Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

The Number 23

Walter får en bok av sin fru i födelsedagspresent, hans vanliga liv förändras så fort han börjar läsa boken.

Han blir helt inne i boken om privatdetektiven Fingerling och hans besatthet av talet 23. Ju mer han läser av boken ju mer övertygad blir han att boken handlar om ett liv Walter levt tidigare, han blir besatt av boken och gör allt för att hitta den som skrivit boken.

Filmen är välgjord, välspelad och riktigt spännande, handligen håller rakt igenom och hänger ihop på ett bra sätt.

Jim Carrey visar igen att han kan spela seriösa roller också (tänker på Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

(w00t) (w00t) :wub:^_^:)

Vill man inte gå miste om en av dom bättre Thrillers som gjorts på länge så bör man se den här filmen.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Evan Almighty

Så jävla usel film så det är nästan är sorgligt, var inte ett rolig för fem öre. (w00t) Även om jag inte hade så stora förhoppningar på att den skulle bli bättre än Bruce Almighty, men bättre trodde jag väll den skulle vara.

Betyg: <ahttp://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_w00t.gif' alt='(w00t)'> av 5

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Number 23

Trodde aldrig det skulle gå att se en film där Jim Carrey är fullt seriös och inte gör en endaste fånig grimas. Men ack så fel jag hade, visst fan kan Jim Carrey spela seriösa roller. Dessutom var filmen mycket bra och spännande kanske lite svår att hänga med i början men det klarnar upp bättre under filmen.

Betyg: ^_^:cry::lol::( :( av 5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Number 23

Trodde aldrig det skulle gå att se en film där Jim Carrey är fullt seriös och inte gör en endaste fånig grimas. Men ack så fel jag hade, visst fan kan Jim Carrey spela seriösa roller. Dessutom var filmen mycket bra och spännande kanske lite svår att hänga med i början men det klarnar upp bättre under filmen.

Betyg: ^_^:cry::lol::( :( av 5

Rekomenderar Eternal Sunshine of the Spottless Mind starkt, där har du Jim Carrey i en seriös roll. En av mina absoluta favoritfilmer, visst Number 23 var bra imo, men Eternal Sunshine spelar i en helt annan division.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen handlar om en kille som heter Kale (Shia LeBeouf) och bor tillsammans med sin mamma och pappa. När han och hans pappa är ute och fiskar då är dem med om en bilolycka på vägen hem, då hans far inte klarar sig. När han en gång i skolan slår till en lärare så får han fotboja och får sitta hemma i 3 måndader. Han träffar en tjej som flyttar in brevid honom vid namn Ashley (Sarah Roemer).

Kale ser en efterlyst seriemördare på TV och misstänker sin granne Mr. Turner (David Morse) och letar bevis med Ashey och sin kompis Ronnie för att sätta dit Mr.Turner. (Aaron Yoo)

Jag tycker filmen var väldigt bra, gillar huvudrollen från första början. Visst filmen är lite förutsägbar mot slutet men ändå väldigt spännande och ibland rätt rolig (tänker då på hans kompis, Ronnie).

Det är två saker som jag stör mig på, det är två detaljer som gör att filmen slutar som den gör. Måste sätta spoiler på det.

Den första är att det är en häcksax som han sätter ut när han gör upp sin gräns hur långt han kan gå, utan den skulle han inte kunna döda Mr. Turner. Vad hade hänt om det varit en kon?

Den andra är att det måste vara polisen som är lärarens (som Kale slog till) kusin, så när Kale behöver polisen i slutet så tar det så lång tid för polisen att komma dit, hade polisen inte varit lärarens kusin så hade det gått rätt snabbt. Också en typisk sak.

I Betyg ger jag filmen 4/5.

(ber om ursäkt för mina tidigare dåliga recensioner,

som i princip bara varit ett betyg och hoppas ni gillar den här bättre.)^_^

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

28 Weeks Later

Jävligt spännande uppföljare till 28 Days Later.

Tammy (Imogen Poots) och Andy Harris (Mackintosh Muggleton, ballt namn btw) flyttar in till London igen efter att infektionen äntligen lagt sig. På tågstationen träffar de sin pappa Don (Robert Carlyle) och de går till sitt nya hem, i en liten del i London, som är i kontroll av en USA-ledd Nato-grupp. Ungarna kan inte låta bli och rymmer för att hitta sitt egna hus. Där hittar de sin mor som visar sig vara infekterad, men hon beter sig fullt mänskligt. Pappan kan inte hålla läpparna i styr utan kysser henne, vilket resulterar i att han själv blir fullt infekterad och helvetet bryter lös.

Filmen är fett cp-äg. Full pott! :cry:

@ Mr. Dumbom: Spännande tid du postade inlägget! ^_^

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på Hooligans för inte så länge sen. Fyfan vilken grym film! Alla som inte sett den borde helt klart se den! Helt klart en 5:a.

Utveckla gärna, då jag själv tycker att den är i snudd på rutten.

Sitter just nu och kollar på This Is England, återkommer med info när jag sett den klart, just nu är jag mer än nöjd.

EDIT: Sådärja, då var den färdigsedd.

Helt klart en av de skönaste rullarna på jag vet inte hur länge. Handlar om en kille som helt enkelt är mobbad och lever ett ganska hårt liv då hans farsa gått bort. Efter ett tag lär han känna en del grabbar, vissa av dom visar sig sedan vara patrioter, om inte värre.

Har pratat med många förut som trott att filmen ska ha något med fotboll att göra, men det har den absolut inte.

Jag ger den inga betyg, jag säger bara se den och skapa en egen uppfattning, tycker den klockrent visar en bild av människor men sällan ser, på gott för vissa och på ont för vissa. Grym film.

3msc4iblakye.jpg

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Surf's Up fick bli min nattfilm.

En animerad film om en pingvin (Cory) vars högsta dröm är att bli surfare... när han är liten träffar han surflegenden - Big Z. Sen den dagen kämpar han, typ.. och ja, senare arrangeras en surftävling till minne av Big Z, och Cory kommer med i den... jaja.

Filmen var snyggt animerad, och hade vissa sköna karaktärer, men var jobbigt klyschig och förutsägbar. Hade inte alls samma sköna stil som andra animerade filmer, Finding Nemo t.ex.

(Svagt) 3/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Simpsons Movie

Nu har jag sett filmen och jag måste erkänna, jag var inte helt tillfredställd och en aning besviken.

Filmen var bra, riktigt bra, men inte alls så fantastisk som jag väntade mig efter trailern. Kan vara så att jag förväntade mig förmycket och målade upp en för otrolig bild.

Storyn i filmen är inte så speciell som det känns att den skulle behöva ha varit. När man gör en film baserad på en TV-serie så är det viktigt att höja alla insatser och göra något speciellt och anorlunda som serien aldrig gjort (Och det gäller alla serier). Men förutom ett par grejor (

Som att förstöra Simpsons hus och bil samt döda Dr Nick

) så händer det inget som inte hänt i serien. Allt som hände i filmen har liknande hänt i serien. I slutändan så är det ett vanligt Simpsons avsnitt som bara är längre, lite bättre animerat och på bio. Skulle man se den på TV så skulle man märka mycket tydligare att den håller samma kvalitet som TV-serien men aldrig högre. Inget förändras, inget mer episkt eller större... South Park hade en större film än det här med en större och djupare story. Många av de drama händelserna för en låg upplösning med mindre styrka än liknande händelser har fått i serien. Ta

Homer/Bart t ex. Homer låter Bart hålla en atombomb och sedan löser sig deras relations kris. Homer bara lyfter upp Marge på motercycklen och de är lösta. Lisas kris med Homer löser sig aldrig ens.

Många goda skratt och mycket äventyr. Men tyvärr ingen spänning för händelserna är väldigt förutsägbara när de väl börjar. Dessutom så tar Homer lite väl mycket plats. Ibland känns det som att filmen skulle heta "Homers Movie" fast riktigt så farligt är det inte. Dessutom så älskar ju alla Homer.

När det gäller huvudstoryn. Det börjar väldigt svagt. Visst det här är Simpsons, en komedi serie, men på en bio film så väntade jag mig en stor pampig kris och blev rätt besviken över vad som kom istället. Många av de viktiga händelserna är av den låga nevån istället för det maffiga som det kunde ha varit.

Som att Simpsons hus förstörs för att poliserna skjuter i marken t ex.

Och som jag sagt innan, inga höga insatser och de fegade med att göra någon större förändring som filmer (Speciellt Bio-filmer) baserade på TV-serier kräver för att vara mer än bara ett förlängt avsnitt. T ex att döda nån mer viktig karaktär. (

Förutom Dr Nick så dör absolut ingen och han är ju ingen större karaktär.

) Nu menar jag inte att de skulle döda nån i familjen Simpson men de hade kunnat dödat någon och de hade inte behövt tagit bort den från TV-serien pga det om de inte velat. Visst, att allt förblir som det är, det är ju ett av TV-seriens traditioner men som sagt, med en bio film så måste man gå över gränser som man inte har tidigare. Annars blir det bara samma gammla grej.

En annan grej att påpeka är väl att har man inte sett TV-serien så får man inte ut så mycket av filmen.

Men det är iallafall Simpsons och det är en bra film som är där uppe bland de bästa Simpsons avsnitten men det höjer sig inte över TV-serien som det borde IMO. Utan det är Simpsons som Simpsons alltid har varit. Varken mer eller mindre. Så, som Simpsons är filmen klart riktigt riktigt bra men som Bio film så når den inte ända upp.

Men många skratt och äventyr (Fast ingen riktigt spänning) och en trevlig Simpsons stund. Ett måste för alla som gillar Simpsons.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyligen kollat klart på Death Tunnel. Lite tråkigt att jag missade första 20-30 minuterna men jag förstod ändå vad det handlade om. Den 12 april hittades massor av människohänder i en påse. Händerna tillhörde barn mellan 5-10 år (har jag för mig). Varje år den 16 april hade ett barn sen 10 år tillbaka (tror det var 10år) försvunnit spårlöst från parker inte så långt ifrån varandra. Man får följa en kvinnlig polis som försöker ta reda på den hela historien om fallet.

Jag brukar inte kolla på thriller/skräckfilmer speciellt ofta men ut min egen synvinkel skulle jag nog sätta en stark 3/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm.. Sett två av sommarens största filmer idag.

Die Hard 4.0 / Live Free or Die Hard

Gillade inte alls konceptet i denna film, att USAs regering utsätts för hackare kändes bara överdrivet orealistisk (och ja jag är fullt medveten om att actionfilmer brukar inte vara realistiska men ändå). Dessutom kändes den inte som de andra tre Die Hard-filmerna, eller jag vet inte. :ermm:

Betyg: :ermm::lol:;)av 5

The Simpsons Movie

Första gången jag gick på bio sedan 2001 (:o)! Vågade inte hoppas på att den skulle bli så särskilt bra, men det var den! Extremt rolig rakt genom och många skämt sitter man efteråt och flinar efter. Helt klart årets bästa film hittills! :wub: SE DEN!!!

Betyg: :):ph34r:(w00t):nuke: :nuke: av 5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The simpsons movie.

Trodde faktiskt inte att den skulle hålla hela filmen igenom, så fel jag hade.

Som några fler skrivit så är det många skämt som man kommer att komma ihåg ett tag efteråt.

4/5.

Hur många satt kvar under hela eftertexten? :ermm:

Lisa: Wait, Maggie seems to say her first word!

Marge: Oh my god, her first word!

Maggie: Uppföljare?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Transformers

Jag fattar mig kort. Effekterna var skitgrymma. Actionscenerna var grymma men komedin?. Jag förstår att dom vill underhålla små 11 åriga barn men vafan, kom igen?!. Det är Steven Spielberg och Michael Bay vi snackar om. Vad fan är detta?. Musiken passade ibland inte in. Och komedin var för mycket ibland. Ren besvikelse.

Vill ni ha Action från Början till Slut så ska ni satsa på Die Hard 4.0 istället.

Jag skulle ha sett Harry Potter istället :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte 3 filmer på rea som jag satt mig och såg på.

House of blood

En dag krockar Dr.Douglas Madnes med en fångtransport, endel fångar lyckas rymma och tar han som gissla. Dom bestämer sig att gå över till kanada efter som gränssen inte liger långt bort. På vägen ditt så ser dom ett medeltida hus. Som dom går in i men det skulle dom inte ha gjort

Betyg: 2/5

Tyckte den här filmen inte var någon höjdare, dom kunde har lagt mindre tid på blod och specialefekterna och mer tid på handlingen för den är värkligen dålig. Men det går helt klart att se filmen, men det är inget man ser igen.

DellaMorte DellAmore

Francesco Dellamorte arbetar som dödgrävare på kyrkogården och har till sin hjälp sin mentalt handikappade assistent Gnaghi. Hans jobb är inte bara att skötta kyrkogåreden utan att hålla reda på dom döda. Efter sju dagrar reser sig dom döda igen. Det enda som kan döda dom är en kula i huvudet. Sen blir han kär men hans lycka varar inte länge för hon blir dödad av sin redan döda man.

Efter ett tag så orkar inte Francesco mer och börjar döda riktiga människor iställe.

Betyg: 4/5

Mycket bra film! Helt klart värd att se, Handlingen är lite konstig och man måste se filmen flera gånger för att fatta allt. Filmen har också lite sjuk humor som jag gillar. Effekterna är bra för att vara en gammal film. Absolut värd att köpa/eller se!

Massacre

Några ska spela in en zombie film, men efter ett tag blir skådespelarna dödade en efter en.

Betyg: 1/5

Riktigt dålig, Filmen är både seg och tråkig. Det första mordet händer innan förtexten och då tänker man att det blir en sån film som det händer mycket grejer i. Men ike! filmen blir bara röv seg och efter ca 1 timme börjar det hända saker. Blev väldigt besviken då jag trodde det var en splatter film men nej det är knappt att man får se morden. Effekterna är riktigt dåliga, dåliga skådespelare. Absolut inte värd pengar eller tiden man lägger att se på den.

Redigerad av LunCh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Simpsons Movie

recension..

8/10

Håller med dig om det du skrivit.

Förutom...

Ang. det du skriver om Marge och Homer, att dem blir tillsammans igen utan att göra nått så tycker jag du har fel.

Jag tror nog att Marge förstår att Homer inte alls bara tänker på sig själv när han räddar Springfield, därför blir de tillsammans igen. ^^

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor