ok, ganska rolig ibland. Allt som hade med McLovin att göra var roligt, särskilt poliserna 3,5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 (redigerad) Resident Evil: Extinction Åh, älskar den. Grymt bra uppföljare. Filmen är bra igenom allt, kanske lite tråkig vid alla körscener när dom bara kör, men älskar känslan i hela filmen. Den har allt dom andra filmerna saknar och lite till, en blandning av instängdhet och frihet. Favorit scenen är när konvojen blir attackerad av kråkorna som ätit infekterat kött, när Alice får elden att typ sprida sig och hela himlen börjar brinna, grymt snyggt! 9,5/10 från en Resident Evil fan. Redigerad 8 oktober, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Ocean's Twelve Bra men väldigt rörig film. Jag brukar inte ha så svårt för att hänga med i filmer, men den här var fan snurrig. Tror jag förstod det mesta till slut, förutom om hon, tjej-polisen, var med på det hela hela tiden? Helt klart sevärd, hur som helst. Ska se nummer tretton snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Wild Hogs. Tyckte det var en rätt så bra film, gillade den mesiga killen. Det var lite väl mycket "gängprat", hade velat se mer "roadtrip". 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Såg äntligen Taxi Driver igår kväll. Precis som med "Tjuren från Bronx" är det en klassiker med Robert De Niro i huvudrollen. Men precis som med Tjuren från Bronx är det en väldigt bra film, men jag får ändå inte den här "odödlig klassiker"-känslan av den som jag hade hoppats. De Niro är lysande precis som vanligt men filmen är inte direkt spännande, mer intressant. Men det är definitivt en film ni bör se! En stark 8:a! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Ocean's Twelve Bra men väldigt rörig film. Jag brukar inte ha så svårt för att hänga med i filmer, men den här var fan snurrig. Tror jag förstod det mesta till slut, förutom om hon, tjej-polisen, var med på det hela hela tiden? Helt klart sevärd, hur som helst. Ska se nummer tretton snart. Jag hoppas du sett Ocean's Eleven. Den är mycket grymmare än tolvan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 (redigerad) Såg du den bara för att jag såg den ? Japp. Redigerad 8 oktober, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Beck - I guds namn. Sista Beck-filmen. I alla fall som dom sagt, 2 gånger. Det var en udda film i Beck-serien, allt hände på en gång. Man märkte direkt att det var skillnad från övriga Beck-filmer. 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts