Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

This Is England

För det första så kan man inget annat än att gilla den ungen som är med i rullen, skön snubbe.

Handlar om 12:årige Shaun som har förlorat sin pappa i kriget och är mobbad i skolan, året är 1983 och skinheadkulturen har blommat ut för fullo.

Shaun har precis börjat sitt sommarlov då han möter Woody, han är ledare i ett skinheadgäng som rör sig runt Shauns hemtrakter, Woody tar hand om Shaun som sin egen bror och dom gör allt tillsammans.

En dag så dyker Woodys gamle mentor Combo upp, han har precis blivit frisläppt från fängelset och det dröjer inte länge innan han börjar sprida aggressiva och nationalistiska budskap, gänget splittras och Shaun måste välja sida.

En gripande film faktiskt, dom har fångat den typiska tidsepoken bra, med kläder och musik osv.

Rekommenderar verkligen filmen, rekommenderar även att ni ser den med text om ni inte är superinsatta i engelska slangord från 80-talet.

:shifty:;)(w00t):) X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shanghai Noon.

Nej, usch. Inte alls bra. För överdriven med på tok för mycket slagsmål. Gick man ifrån filmen en kvart så var det slagsmål igen.

Pluspoäng för att.. nä, det var inget.

Eller jo, det fanns några roliga repliker. Därav den extra Mr. Bean-gubben:

/5 Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blades of Glory

Har skjutit på att se filmen ända sedan den kom till Sverige, men ikväll blev det äntligen av. Riktigt rolig! Det märks verkligen att skådespelarna (typ Will Ferrell, Amy Poehler, Will Arnett) är komiker; de vandrar i gränslandet mellan överspelande oseriöshet och brist på självdistans. Jon Heder passar också bra i sin roll!

Sex av åtta Will Ferrell-kalufser får den, för dess humor.

(Förresten; har någon kört med kalufs-grejen förut? Har ett svagt minne av det)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle ni kunna tipsa om en Djup film?, helst en sådan med spännande diskussioner, pärstkragar osv. (Typ; Nattvardsgästerna, Diary of a Country Priest, Andrey Rublyev osv).

Imdb langar Crimen del padre Amaro, El som "If you enjoyed this title, our database also recommends" på Diary of a Country Priest. Men den har du säkert sett din allvetare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg först 2.37,

aningen konstig film och inte alls min smak, men på något konstigt vis så bet den sig fast ändå.

Sjukt att det faktiskt sker sånthär i våra skolor runt om i landet, nu är väll inte dödsfall så jättevanligt

i svenska skolor men själva utfrysningen och mobbandet i filmen är sjukt bra visat.

8/10 faktiskt, en film folk bör se, även om de inte tycker den är bra.

-----------------------------

Sedan såg jag Transformers

Som gav mig den fetaste nostalgiska kicken jag någonsin haft, fick det av nya turtles-rullen men det här

tog fan priset, nu står mina gamla transformersbilar återigen som prydnader på min hylla över sängen.

Klockren film som räddade min kväll, me like to go back in time (w00t):D.

9/10 (den får inte full pott pga. att jag ville att den skulle vara längre, med mer gammal fakta om den andra världen)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle ni kunna tipsa om en Djup film?, helst en sådan med spännande diskussioner, pärstkragar osv. (Typ; Nattvardsgästerna, Diary of a Country Priest, Andrey Rublyev osv).

Jag kan...

Den danska filmen, med Rolf Lassgård, "Efter bröllopet!" http://www.moviezine.se/filmsidor/efter_brollopet.shtml

Mycket bra film.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg inte att jag kämpade för att gå in på imdb och leta fram en liknande film för intet?! :mellow:

Åh herregud snart är det lördag, tack för det! :lol:

Den verkade faktiskt intressant, Gael Garcia Bernal är så oerhört bra, så jag tar nog och ser den ändå, men det var fortfarande bara et skämt alltihop, men tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beck - Det Tysta Skriket

Blev aldrig riktigt spännande, precis som med de andra filmerna. Det enda som är bra är att det berör ämnen som är aktuella. Denna gång var det då grooming och mobbing.

Hur som helst, sevärd som vanligt. Får hoppas att sista filmen är riktigt bra nu. Skarpt läge som var första filmen är fortfarande bäst i denna omgång.

3/5

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor