KvaddadPadda Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Såg om Dr. Strangelove, or: how I learned to stop worrying and love the bomb igårnatt. Så jäkla bra den är! Älskar den. imdb "Gentlemen, you can't fight in here! This is the war room!" --- Annars såg jag Beck - Annonsmannen här om dagen. Helt okej. Inget betyg. Ska ha Gudfadern-maraton snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 The Shining Var inte alls vad jag förväntat mig, trodde den faktiskt skulle vara skrämmande. Men den var underhållande ändå. 7,7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Linas Kvällsbok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Beck - Den svaga länken Jaha, en till Beckfilm sedd. Riktigt lovande i början, men tappar i slutet. De äldre Beck-filmerna var så mycket mer spännande, tycker att de nya aldrig slutar lika spännande som de äldre gjorde. Skarpt Läge är den enda som varit i klass med de gamla. Den här var bättre än Shungamålningen i alla fall. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Harry Potter and The Order Of The Phoenix Var en lite mörkare Harry Potter film. Annars var det inget speciellt med den. Såg den enbart för att det var Harry Potter. Det fattades så mycket ur boken så att man blev arg. T.ex Graup var mycket roligare i boken. Då skrattade jag nästan. I filmen var han nästan inte med något och sa inte något heller. Då när han säger "Hagger" och "Hermie" osv var ju det bästa imo... Sen försämrades hela filmen lite orättvist av att tanten snett bakom oss i biosalongen hela tiden utbrast saker som "Åh, titta vad han gör nu!" eller " Men oj, allt ramlade ju!". Eller också kunde hon skratta så drygt åt något roligt så att man bara irriterade sig på henne istället för att tycka att det var roligt själv. Lite lullugt skrivet men... 3/5 En halv poäng till bara för att det var Harry Potter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Sen försämrades hela filmen lite orättvist av att tanten snett bakom oss i biosalongen hela tiden utbrast saker som "Åh, titta vad han gör nu!" eller " Men oj, allt ramlade ju!". Säg åt henne då! Du har också betalat för att se filmen, alla ska hålla käft under filmen -- Live Free or Die Hard Jag tycker det var en riktigt bra film. Mycket action och fina effekter, det enda var att det blev lite för overkligt t.ex. när han hoppade upp på attackflygplanet (ingen spoiler, finns redan i reklamen för filmen...) Lite lite story dock :/ 85/100 Förresten, är samhället så beroende av datorer att det skulle (teoretiskt) vara möjligt? -- Bowling for Columbine Riktigt bra och informativ film. Hade en del roliga saker också 90/100 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Not Another Teen Movie. Fy fan! Jag är glad att jag missade den när den var poppis. Nu ska jag kräkas. Ergh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Not Another Teen Movie. Fy fan! Jag är glad att jag missade den när den var poppis. Nu ska jag kräkas. Ergh. Den är ju underbar! Så jävla underbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Den är ju underbar! Så jävla underbar! Det hade jag aldrig förväntat ifrån dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Det hade jag aldrig förväntat ifrån dig. Jag tycker också den är kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Crank Såg på crank idag. Fyfan va bra film . Action & Komedi! 10/10! Jag gillade den scenen när han huvudpersonen skrek "Al-Qauida! Al-Qauida!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Independence Day Nej, usch fy blä USCH bajs.. Denna film gjorde mig arg och irriterad över hur jävla dålig den var. Skräp! Betyg? Glöm det, förtjänar inte ens det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 (redigerad) Dödligt vapen (1987) Har faktiskt aldrig sett ettan förr, dock flera av efterföljarna. Och visst är den bra, men allt flippade fan ur på slutet. Nåja, sevärd var den i alla fall. Redigerad 17 augusti, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Dödligt vapen (1987) Har faktiskt aldrig sett ettan förr, dock flera av efterföljarna. 2:an är ju bäst, då Pesci är med för första gången. --- Gudfadern (1972) Skulle egentligen ha ett maraton men orkade inte, så det får bli Part II & III imorgon. En av världens mest berömda och kända filmer. Underbar på alla sätt och vis. Älskar scenen när gamle Marlon leker med sitt barnbarn i trädgården. Betyg? Jackpot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 2:an är ju bäst, då Pesci är med för första gången. --- Gudfadern (1972) Skulle egentligen ha ett maraton men orkade inte, så det får bli Part II & III imorgon. En av världens mest berömda och kända filmer. Underbar på alla sätt och vis. Älskar scenen när gamle Marlon leker med sitt barnbarn i trädgården. Betyg? Jackpot. Det är ju den hemskaste scenen av dom alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 Catwoman Tja, var ska jag börja? Den var inte så dålig som jag trodde. Den var rätt bra som romantisk komedi. Men nåt gemensamt med DCs Batman älskarinna/fiende Catwoman hade den inte. Inte mycket iallafall. Piska, namnet Catwoman, tjej med kattkrafter... thats it. Huvudkaraktären har inte ens samma namn eller är av samma hudfärg. Det hela började som en spin-off till Batman Returns och där skulle de ha slutat. Istället så skrev de om manuset, gick sin egen väg och "lånade" storydelar från Batman Returns. Vad vi får är en helt ny figur som muterat från Batman Returns Catwoman mot en godare Catwoman med superkrafter. En copycat (heheh) helt enkelt. Som sagt, bortser man från att det ska vara baserat på DCs karaktär så är filmen rätt OK men annars inte. Som filmatisering om Catwoman får filmen 3/10 men som "vanlig" film så får den 6/10 Chicken Little Väldigt rolig och cool film med mycket hjärta. Och rätt underlig eftersom den utspelar sig på 90-talet och använder sig av utryck därifrån och bara 90-tals musik. Många gånger känns det som att vi äldre uppskattar den mer än barn och att den igentligen inte är så mycket barnfilm. Dels för att vissa skämt är lite vuxna och det svärs lite ibland. Väldigt häftig och cool och man ryser när invasionen går igång. Mot slutet så är det kanske lite väl trevligt och lyckligt med missförståndet men det passar filmen. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 This is England. Otroligt bra gjord film. Egentligen inte så händelserik men väldigt gripande på sina ställen. Sevärd! 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 Independence Day Nej, usch fy blä USCH bajs.. Denna film gjorde mig arg och irriterad över hur jävla dålig den var. Skräp! Betyg? Glöm det, förtjänar inte ens det. Den filmen är hur bra som helst! Den och Signs säger jag bara. Det är grejer det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 Det är ju den hemskaste scenen av dom alla. Precis därför är den så jävla bra. --- Gudfadern Part II Inte lika vass som ettan. Tycker att man får se för lite från Vito's ungdom/när han bygger upp sitt imperium. Delarna med Michael som ledare är bra, men magin som jag tycker finns i ettan är mer eller mindre borta. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 The Italian Job gick förut på TV4+. Fyfan vad jag gillar den filmen. En av de bästa filmerna jag vet. Så genialisk, rolig, fartfylld. Man får en skön känsla i kroppen när man ser den. Ska försöka få tag i originalet från 1969, tror den är riktigt charmig den med. Jag ger filmen: Åtta tummar av åtta möjliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts