Mordos Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Skulle ni kunna tipsa om en Djup film?, helst en sådan med spännande diskussioner, pärstkragar osv. (Typ; Nattvardsgästerna, Diary of a Country Priest, Andrey Rublyev osv). Mest djupa filmen någonsin, Fight Club. Inga prästkragar, men män som är topless om det är lockande för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Das Leben der Anderen / Life of the Others Innan murens fall övervakas varenda steg av DDRs statssäkerhet. Gerd Wiesler får i uppdrag att övervaka författaren Georg Dreyman och hans trolovade, skådespelerskan Christa-Maria Sieland för att se om deras åsikter står paralellt till partiets. Sakta sätter sig Wiesler mer och mer in i parets liv och tvingas till slut välja sida. Underbar film - 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Resident Evil: Extinction .. Nej, den var bara dålig. Lite dialog, lite action, mycket överdriv. Anände sig av Heroes stjärnor för att få upp lite tittarsiffror. Mer naken Milia för fler tittarsiffror. Och så rövknullade de Tyrant på världens sämsta sätt. 2/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Grindhouse: Planet Terror. Så jäkla grym!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Ondskan gick nyss på 4:an. Sett den förr men o, så bra den är. Gillar delen på slutet där han ska slå tillbaka. Han skrämmer upp dem på ett så smart sätt. Samma sak med styvpappan. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Såg Psycho för första gången igår (tyvärr). Hitchcock var bäst. Filmen är faktsikt läskig trots att det var över 40 år sedan den släpptes. Anthony Perkins gör rollen som Norman Bates grymt bra. En av de bästa skräckfilmerna någonsin, helt klart. En film som inte överanvänder blod och dåliga monster utan bara enkla medel för att skrämma. Jag gillar Psycho, mycket. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 O Brother Where Art Thou Hyffsat kul och ganska bra. 5/10 Wind Chill Usch, den var scaary. Man bara satt och väntade på att någon skulle kolla in genom bilrutan hela tiden. 7/10 1408 En riktigt bra rysare, fast inte lika skrämmande som Wind Chill. Men den var spännande. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Såg Shrek 3 på bio idag. Den var helt okej, med några rätt roliga skämt här och var. Såg den dock på svenska vilket förstör en del. Sen var jag nästan den ende som skrattade åt filmens roligaste skämt: Arthur: "Det här är fjantigt!" Merlin: *ger Arthur en klapp i bakhuvudet* "DU är fjantig!" 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Walkabout (1971). Skitbra film om en ung och snygg tjej och hennes lillebror som går vilse i Australiens vildmark. Som tur är träffar de på en ung urinvånare som hjälper dem att överleva. Svårt att förklara vad jag tyckte var bra med filmen, man måste nog se den själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 (redigerad) The Cube (1969) (hela filmen) En man vaknar helt plötsligt i en kub. En vit kub utan utgångar eller innehåll. Bara han själv. Helt plötsligt öppnas väggen och en vaktmästare kommer och förklarar att han glömde sätta in stolen förut. Han ställer in stolen och tar adjö, dörren är borta och han är fortfarande fast. Helt plötsligt stormar tre välklädda människor in och utbrister om att han är sen till föreställningen! De frågar vad tusan han gör där och när han hade tänkt komma till föreställningen. Den ena som hävdar sig vara hans fru ber honom att vända sig om och ta hans jacka försvinner de ut genom dörren. Det fortsätter med en polisrazzia, pojkpandsrep och så vidare. Fruktansvärt bra film men jag blev lite illa till mods till slut. Slutet är kanske lite förutsägbart men ändå inte. Ger en jävligt bra tankeställare dock. Hela filmen finns i youtube-länken jag postade. Tipsar också om hollywoodfilmerna The Cube, Hypercube och Cube Zero gjorda av skaparna av SAW Redigerad 3 oktober, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Såg 1408 igår. Den var inte så bra som jag trodde att den skulle vara men den funka. 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 SEBASTIANE En film om romare som är nakna och brottas i vatten. Att det krävs en homofilmare för att filma män sexigt är väl ingen överraskning, men att både manliga och kvinliga regisörer som är hetro alla faller i den sexistiska idiotskåran av objektifierande kamera när det< kommer till kvinnor som filmas är ingenting annat än förargeligt. Men här visar Derek Jarman att kameran kan objektifiera män lika mycket som alla andra filmer objektifierar kvinnor. För, helt ärligt, ALLA filmer som inte är gjorda av homoesteter (Derek Jarman, Pasolini etc.) objektifierar kvinnan, oavsett hur intellektuella de utger sig att vara. Truffeaut, Bunuel, Bertolucci såväl som Quentin Tarantino och andra skräpfilmare. Den är en pärla, den här filmen. En gay sådan. Språket är latin, männen är nakna, scenerna är i slowmotion och allting är skrämmande. Jättebra! http://www.bergen-filmklubb.no/images/Sebastiane_mellomstort.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) En film om romare som är nakna och brottas i vatten. Att det krävs en homofilmare för att filma män sexigt är väl ingen överraskning, men att både manliga och kvinliga regisörer som är hetro alla faller i den sexistiska idiotskåran av objektifierande kamera när det< kommer till kvinnor som filmas är ingenting annat än förargeligt. Men här visar Derek Jarman att kameran kan objektifiera män lika mycket som alla andra filmer objektifierar kvinnor. För, helt ärligt, ALLA filmer som inte är gjorda av homoesteter (Derek Jarman, Pasolini etc.) objektifierar kvinnan, oavsett hur intellektuella de utger sig att vara. Truffeaut, Bunuel, Bertolucci såväl som Quentin Tarantino och andra skräpfilmare. Den är en pärla, den här filmen. En gay sådan. Språket är latin, männen är nakna, scenerna är i slowmotion och allting är skrämmande. Jättebra! Hur har man med en vacker kvinna i en film utan att objektifiera henne? ---- Hatchet Alla vet om att offer i skräkfilm brukar vara ovanligt korkade. Men detta tar priset. Så fruktansvärt dumma människor kan inte existera. Därför gillade jag inte den här filmen. Splattereffekterna var bra dock. Redigerad 3 oktober, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 Hur har man med en vacker kvinna i en film utan att objektifiera henne? På samma sätt man har en vacker man i en film utan att objektifiera honom. Snälla, inse. Kvinnor objektifieras på ett helt annat sätt än män i filmvärlden. Så behöver det inte vara, killar kan också framställas sexigt. Kvinnor kan också framställas osexigt. Bara det att det väldigt sällan sker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) På samma sätt man har en vacker man i en film utan att objektifiera honom. Snälla, inse. Kvinnor objektifieras på ett helt annat sätt än män i filmvärlden. Så behöver det inte vara, killar kan också framställas sexigt. Kvinnor kan också framställas osexigt. Bara det att det väldigt sällan sker.Jag är med på vad du menar, men jag tycker Hollywood är full av sexiga män. Det är tråkigt att kvinnor objektifieras, men det stör mig (dessvärre) inte när jag kollar på film. Jag tror att de flesta kvinnor klarar av att kolla igenom Jackie Brown utan att känna sig förolämpade. Tror till och med att de flesta klara av att kolla igenom en Rodriguez-film utan att ta anstöt. Redigerad 3 oktober, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 4 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Jag är med på vad du menar, men jag tycker Hollywood är full av sexiga män. Det är tråkigt att kvinnor objektifieras, men det stör mig (dessvärre) inte när jag kollar på film. Jag tror att de flesta kvinnor klarar av att kolla igenom Jackie Brown utan att känna sig förolämpade. Tror till och med att de flesta klara av att kolla igenom en Rodriguez-film utan att ta anstöt. Det du säger är oväsentligt, och ja, filmvärlden är full av sexiga män, men kameran filmar de inte med en åtrå. Alla filmer objektifierar kvinnor genom att kameran åtrår. Och nej, kvinnor blir nog inte förolämpade, men de borde : ) Tarantino var bara ett exempel, men, tja, ni förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Det du säger är oväsentligt, och ja, filmvärlden är full av sexiga män, men kameran filmar de inte med en åtrå. Alla filmer objektifierar kvinnor genom att kameran åtrår. Och nej, kvinnor blir nog inte förolämpade, men de borde : ) Tarantino var bara ett exempel, men, tja, ni förstår. Säger du att alla filmer objektifierar kvinnor? Att kameramännen på något sätt medvetet rör kameran när en kvinna är i bild på sånt sätt att kvinnan förvandlas till ett objekt? Hur menar du? OnTopic så såg jag This is England häromdagen. Helt okej, men alldeles för lite musik (inte bara i soundtracket, men för lite musikskildringar i filmen), och för mycket känslosamma pianotrudeluttar. Gick inte igång på det :/ Väldigt bra skådespelare, dock. och plus i kanten för att Shaun nynnade på Clashs 'Pressure Drop' framför spegeln. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Såg nyss Wild Hogs. Skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 (redigerad) Det du säger är oväsentligt, och ja, filmvärlden är full av sexiga män, men kameran filmar de inte med en åtrå. Alla filmer objektifierar kvinnor genom att kameran åtrår. Och nej, kvinnor blir nog inte förolämpade, men de borde : ) Tarantino var bara ett exempel, men, tja, ni förstår. Jo, jag vet. Det var lite oväsentligt. Men det är kul att diskutera. Jag funderar också på det som Axel nämnde - vad menar du egentligen? Redigerad 4 oktober, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 (redigerad) Die Hard 4.0 Visst, en bra uppföljare, men inget annat. En bra början som inte blev bättre eller sämre. Jag menar, vid slutet med F-50 planet eller vad det var, INTE LITE OREALISTISKT ?! 3:an är fortfarande bäst i serien IMO. Simon Says.... Redigerad 5 oktober, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts