Vice. Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Jag såg också The Number 23 Skitbra film verkligen, med mystik och lite Lost-liknande tecken att hitta i bakgrunden. Fast det var väl lite förutsägbart att det var Jim Carrey (vad nu rollfiguren heter) som skrev boken . Men ändå en riktigt bra film som rekomenderas! 8/10 Det fattade jag inte förrens frugan sa det till honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Det fattade jag inte förrens frugan sa det till honom. Nää, inte jag heller iofs. Men om man har sett liknande filmer så kan man gissa sig till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2007 This is England Sommar i Storbritannien 1983. Tolvårige Shaun har sommarlov och vandrar planlöst omkring på gatorna i en anonym och grå arbetarstad. Hans pappa har gått bort i Falklandskriget året innan, så Shaun finner snart en välbehövlig fadersgestalt i den godhjärtade Woody som leder ett lokalt skinnhuvudgäng. Han blir deras maskot, får sin första kyss och är glad över att ha funnit riktiga vänner. Men så kommer Woodys gamle mentor, den karismatiske Combo ut från fängelset och börjar sprida aggressiva och nationalistiska budskap. Gänget splittras i musikälskande skins och rasister, och Shaun måste besluta sig för vilken sida han ska välja. Typisk Engelsk stil på filmen. Annorlunda men väldigt bra. Förtjänar ett högre betyg, låt säga runt 8 av 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 4 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2007 Grandma's Boy "Om dagarna är 35-åriga Alex världens äldsta speltestare, men på natten utvecklar han det nästkommande storspelet för X-Box generationen. När en av hans rumkompisar spenderar alla pengar på taiwanesiska nakendansöser så sparkas Alex ut från lägenheten och får lov att flytta till sin mormor och hennes vänner Grace och Bea." Rätt bra film. Inte mycket mer att säga. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2007 Den-en ni shisu (Pastoral: To die in the country eller Pastoral: Hide and Seek) Ganska underlig japansk surrealistisk film från 1974. Lite grann är det en film i en film: det handlar nämligen om hur en regissör gör en film om sin barndom, någonting man får reda på först efter halva filmen. Scenerna är korta och få som utspelar sig i nuet, men på något underligt vänster är andra halvan av filmen själva skapelseprocessen av filmen samtidigt osm det är nutid samtidigt som det är hans barndom. Det går ihop litegrann, så att säga, under tiden regissören klipper ihop andra halvan av filmen. Helt okej. Känns som en film jag skulle gjort om jag vore asiat. Shuji Terayama borde ha bantat filmen ganska rejält, om ni förstår vad jag menar: den är väldigt plottrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 5 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2007 Jag har sett många bra filmer genom tiderna men jag undrar om någon film nånsin har varit såhär bra. Jag pratar om (nu kommer många förmodligen se ut): Disturbia. Jag har hörde av en polare att den va riktigt bra, men jag trodde aldrig att den skulle va såhär bra. Det är nästan så att jag fick lust att spionera på mina grannar. Men jag har tyvärr ingen nice brud i grannskapet. 10/10 (Jag överdriver INTE, jag tyckte den var riktigt jävla bra) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 5 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2007 Reign Over me (2007) Jag skrattade. Jag grät. Jag tjöt. Se den era lyckliga jävlar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2007 (redigerad) The number 23. Rätt så bra film, spänning igenom hela. Lite väl mycket "x+x+x/x*x=23". 2/3 får den av mig. Eller. När jag väl tänker efter.. så bra var den inte. Men i brist på annat så går den att se på. Redigerad 5 september, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2007 The Number 23 Nej, usch vilken tråkig film. 1/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Signs En väldigt mystisk film. Lite rädd blev man allt ibland också. Man får inte reda på så mycket på en gång utan får mer och mer information ju längre in i filmen man kommer. Efter de filmer jag har sett så skulle jag sägta att detta är Mel Gibsons bästa film. Möjligtvis ligger Braveheart ganska bra till också. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Alice i Underlandet Wtf, typ bästa jag sett på länge. Klockrent manus, klockrena karkatärer, klockrena citat. Ja fyfan 'Duuu..? Och VEM.. ÄR .. DUUUU?' Funderar på att skaffa denna som avatar. Någon som kan hjälpa? Jag har inget photoshop D: utan ramen helst. http://static.pici.se/pictures/DbkafvsPr.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Alice i Underlandet Wtf, typ bästa jag sett på länge. Klockrent manus, klockrena karkatärer, klockrena citat. Ja fyfan 'Duuu..? Och VEM.. ÄR .. DUUUU?' Funderar på att skaffa denna som avatar. Någon som kan hjälpa? Jag har inget photoshop D: utan ramen helst. Har börjat att läsa boken på engelska Detta är i början, när hon äter och dricker den där skiten som gör att man växer `Curiouser and curiouser!' cried Alice (she was so much surprised, that for the moment she quite forgot how to speak good English); `now I'm opening out like the largest telescope that ever was! Good-bye, feet!' (for when she looked down at her feet, they seemed to be almost out of sight, they were getting so far off). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Funderar på att skaffa denna som avatar. Någon som kan hjälpa? Jag har inget photoshop D: utan ramen helst. Fick inte med hela. Jag är en sådan photoshop hora. Utan ram. http://img234.imageshack.us/img234/7/pc1do0.png Med ram. http://img74.imageshack.us/img74/6227/pc2sg0.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 (redigerad) Brooklyn Rules Brooklyn, 1985. Tre barndomsvänner växer upp i en tid då våld betydde makt. När en av dem blir indragen i maffian hotas både deras vänskap och liv. Detta är ett laddat gangsterdrama i stil med "Donnie Brasco" och "Skuggan Av Bronx". Filmen var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig 8/10 Redigerad 8 september, 2007 av Carlis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 This is England Sommar i Storbritannien 1983. Tolvårige Shaun har sommarlov och vandrar planlöst omkring på gatorna i en anonym och grå arbetarstad. Hans pappa har gått bort i Falklandskriget året innan, så Shaun finner snart en välbehövlig fadersgestalt i den godhjärtade Woody som leder ett lokalt skinnhuvudgäng. Han blir deras maskot, får sin första kyss och är glad över att ha funnit riktiga vänner. Men så kommer Woodys gamle mentor, den karismatiske Combo ut från fängelset och börjar sprida aggressiva och nationalistiska budskap. Gänget splittras i musikälskande skins och rasister, och Shaun måste besluta sig för vilken sida han ska välja. Typisk Engelsk stil på filmen. Annorlunda men väldigt bra. Förtjänar ett högre betyg, låt säga runt 8 av 10 En sak jag länge har tänkt på, som jag även har pratat med dig om. Varför blir alla skinheadfilmer så jävla underbart bra? Ta Romper Stomper, American History X och This Is England som exempel. De flesta hatar ju skinhead, alltså naziskins pratar jag om. Man avskyr dem, men ändå älskar man filmer som handlar om dem. Nu menar jag inte att man älskar filmerna bara för att de åker på däng 24/7, utan för att de filmerna blir mästerverk. Varför är det så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 The Number 23 --- Den omtalade filmen som alla har gett olika betyg på här. Jag gillade den inte speciellt mycket. Den var lite halvtaskig, men jag gillade Jim Carrey som vanligtvis bara gör komedifilmer, men här spelar en seriös roll och den passar honom perfekt. Han ser även ut som mr_tobbe. Gillade även berättelsetekniken, men allt annat var sörja imo. Sedan var hunden lite störande, kom upp hela tiden ful som han var eller någonting :S Betyg: 2.5 / 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Har börjat att läsa boken på engelska Detta är i början, när hon äter och dricker den där skiten som gör att man växer `Curiouser and curiouser!' cried Alice (she was so much surprised, that for the moment she quite forgot how to speak good English); `now I'm opening out like the largest telescope that ever was! Good-bye, feet!' (for when she looked down at her feet, they seemed to be almost out of sight, they were getting so far off). Jag läste den engelska förra terminen på engelskan, läste ut boken på mindre än två dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 The Number 23 Har även jag sett nu, det mesta har väll sagt om filmen så jag säger bara att jag tyckte den var riktigt grym. Manuset till denna film skulle jag vilja följa från början tillslut, hur fan gick man tillväga med allt tänkade utan att det skulle bli fel någonstans? riktigt coolt. Filmen 8/10 Manus 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Godfather Part III --- Visst var det ett slut på allting, men den kändes stundtals seg och inte lika bra som föregångarna, men p.g.a att man kände hur det slutade så är jag nöjd. Betyg: 3/5 -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Oceans Twelve --- Sämre än 1:an och det konstiga var att jag gillade första halvan av filmen mer än 2:a. Man hängde med i storyn och förstog allt, men efter det blev allt rörigt och man förstog ingenting. Och p.g.a det blev det tråkigt. Men det är väl det som är klichén i denna trilogi? Att det ska vara så genialt att man inte ska förstå? Hur som helst väntar Oceans 13 som ska ses snarast möjligt. Betyg: 2,6 / 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2007 Tittade precis på Quentin Tarantinos Death Proof. Älskar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts