The Dude Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Music and Lyrics 10/10 Du skojar? --- Mina senast sedda är Farväl Falkenberg 3/5 Planet Terror 4/5 The Mothman Prophecies 2/5 300 5/5 Planerar att se Deathproof och Waking Life idag. Redigerad 5 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Du skojar? Nej Gillar den filmen. If It's Meant To Be, It Will Be. It's Destiny............Or Not! - Faan vad jag skrattar av det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Face/Off Sånhär klassisk actionfilm i mina ögon, ja, jag har vissa filmer inom actiongenren som är mer klassiska än andra, detta är en av dom. Tycker det är förbannat ballt när man byter ut ansiktet på vardera karaktär också. Nicholas Cage spelar sliskig terrorist grymt ballt och John Travolta spelar mysgubben med total saknad av sin son likaså. Sen när man helt plötsligt byter utseende förstår man verkligen varför dessa skådespelare är så pass stora. Nej, helt enkelt skön action från början till slut och den sista riktiga actionscenen tycker jag är stencool. Detta är grymt bra action och fantastiskt skådespel, ingenting annat. 8/10 ------ Anchorman: The Legend of Ron Burgundy Finns scener i den här filmer som är så fantastiska så man undrar om det inte är det bästa man sätt i hela sitt liv. Sen kan man inte sluta skratta åt vilken karaktär som helst i Ron Burgundys nyhetsteam, sjuka i huvet (Steve Carell är snudd på grym). Scener när Will Ferrell ska spela jazzflöjt, den stora nyhetsteamfajten eller när Jack Black får en burrito i nyllet när han åker motoryckel är fantastiska. Skulle kanske vela se lite mer Vince Vaughn eller Ben Stiller för att fylla ut Frat Pack hålen. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Face/Off Sånhär klassisk actionfilm i mina ögon, ja, jag har vissa filmer inom actiongenren som är mer klassiska än andra, detta är en av dom. Tycker det är förbannat ballt när man byter ut ansiktet på vardera karaktär också. Nicholas Cage spelar sliskig terrorist grymt ballt och John Travolta spelar mysgubben med total saknad av sin son likaså. Sen när man helt plötsligt byter utseende förstår man verkligen varför dessa skådespelare är så pass stora. Nej, helt enkelt skön action från början till slut och den sista riktiga actionscenen tycker jag är stencool. Detta är grymt bra action och fantastiskt skådespel, ingenting annat. 8/10 Den tittade även jag på. Var lite skeptisk till att Nicholas Cage skulle vara den ondskefulla terroristen, men han slog mig med häpnad. Positivt. Tyckte han var grym på ett kufiskt-galet vis. Spännande och bra rakt igenom... nästan. Nog var det lite förutsägbart då och då, men bra film. 7.8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Planerar att se Deathproof och Waking Life idag. Oj, vilken speciell film. Galet flummig, saknar att jag själv inte röker på längre så man kunde se den stenad, men den var ändå riktigt häftig. Waking Life är ett tips till alla er som är intresserade av och/eller experimenterar med drömmar eller bara är allmänt filosofiska av er, se den! Redigerad 5 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 The Hills Have Eyes 2 Bättre än ettan? Njae. Den är väl lika bra...typ. Sevärd om man har sett ettan. Ja, just det. Slutet var väldigt dåligt, alldeles för dåligt för att vara en så högt klassad film som den är. BetyG: 3.0 /5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Såg precis Honey En jag-kommer-från-slummen-och-ska-slå-igenom film i mängden. Fast denna hör till dom bättre. Handlar om Honey Daniels som älskar att dansa hiphop/street och undervisar barn från ghettot i sån dans för att hålla dom ifrån gatan, men mest av allt så vill hon slå igenom och en kväll när hon är ute på ett dansställe möter hon Ellies som producerar musikvideor till stora artister. Hon får chansen i en video och tar den, det dröjer inte länge innan hon själv koreografier videos och alla vill jobba med henne. Men Ellies begår misstaget att försöka "få till det" med Honey och hon vägrar, Ellies börjar då jobba mot henne och svartlistar henne, samtidigt så försöker Honey att samla in pengar för att starta sin egen dansskola. Artisterna börjar svika Ellies när dom får reda på att Honey inte jobbar med honom längre och söker upp henne för att få jobba med henne, man kan gissa sig till hur den slutar. Som sagt, en av dom bättre av den här typen av filmer och Jessica Alba spelar väldigt bra. Och hon är grymt sexig som svettig dansös X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Nattbuss 807 - Kul, hyffsat skådespeleri, onödig - 2 / 5 Den sista färden - 1 timma och 45 minuters skit men dom försökte i alla fall och Burt utan mustash lyfter betyget - 2 / 5 Die Hard 2 - Die Harder - Inte lika kulig som första, lågt tempo, elak - 3 / 5 Pallar inte skriva mer nu... Okej då, en till: Federal Protection - Va? - 1 / 5 Redigerad 5 juli, 2007 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Såg Die Hard 1 nyss, tänkte dra igenom serien innan man går på 4.0 på bio (vadå "4.0" borde den inte bara heta Die Hard 4? inte nå jävla 4.0? jaja) Die Hard 1 är action at its finest! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Såg Die Hard 1 nyss, tänkte dra igenom serien innan man går på 4.0 på bio (vadå "4.0" borde den inte bara heta Die Hard 4? inte nå jävla 4.0? jaja) Die Hard 1 är action at its finest! Filmen heter inte 4.0 utan "Live Free or Die Hard" 4.0 är arbetstiteln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Sett på film idag med min bror. The Departed Delikatess. 5/5 The Punisher. De fångar Punishers outfits rätt bra men han framstår som en goth i hela filmen ffs. 3/5 Bröderna Grimm Si-sådär. Stormare gör filmen bättre än vad den hade varit annars. 3/5 Crank Min favoritfilm efter Fight Club just nu. Den är så hysteriskt rolig och inte en lugn jävla stund i hela filmen. Älskar den. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Dom Kallar Oss Mods. Efter att ha blivit rekommenderad den här filmen från många olika människor bestämde jag mig för att se den, och vad kan jag säga? Riktigt bra film! Ska skaffa de andra två i trilogin också.... enligt en del är Ett Anständigt Liv den bästa i trilogin, det återstår att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Filmen heter inte 4.0 utan "Live Free or Die Hard" 4.0 är arbetstiteln. Die Hard 4.0 är den svenska "översättningen". Pwnd. Inte nån fucking arbetstitel. Den heter Live Free or Die Hard hemma i Amerika och U.K. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Die Hard 4.0 är den svenska "översättningen". Pwnd. Inte nån fucking arbetstitel. Den heter Live Free or Die Hard hemma i Amerika och U.K. Okej. Så svenska filmtitelöversättningar suger. Knappast någon nyhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Undrar varför de inte bara behåller titeln på engelska, måste alla filmers namn översättas till något svenskt när de kommer hit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Undrar varför de inte bara behåller titeln på engelska, måste alla filmers namn översättas till något svenskt när de kommer hit? Kort och gott: Ja Svenskar är onödiga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 (redigerad) Okej. Så svenska filmtitelöversättningar suger. Knappast någon nyhet. Ja, om man får för sig att översätta filmer till Tjejen som... bara för att Goldie Hawn råkar vara i rollistan och andra till Det våras för... bara för att Mel Brooks har regisserat. är det något som inte står riktigt rätt till. Kicken: Gå och bada i din ärtsoppa eller något om du gillar Sverige och dess skitsätt att sköta saker på så värst. Redigerad 6 juli, 2007 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Kort och gott: Ja Svenskar är onödiga Ja, om man får för sig att översätta filmer till Tjejen som... bara för att Goldie Hawn råkar vara i rollistan och andra till Det våras för... bara för att Mel Brooks har regisserat. är det något som inte står riktigt rätt till. Kicken: Gå och bada i din ärtsoppa eller något om du gillar Sverige och dess skitsätt att sköta saker på så värst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 (redigerad) Sorry, dubbelpost, men jag vill inte editera in min recension i den förra. ---- 1408 Detta var en fantastisk film om man jämför med "Hostel" och "The Hills Have Eyes". Medans dom filmerna äcklar dig så skrämmer den här dig, men inte mycket. Jag vet inte ens om man kan kalla detta en skräckfilm, men jag måste säga att Mikael Håfström har gjort ett otroligt bra jobb och detta är absolut hans bästa film. Istället för vanliga skräckfilmer som bara är dåliga är detta en skräckfilm som bjuder publiken på något mer än bara skräck. John Cusack är bra i huvudrollen som Mike Enslin och att vara instängd i ett hotellrum som är omöjligt att ta sig ut ifrån bjuder på mer action än man trott. Väldigt bra film. Ni som är intresserade av att se filmen kan kolla på trailern här! Betyg: 4.5/5 Redigerad 6 juli, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 The Rock Är en av mina favoritfilmer. Bra actionscener, bra skådespel, underbar bakgrundsmusik. Jag kan kolla på The Rock om och om igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts