Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

The Wicker Man sedd. Helt okej film, mystisk in i det sista. Tyvärr kändes storyn både orealistisk och väldigt spretig, och slutet irriterade mig en gnutta även om det var ett annorlunda och vågat slut. Jag antar att jag helt enkelt föredrar "klassiska" slut.

3/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riding In Vans With Boys

---

Okej, först ska jag tacka Felshoe som tipsade mig om denna. Tack.

Nu ska jag recensera den kort.

Filmen handlar om ett band vid namnet Kut U Up som tack vare sina goda kontakter med Tom DeLonge och Mark Hoppus (Blink 182) får följa med på deras turné tillsammans med Green Day och Jimmy Eat World.

Dom får även uppträda ute före allt folk rusar in till självaste konserten.

Man får se hur tufft turnélivet är och hur kul man har det.

Filmen är full med humor och i stort sett är det lite av en komedifilm.

Om man ska se denna ur filmperspektiv så suger den, inte ens värd ett betyg, men nu är det så att man inte kan eller ens ska se denna ur filmperspektiv utan man ska se den som 1 timma och 43 minuter underhållning.

Alla som lyssnar på liknande musik eller gillar något av ovanstående band ska naturligtvis kika på den.

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Transformers

Se den.

9/10

Breach.

hmm, vad ska man säga? Det var en bra film, men jag kommer nog inte se den igen.

Det blir inte mycket mer än "bra".

3/5

Reservoir Dogs

Filmen var så sjukt bra! Mer än så behöver man nog inte säga.

Rekommenderar den verkligen.

5/5

Sidan med bästa recensionerna någonsin :mellow:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riding In Vans With Boys

---

Nu ska jag recensera den kort.

Filmen handlar om ett band vid namnet Kut U Up som tack vare sina goda kontakter med Tom DeLonge och Mark Hoppus (Blink 182) får följa med på deras turné tillsammans med Green Day och Jimmy Eat World.

Dom får även uppträda ute före allt folk rusar in till självaste konserten.

Man får se hur tufft turnélivet är och hur kul man har det.

Filmen är full med humor och i stort sett är det lite av en komedifilm.

Om man ska se denna ur filmperspektiv så suger den, inte ens värd ett betyg, men nu är det så att man inte kan eller ens ska se denna ur filmperspektiv utan man ska se den som 1 timma och 43 minuter underhållning.

Alla som lyssnar på liknande musik eller gillar något av ovanstående band ska naturligtvis kika på den.

:mellow:

Okej. Vad gav du den för betyg då? ;D

Kanske läsa igenom först :P

Men om jag var tvungen, då skulle den ur filmperspektiv få 1/5

Men som underhållning 3.7/5

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blood Diamond

Efter att alla hade gett den bra recensioner så tänkte jag att jag tittar på den också.

Meeen.. Personligen tyckte jag att filmen var så pissigt dålig så att de kunde ha slängt orginal DVDn ut genom fönstret och skitit att mass-producera filmen. Det är en sån typisk "tyck synd om dem :mellow:" film. Okej, det är säkert synd om barn-soldater. Men de behöver inte göra så att Röda Korset ska sno mer pengar från sympatiska idioter som ser på filmen och donerar pengar till Röda Korset.

Film-mässigt så hade den en väldigt, VÄLDIGT svag story. De kunde ha gjort filmen 3 gånger så mycket kortare om de inte "behövde vänta tills det var mörkt" var fjärde minut. Danny Archer, riktigt svag karaktär. Vill de ha ett syniskt vrak? Dra in Dr. House i filmen. Försök inte med en fjolla. Negern? Han skrek som en kvinna och såg allmänt idiotisk ut hälften av filmen. Jennifer Connelly var nog den enda i hela filmen som var bra. Fast det är bara för att hon är relativt snygg. Hon var inte med så mycket i filmen så jag brydde mig inte så mycket om henne.

SCORE: 2.5/10.

Kommentar: Ska de göra mer sympatiartade filmer, gör då det med resten av de 12311481274 WW2 filmerna eller de 124881294012490 cancerartade filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blood Diamond

Efter att alla hade gett den bra recensioner så tänkte jag att jag tittar på den också.

Meeen.. Personligen tyckte jag att filmen var så pissigt dålig så att de kunde ha slängt orginal DVDn ut genom fönstret och skitit att mass-producera filmen. Det är en sån typisk "tyck synd om dem ;) " film. Okej, det är säkert synd om barn-soldater. Men de behöver inte göra så att Röda Korset ska sno mer pengar från sympatiska idioter som ser på filmen och donerar pengar till Röda Korset.

Film-mässigt så hade den en väldigt, VÄLDIGT svag story. De kunde ha gjort filmen 3 gånger så mycket kortare om de inte "behövde vänta tills det var mörkt" var fjärde minut. Danny Archer, riktigt svag karaktär. Vill de ha ett syniskt vrak? Dra in Dr. House i filmen. Försök inte med en fjolla. Negern? Han skrek som en kvinna och såg allmänt idiotisk ut hälften av filmen. Jennifer Connelly var nog den enda i hela filmen som var bra. Fast det är bara för att hon är relativt snygg. Hon var inte med så mycket i filmen så jag brydde mig inte så mycket om henne.

SCORE: 2.5/10.

Kommentar: Ska de göra mer sympatiartade filmer, gör då det med resten av de 12311481274 WW2 filmerna eller de 124881294012490 cancerartade filmerna.

Okej, jag förstår. Du tycker annorlunda, men detta är väl ändå lite att överdriva?

Rätta mig gärna, men blev inte dom oscasnominerada båda två, dom var knappast så dåliga då? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SNATCH

Såg snatch för en stund sen mycket bra film. Det händer alltid något i filmen så den blir aldrig tråkig, bra filmad och bra skådespeleri.

+Mycket bra tempo

+Bra story

+Bra annvändande av humor

+Handlingen berättas på ett bra sätt

Betyg: 5/5

Redigerad av heat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riding In Vans With Boys

---

Haha, du tackar en som tipsar dig om en dålig film? :blink:

Okej, jag förstår. Du tycker annorlunda, men detta är väl ändå lite att överdriva?

Jag tycker inte han överdriver speciellt mycket. Jag och min kompis såg inte ens klart den.

----------------------------------------------------

Jag såg Harry Potter och Fenixorden igår på premiären här i Norrköping. Det är ju helt klart den sämsta av filmerna som kommit ut. Å andra sidan så var boken också den sämre av alla sex som kommit ut hittills. Jag vet inte vad det är jag inte gillar, men det är väl hela konceptet med att allting helt plötsligt blivit förbjudet i hela filmen. Ungarna får ju inte göra någonting, och inte finns det någon spänning heller, förrän litegrann i slutet. Jag gillade inte slutet heller, varken i boken eller i filmen. Jag menar, springa omkring i en källare(?) bland en massa glaskulor. Nja, inte känns det som Harry Potter inte. I Harry Potter ska han ju flyga omkring på kvast och skjuta trollformler överallt.

Jag hade egentligen bara en förväntning när jag vandrade in på biografen, det var att få se Fred och George när de ställer till med spektaklet. Den scenen var också ganska underhållande, förutom att mycket blivit bortklippt (Som i alla filmer).

Well, jag kan väl inte säga så mycket mer utan att förstöra för er som inte sett filmen än.

Tycker jag att ni ska gå och se filmen? Har ni redan sett alla andra filmer som kommit så kan ni lika gärna fortsätta genom spektaklet och se den här filmen. Om ni inte har sett någon tidigare film så föreslår jag att ni börjar från början innan ni ser den här. När ni sedan kommer fram till den här så ser ni den. :lol:

Betyg? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) Haha, du tackar en som tipsar dig om en dålig film? :blink:

2) Jag tycker inte han överdriver speciellt mycket. Jag och min kompis såg inte ens klart den.

----------------------------------------------------

Jag såg Harry Potter och Fenixorden igår på premiären här i Norrköping. Det är ju helt klart den sämsta av filmerna som kommit ut. Å andra sidan så var boken också den sämre av alla sex som kommit ut hittills. Jag vet inte vad det är jag inte gillar, men det är väl hela konceptet med att allting helt plötsligt blivit förbjudet i hela filmen. Ungarna får ju inte göra någonting, och inte finns det någon spänning heller, förrän litegrann i slutet. Jag gillade inte slutet heller, varken i boken eller i filmen. Jag menar, springa omkring i en källare(?) bland en massa glaskulor. Nja, inte känns det som Harry Potter inte. I Harry Potter ska han ju flyga omkring på kvast och skjuta trollformler överallt.

Jag hade egentligen bara en förväntning när jag vandrade in på biografen, det var att få se Fred och George när de ställer till med spektaklet. Den scenen var också ganska underhållande, förutom att mycket blivit bortklippt (Som i alla filmer).

Well, jag kan väl inte säga så mycket mer utan att förstöra för er som inte sett filmen än.

Tycker jag att ni ska gå och se filmen? Har ni redan sett alla andra filmer som kommit så kan ni lika gärna fortsätta genom spektaklet och se den här filmen. Om ni inte har sett någon tidigare film så föreslår jag att ni börjar från början innan ni ser den här. När ni sedan kommer fram till den här så ser ni den. :lol:

Betyg? Nej.

1) Haha, som du såg, så tyckte jag om den, för jag såg det som underhållning. Nope, den var inte dålig, men alla som inte lyssnar på sådan musik/gillar Blink 182 m.fl skulle ju inte gilla filmen och ur filmperspektiv var den dåligt klippt och dåligt gjord, men jag tror du också skulle gilla en film som kretsade runt ditt favoritband/favoritartist :lol:

2) Okej, jag ger mig väl :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sidan med bästa recensionerna någonsin :blink::lol:

Vart står det att man måste skriva massor om filmen man sett? Jag skrev det jag skrev och tyckte att det räckte. Vill man skriva en hel recension om en film finns det en tråd för det.

Vad du tycker skiter jag faktiskt fullständigt i.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shaun of the Dead

Oj, jag är efter, men skitsamma. Jag kommer ihåg hur mycket jag gillade Hot Fuzz, och har man sätt den så ska man ju se den här. Men fan, den här var liksom inte lika bra. Självklart är denna film en komedi och man ska inta ta den på fullaste allvar, men jag har fortfarande svårt för zombies och annat skit i filmer, smått löjligt. Ja, jag skrattade till ibland, vissa scener som egentligen är mer dramatiska fann jag mer roliga, och scener där det skulle ha varit med lite humor, var mindre kul, och eftersom detta är mestadels en komedifilm så var det mycket som vart mindre kul.

Annars är filmen rätt enkel, vi befinner oss nästan i samma kvarter hela tiden och man har dragit ur en rätt enkel handling på ett bra sätt, vilket aldrig gör filmen ointressant.

6/10

--------------------------

Die Hard 4.0

Anledningen till att jag tyckte den här filmen var fruktasnvärt bra var för att jag nog hade rätt låga förväntningar på den. Visst var det mycket det här med datorer och dagens teknologi och annat skit, men absolut inte mer än jag trodde. I början var det jobbigt, när John McClane bestämde sig för att rädda USA tillsammans med den här datornörden så trodde jag först att Bruce skulle spela mer korkad gubbe som inte hänger med lika mycket som förut. Men så var inte fallet, han var fortfarande hjälten och gjorde omöjliga saker möjliga, tur det faktiskt.

Självklart slår denna film inte dom andra Die Hard-filmerna, men dom har fortfarande fått med det mesta, och framför allt, det man tyckte om. Citaten, grym action och skurkar som gör någonting omöjligt, sånt gillar jag. Därför gillar jag filmen otroligt. Det som trappar ner är väl för att skurkarna inte var tyskar och för att man nog fick tag på skurkarna lite väl enkelt.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart står det att man måste skriva massor om filmen man sett? Jag skrev det jag skrev och tyckte att det räckte. Vill man skriva en hel recension om en film finns det en tråd för det.

Vad du tycker skiter jag faktiskt fullständigt i.

:blink:

För att själv vara en sådan som hela tiden kommer med taskiga och nedvärderande kommentarer så tar du väldigt illa upp för en sådan harmlös observation som jag kom med, Lajnux.

Detta är bara min åsikt och du har all rätt i världen att fullständigt skita i den, som du så fint uttryckte det :lol:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor