Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

The Weather Man

David Spritz är väderpresentatör på Chicagos lokala nyhetsstation där han med ett falskt leende försöker förutsäga vädret (då han inte är en utbildad meteorolog). När han går ute på gatan kastar folk mat eller milkshake's på honom, han har separerat från sin fru, hans dotter är överviktig och utmobbad, hans son går på avgiftning, hans far är döende och alla hans försök att rädda sitt äktenskap går åt skogen.

Kanske den mest deprimerande film jag sett, ingenting för emo's för då ryker handlederna på en gång. Nicolas Cage gör en bra roll som den stackars Spritz vars liv är ett enda stort negativ. Filmen var långt ifrån dålig, men man satt mest genom filmen bara för att man tycker synd om huvudkaraktären och hoppas att det ska gå bättre för honom.

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr. Brooks

Riktigt bra film faktiskt. Jag trodde först att det var nån skit film men när jag väl såg den så blev jag förvånad. Det var inte precis action i filmen men det fanns ändå lite action som gjorde att man ville fortsätta titta.

Den får 8 / 10

-----------------------------

Jag har en fråga. Är World Trade Center filmen bra?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Bourne Identity

Mycket bra film, var lagomt snabbt tempo hela tiden.

Betyg: :unsure:(w00t):lol::lol:av 5

Ocean's Eleven

Denna gillade jag skarpt, hur skön film som helst! Ska ta och se på de andra två också. happy0062_843193_0.gif

Betyg: :lol::nuke::nuke::nuke::nuke:av 5

Sen försökte jag kolla på The Bourne Supremacy, men jag lyckade somna till filmen. :P

Jag tycker inte det.

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg WTC på bio och jag kan väl säga att man levde in sig i filmen då dom verkligen reflekterade hur det var att ligga begravd under alla spillror levande och väntande. Det var som att man satt själv och väntade i biografen. Helt okej film, förvänta dig inte för mycket bara. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Sådär. Jag själv tycker att typ dom 30 första minuterna på filmen är bäst, sen tyckte jag själv inte att det var mycket att hurra för.

---------------------

Har sett på The Prestige, som handlar om två magiker i 1890-talets London som hanmnar i fejd sedan en utav dom, Alfred (spelad utav Christian Bale),

orsakat stor sorg räcker det att säga

för den andra magikern, Robert (spelad utav Hugh Jackman).

Resultatet blir att dom två blir vildsinta rivaler med sin varsin magishow, och när Alfred kommer med ett trick världen förr aldrig skådat svär Robert på att han ska göra allt i sin makt för att komma över hemligheten bakom det...

GRYMT bra film, otroligt många och oförutsägabara vändningar - me like!

Väldigt bra roller utav Christian Bale och Hugh Jackman också - också är ju Scarlett Johansson med, of course. ^_^

9/10

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Sådär. Jag själv tycker att typ dom 30 första minuterna på filmen är bäst, sen tyckte jag själv inte att det var mycket att hurra för.

---------------------

Har sett på The Prestige, som handlar om två magiker i 1890-talets London som hanmnar i fejd sedan en utav dom, Alfred (spelad utav Christian Bale),

orsakat stor sorg räcker det att säga

för den andra magikern, Robert (spelad utav Hugh Jackman).

Resultatet blir att dom två blir vildsinta rivaler med sin varsin magishow, och när Alfred kommer med ett trick världen förr aldrig skådat svär Robert på att han ska göra allt i sin makt för att komma över hemligheten bakom det...

GRYMT bra film, otroligt många och oförutsägabara vändningar - me like!

Väldigt bra roller utav Christian Bale och Hugh Jackman också - också är ju Scarlett Johansson med, of course. ^_^

9/10

Du får inte glömma nämna att David Bowie finns med i rollistan också, som Tesla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor