Sniper Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 (redigerad) Hero /Ying xiong Fortfarande en av de vackraste och stämningsfullaste filmerna jag sett i mitt liv. Helt klart en 10/10 Då ska jag nog rota fram filmen från den dammiga högen av filmer i bokhyllan och se den. Redigerad 16 september, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 This Is England För det första så kan man inget annat än att gilla den ungen som är med i rullen, skön snubbe. Handlar om 12:årige Shaun som har förlorat sin pappa i kriget och är mobbad i skolan, året är 1983 och skinheadkulturen har blommat ut för fullo. Shaun har precis börjat sitt sommarlov då han möter Woody, han är ledare i ett skinheadgäng som rör sig runt Shauns hemtrakter, Woody tar hand om Shaun som sin egen bror och dom gör allt tillsammans. En dag så dyker Woodys gamle mentor Combo upp, han har precis blivit frisläppt från fängelset och det dröjer inte länge innan han börjar sprida aggressiva och nationalistiska budskap, gänget splittras och Shaun måste välja sida. En gripande film faktiskt, dom har fångat den typiska tidsepoken bra, med kläder och musik osv. Rekommenderar verkligen filmen, rekommenderar även att ni ser den med text om ni inte är superinsatta i engelska slangord från 80-talet. X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Jag tyckte det var synd att Woody bara försvann efter halva filmen när Combo dök upp. Han var ju bäst, men visst är det en bra film. Lite förutsägbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Skulle ni kunna tipsa om en Action film?, helst en sådan med sprängande bilar, pistoler osv. (Typ; Crank, Bad Boys 2, Die Hard osv). Transporter 1 & 2, Once Upon A Time In Mexico, Dödligt Vapen filmerna. Stuff. Transporter. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Skulle ni kunna tipsa om en Djup film?, helst en sådan med spännande diskussioner, pärstkragar osv. (Typ; Nattvardsgästerna, Diary of a Country Priest, Andrey Rublyev osv). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Transporter 1 & 2, Once Upon A Time In Mexico, Dödligt Vapen filmerna. Stuff. Transporter. <3 Transporter filmerna är med samma person som är med i Crank va? (har bara sett en av Transporter-filmerna men jag har för mig att han var med där) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 (redigerad) Shanghai Noon. Nej, usch. Inte alls bra. För överdriven med på tok för mycket slagsmål. Gick man ifrån filmen en kvart så var det slagsmål igen. Pluspoäng för att.. nä, det var inget. Eller jo, det fanns några roliga repliker. Därav den extra Mr. Bean-gubben: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/94f1aadasf0d.jpghttp://ww2.beffo.se/upload/pic~/94f1aadasf0d.jpg/5 Redigerad 21 september, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Blades of Glory Har skjutit på att se filmen ända sedan den kom till Sverige, men ikväll blev det äntligen av. Riktigt rolig! Det märks verkligen att skådespelarna (typ Will Ferrell, Amy Poehler, Will Arnett) är komiker; de vandrar i gränslandet mellan överspelande oseriöshet och brist på självdistans. Jon Heder passar också bra i sin roll! Sex av åtta Will Ferrell-kalufser får den, för dess humor. http://img227.imageshack.us/img227/4572/kalufsrk0.png (Förresten; har någon kört med kalufs-grejen förut? Har ett svagt minne av det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Skulle ni kunna tipsa om en Djup film?, helst en sådan med spännande diskussioner, pärstkragar osv. (Typ; Nattvardsgästerna, Diary of a Country Priest, Andrey Rublyev osv). Imdb langar Crimen del padre Amaro, El som "If you enjoyed this title, our database also recommends" på Diary of a Country Priest. Men den har du säkert sett din allvetare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Såg först 2.37, aningen konstig film och inte alls min smak, men på något konstigt vis så bet den sig fast ändå. Sjukt att det faktiskt sker sånthär i våra skolor runt om i landet, nu är väll inte dödsfall så jättevanligt i svenska skolor men själva utfrysningen och mobbandet i filmen är sjukt bra visat. 8/10 faktiskt, en film folk bör se, även om de inte tycker den är bra. ----------------------------- Sedan såg jag Transformers Som gav mig den fetaste nostalgiska kicken jag någonsin haft, fick det av nya turtles-rullen men det här tog fan priset, nu står mina gamla transformersbilar återigen som prydnader på min hylla över sängen. Klockren film som räddade min kväll, me like to go back in time . 9/10 (den får inte full pott pga. att jag ville att den skulle vara längre, med mer gammal fakta om den andra världen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 21 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2007 Transporter filmerna är med samma person som är med i Crank va? (har bara sett en av Transporter-filmerna men jag har för mig att han var med där) Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2007 Imdb langar Crimen del padre Amaro, El som "If you enjoyed this title, our database also recommends" på Diary of a Country Priest. Men den har du säkert sett din allvetare. Alltså jag skojade, men tack ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2007 Alltså jag skojade, men tack ändå! Säg inte att jag kämpade för att gå in på imdb och leta fram en liknande film för intet?! Åh herregud snart är det lördag, tack för det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2007 (redigerad) Skulle ni kunna tipsa om en Djup film?, helst en sådan med spännande diskussioner, pärstkragar osv. (Typ; Nattvardsgästerna, Diary of a Country Priest, Andrey Rublyev osv). Jag kan... Den danska filmen, med Rolf Lassgård, "Efter bröllopet!" http://www.moviezine.se/filmsidor/efter_brollopet.shtml Mycket bra film. Redigerad 22 september, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2007 Såg Saw på kanal5 igår. Grymt spännande film trots att man har sett den tidigare och plus att man halvt glömt slutet! Fan det var så scary att jag var tvungen att tända lite här o där samt att "öppna flaskan" för att lugna ner mig efter filmen 4/5 Linor får den av mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2007 Säg inte att jag kämpade för att gå in på imdb och leta fram en liknande film för intet?! Åh herregud snart är det lördag, tack för det! Den verkade faktiskt intressant, Gael Garcia Bernal är så oerhört bra, så jag tar nog och ser den ändå, men det var fortfarande bara et skämt alltihop, men tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 (redigerad) Beck - Det Tysta Skriket Blev aldrig riktigt spännande, precis som med de andra filmerna. Det enda som är bra är att det berör ämnen som är aktuella. Denna gång var det då grooming och mobbing. Hur som helst, sevärd som vanligt. Får hoppas att sista filmen är riktigt bra nu. Skarpt läge som var första filmen är fortfarande bäst i denna omgång. 3/5 Redigerad 23 september, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 The Incredibles Rolig film faktiskt. Bra skådisar också. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Superman Doomsday Filmatisering av Death of Superman triologin (Doomsday/Death of Superman, A World Without a Superman, Reign of Supermen/Return of Superman). Slår de flesta superhjältefilmer (Både tecknade och otecknade) Mörk, hård och brutal, som den ska vara och som jag hoppades. 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 3000 miles to Graceland En av mina absoluta favortifilmer. Ruggigt ball film Om ni vill ha action, se denna. I'm telling you Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts