Colan K Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Såg The transformers på bio igår kväll. Jag gillade filmen väldigt mycket, grymt snygg. Lite humor här och där. Skön upplagd. Får en stark 7a. Att den är från 11 år visar väldigt mycket vad som finns i filmen annars. Sett The shooter innan. Det jag gillade mest var... Dialogen. Skitbra repliker från folk som fick en att skratta fast dom inte använda sådan... Humor. Bra film för övrigt. Musiken var väl.. Lite off? Har för mig det var så mycket musik överhuvudtaget.. För en actionfilm är den som många andra. Men det är lagom mycket spänning, lagom mycket action. Den får an 6a. Inte direkt min typ av film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Kollade på en favorit i repris igår. Goodfellas. Lika bra som vanligt så klart. Älskar hela stilen på filmen, speciellt scenen när Henry ska förklara varför Tommy är "a funny guy". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Kollade på en favorit i repris igår. Goodfellas. Lika bra som vanligt så klart. Älskar hela stilen på filmen, speciellt scenen när Henry ska förklara varför Tommy är "a funny guy". Shit, den scenen är ju obehaglig. Fast det är en riktigt bra rulle, 5/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Sorry, dubbelpost, men jag vill inte editera in min recension i den förra. ---- 1408 Detta var en fantastisk film om man jämför med "Hostel" och "The Hills Have Eyes". Medans dom filmerna äcklar dig så skrämmer den här dig, men inte mycket. Jag vet inte ens om man kan kalla detta en skräckfilm, men jag måste säga att Mikael Håfström har gjort ett otroligt bra jobb och detta är absolut hans bästa film. Istället för vanliga skräckfilmer som bara är dåliga är detta en skräckfilm som bjuder publiken på något mer än bara skräck. John Cusack är bra i huvudrollen som Mike Enslin och att vara instängd i ett hotellrum som är omöjligt att ta sig ut ifrån bjuder på mer action än man trott. Väldigt bra film. Ni som är intresserade av att se filmen kan kolla på trailern här! Betyg: 4.5/5 Håller med dig där, riktigt bra film. Får 4/5 av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning Betyg: 5/5 Kommentar: Fy jävlar fan!. Den här filmen kan inte bli sjukare. Tyckte du att Hostel var blodig?, tyckte du att The Hills Have Eyes var läskig? eller äcklar Saw dig?. Då rekommenderar inte jag att du ska se den här filmen!. Texas Chainsaw Massacre är inte läskig, utan den är för blodig. Bästa sättet att beskriva filmen: Sadistisk, pervers, psychopatisk film. Om du tycker att Hostel, Hills Have Eyes och Saw är för mesar. Då måste du se Texas Chainsaw Massacre: The Beginning!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning Betyg: 5/5 Kommentar: Fy jävlar fan!. Den här filmen kan inte bli sjukare. Tyckte du att Hostel var blodig?, tyckte du att The Hills Have Eyes var läskig? eller äcklar Saw dig?. Då rekommenderar inte jag att du ska se den här filmen!. Texas Chainsaw Massacre är inte läskig, utan den är för blodig. Den är för blodig och får 5/5? Tråd-tillförning: Hmm, såg slutet av Beck: Hämndens Pris för ett tag sen. Hygglig Beck-film, en av de bättre. 3/5 Måste se Grindhouse (ev. bara Death Proof), Die Hard 4.0, Transformers, Pirates... 3, Simpsons: The Movie, nya Harry P, Sicko. Håhåjaja, får ta en filmdag snart. Redigerad 8 juli, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) BREACH Ännu en sjukt bra film inom genren Drama/Action. Man kan inte beskriva den och det är svårt att sammanfatta vad filmen handlar om. Om jag ska försöka är det en FBI-agent som vill nå sin högsta dröm att bli en fullfjädrad FBI-agent. Det händer en stor vändning i hans liv när han plötsligt handplockas för att ta ner en av Amerikas värsta spioner. Inte nog med att spionen är en av de smartaste, i stort sett borde det vara omöjligt att knäcka honom. Ryan Philippe är f a n t a s t i s k i denna film. Hans skådespeleri är oerhört bra. Ni som gillar MGS-serien kan nog gilla denna film, eftersom det är lite MGS-känsla över denna, trots att den varken utspelar sig i djungel eller vildmark. Och så slutscenen...även den är bland det bästa slutscenerna jag sett. Slutet är inte så väldans bra, men just den sista scenen är väldigt och då menar jag väldigt bra. Trailer hittar ni här! Betyg: 5/5 Redigerad 8 juli, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Hostel Part II. Jag kollade på den som en komedi, var riktigt underhållande då. Men som "skräck" eller vad det ska föreställa så är den ju helt jävla värdelös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Såg The transformers på bio igår kväll. Jag gillade filmen väldigt mycket, grymt snygg. Lite humor här och där. Skön upplagd. Får en stark 7a. Att den är från 11 år visar väldigt mycket vad som finns i filmen annars. Såg den idag med min kusin och Anders. Jag och Anders tyckte den var skit bra och sen min kusin tyckete den var lite halv sådär medelmåtig film. Ni som inte har sätt den gå och se den. Den är sevärd. Mycket bra film. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Dangerous Minds En helt okej film. LouAnne Johnson följer sin dröm och tar ett jobb som lärare. Hon hamnar i en stökig klass med elever som lever ett hårt liv. Bestämd att vinna deras förtroende, för att försöka påverka dem till en förändring i deras liv, driver hon dem och sig själv till det yttersta. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Ninas Resa : IMDb "Gettot i Warszawa upprättades under hösten 1940. Snart bodde här runt 400.000 människor på en yta som var lite drygt fyra kvadratkilometer stor (med andra ord blev det tio kvadratmeter per person). Trots trängsel och en ständig rädsla för den okända framtiden, försökte de boende leva ett så normalt liv som möjligt." 4/5 Kärlekens Slöja : IMDb Kärlekens slöja” bygger på en roman av W. Somerset Maugham och har filmatiserats en gång tidigare, då med Greta Garbo i huvudrollen. Naomi Watts spelar Garbos roll drygt 70 år senare; överklassflickan Kitty Fane som med någon slags naiv inställning till kärleken gifter sig av fel anledning, och maken Walter – en ung läkare spelad av Edward Norton – tar henne med till Shanghai. Två vuxna ungdomar från London. Den ena ytterst målmedveten. Den andre mer vilsen. Men båda hemskt olyckliga i ett Kina med nystartade kommunistiska grupperingar och ett utbrett folkligt missnöje. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 The Usual Suspects Klassiker, en riktig klassiker. En perfekt rollbesättning ihopsatt till en av de mest sjukaste stories i hela världens filmvärld liksom. Varje karaktär är så olik den andre att det nästan är irriterande, och trots att man egentligen är på de ondas sida så känner man hatet mot polisen och sympatin mot dom. Varför? Fan ingen aning. Men skitsamma. Kevin Spacey och den andra Del Toro eller vafan han hette gör den här filmen på något sätt oförglömlig. Spacey går från en lugn idiot till en patetisk idiot mellan åt, och trots att han alltid är lite utanför, så är han alltid steget före på något vis. Självklart så är det bättre att kolla den här filmen några gånger för att man ska kunna älska den fullt ut och inte känna överskattningskänslor för den. För den är rätt hypad om jag förstår det rätt. Nej, detta är en riktigt bra film. Många har sätt den, men dom som inte har gjort måste kolla in. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 The Contract Jag har blivit en filmmänniska. Nu såg jag denna rulle med bl.a Morgan Freeman och John Cusack (1408). Filmen kändes stundtals seg och den blev aldrig spännande, slutet var förutsägbart och slutet över huvud taget var inte bra. Vad var bra då? Morgan Freeman var bra. Han var den ende som var bra. Det var nästan skrattretande hur usla "skurkarna" var. Ärligt, jag började skratta. Inte nog med det, så såg en i filmen ut som forumiten "P-C", det fick mig bara att skratta mer. Nu ångrar jag att jag gav "The Hills Have Eyes 2" så högt betyg då den är oerhört dålig. Denna film var sådär, inte bra, men jag vill inte kalla den dålig. Sevärd? Njae. Ni kan klara er utan denna. Betyg: 2.7/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 (redigerad) *The wiked man Mycket bra film! Nicolas Cage spelar en snut som får ett samtal från sin fd. flickvän. Hon berättar att hon bor på en ö, nu mera och att hon fått en dotter som nu är försvunnen. Nicolas ger sig självfallet dit för att leta efter henne, men det han möter är hämskare än han kunnat föreställa sig: Svek, hemligheter, offergåvor, sektmedlemmar, mord och mycket mycket mer! X X *Reserverat för ev. felstavningar Redigerad 10 juli, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 *The wiked man Mycket bra film! Nicolas Cage spelar en snut som får ett samtal från sin fd. flickvän. Hon berättar att hon bor på en ö, nu mera och att hon fått en dotter som nu är försvunnen. Nicolas ger sig självfallet dit för att leta efter henne, men det han möter är hämskare än han kunnat föreställa sig: Svek, hemligheter, offergåvor, sektmedlemmar, mord och mycket mycket mer! X X *Reserverat för ev. felstavningar The Wicker Man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Hade mig en skräck kväll med filmer jag inte sett på flera år. Evil Dead 2 Samma story som den första delen, Ace åker ut med sin flickvän till ett hus, hittar en bandspelare och bok, spelar upp bandet och det börjar komma demoner. Tog inte mer än 2 minuter typ, i den första filmen så byggde dom upp storyn iaf. Långt ifrån samma kultstatus som den första filmen. X X X X ----------------------------------------------------------------- Toxic Avenger Fanns ett barnprogram i början av 90-talet som bygger på denna skräckkomedi. Nåväl, handlar om tönten Melvin som jobbar på ett gym som städare, där blir han mobbad och dom lurar honom till att klä ut sig som en tjej, det blir för mycket för honom så han hoppar ut genom ett fönster och landar på en lastbil med giftigt avfall, han blir ett monster, ett snällt monster som står på lagens sida, men han ska hämnas på dom som mobbade honom, och samtidigt "städa upp staden". Kasst skådespeleri, men filmen är rätt rå. Men det räcker inte långt. X X X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Dåligt väder i några dagar = Filmtittande Taxi 3 Var inte så speciellt bra, låg och halvsov halva filmen. Betyg: av 5 Primeval Inte så speciellt skrämmande eller spännande. Halvkass skräckis helt enkelt. Betyg: av 5 Die Hard Oooooh yeah.. Fan vilken grym film! Att jag inte har sett denna tidigare. Betyg: av 5 Die Hard 2 Mycket bra, men inte riktigt lika bra som ettan. Betyg: :lol: av 5 Die Hard: With a Vengeance Även denna var också grymt bra. Bättre än tvåan iaf. Betyg: ;) av 5 Brutal Lågbudgetskräckis, namnet talar mycket om vad filmen går ut på. En sjuk seriemördare härjar runt och mörkar sina offer på sjuka sätt. Tråkig film. Betyg: http://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_nuke.gif' alt=':nuke:'> av 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Die Hard 4.0 Knappast svårsmält story. Trots att flera av actionscenerna är idiotiskt överdrivna (vad sägs om en man som hoppar från taket på en byggnad, till fönstret två våningar ner på andra sidan gränden, och sedan upp på huven på en bil som kör i full fart nerför denna), att storyn inte är sådär jätteitelligent (visst, det är svårt att förstå vad terroristerna är ute efter, och ofta väntar man sig inte vad som händer härnäst, men det känns inte ens trovärdigt med actionfilmsmått). Men på något vis lyckas filmen charma sig till: 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 The Recruit Uppdraget. (Svensk översättning) IMDB - Filmdelta Okej, ni får räkna med att jag överdriver, men eftersom det är man själv som bedömer filmen och allt är under en stor "IMO" stämpel så tänker jag ändå överdriva. Detta var lugnt en film som placerar sig in i min "Top 10" lista över bästa filmer jag sett. Varför? Colin Farell, Al Pacino, CIA, beträdare.....behöver jag säga något mer? Antingen har jag bara en tråkig kväll eller så har jag sett för lite bra filmer. Colin Farell är lika cool som alltid, dock finns lite för många tvistar i filmen och trots att slutet inte är lätt att klura ut så är denna film helt klart sevärd. Jag skulle lätt ge den en 5:a men det saknades lite, lite att den verkligen skulle bli fantastisk. Nej förresten, jag ger den en 5:a ändå Betyg: 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Fantastic.4.Rise.Of.The.Silver.Surfer Lika dålig som ettan, 2/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts