Kiedis Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Planet Terror aka "Grindhouse" gjord utav Quentin Tarantino. Ack så bra! Quentin lyckas igen i äkta "Killbill" splatter! Gudomligt. Det är ju Robert Rodriguez som gjorde Planet Terror, Quentin gjorde Death Proof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Scarface 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaeRo Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 (redigerad) The Texas Chainsaw Massacre, från 1979. Inte så värst bra komedi film, men det fanns några inslag som fick mig att le :)/ (w00t) (w00t) 2/5 Redigerad 3 juli, 2007 av XaeRo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 (redigerad) Det är ju Robert Rodriguez som gjorde Planet Terror, Quentin gjorde Death Proof Mjo, tack för att du sa det.. Allt blev fel i den posten. Robert Rodriguez och Quentin har ett projekt som kallas för "Grindhouse", där dom gör hyllningar av b-filmer. *Edit i första posten* Redigerad 3 juli, 2007 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Mjo, tack för att du sa det.. Allt blev fel i den posten. Robert Rodriguez och Quentin har dock ett projekt som kallas för "Grindhouse", där dom gör hyllningar av b-filmer. *Edit i första posten* "Dock"? Det är Death Proof och Planet Terror som tillsammans utgör Grindhouse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 "Dock"? Det är Death Proof och Planet Terror som tillsammans utgör Grindhouse. AHVAFAN är det med mig idag.. Enligt wikipedia gör just Robert Rodriguez och Quentin Tarantino ett projekt kallat "Grindhouse" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 "Dock"? Det är Death Proof och Planet Terror som tillsammans utgör Grindhouse. Tillägger även att fake trailerna också utgör Grindhouse, dom som man nu inte får se om man väljer att se filmen på bio i Europa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 (redigerad) Hannibal Rising. Utan någon större recension ger jag den en skön 4/5. Bra film helt enkelt. Inte för mycket köttande och inte för lite heller. Helt lagom. Redigerad 3 juli, 2007 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 (redigerad) AHVAFAN är det med mig idag.. Enligt wikipedia gör just Robert Rodriguez och Quentin Tarantino ett projekt kallat "Grindhouse" Jaaaoo... är det fortfarande oklarheter eller? http://en.wikipedia.org/wiki/Grindhouse_%28film%29 Grindhouse is a 2007 anthology film co-written, produced and directed by Robert Rodriguez and Quentin Tarantino. The film is a double feature consisting of two feature-length segments bookended by fictional trailers for upcoming attractions, advertisements, and in-theater announcements. The film's title derives from the U.S. film industry term "grindhouse," which refers to a movie theater specializing in B movies, often exploitation films, shown in a multiple-feature format. The film stars Rose McGowan, Freddy Rodriguez, Naveen Andrews, Bruce Willis, Kurt Russell, Rosario Dawson, Mary Elizabeth Winstead, Zoë Bell, and Vanessa Ferlito, among others. Rodriguez's segment, Planet Terror, revolves around an outfit of rebels attempting to survive an onslaught of zombie-like creatures as they feud with a military unit, while Tarantino's segment, Death Proof, focuses on a misogynistic, psychopathic stunt man who targets young women, murdering them with his "death proof" stunt car. Each feature is preceded by faux trailers of exploitation films in other genres that were developed by other directors. Some of the trailers will be expanded into full-length films or released direct-to-DVD. Redigerad 3 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Schindler's List En film som många hört talas om, och även en som förhoppningsvis många har sett. Modigt och vackert att låta så gott som hela filmen vara svart-vit. En hjärtskärande berättelse om judarnas elände under andra världskriget och hur de lyckas överleva tack vare Oskar Schindler, som visar att en man kan göra skillnad. En film som saknar något litet för att få högsta betyg, men jag får lov att ge den den absolut starkaste nian jag någonsin delat ut. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Schindler's List En film som många hört talas om, och även en som förhoppningsvis många har sett. Modigt och vackert att låta så gott som hela filmen vara svart-vit. En hjärtskärande berättelse om judarnas elände under andra världskriget och hur de lyckas överleva tack vare Oskar Schindler, som visar att en man kan göra skillnad. En film som saknar något litet för att få högsta betyg, men jag får lov att ge den den absolut starkaste nian jag någonsin delat ut. 9/10 Som du skrev det så tror man att han räddade judarna. Så var inte fallet. Utan han räddade en bråkdel av alla de judar som blev förintade under andra världskriget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Som du skrev det så tror man att han räddade judarna. Så var inte fallet. Utan han räddade en bråkdel av alla de judar som blev förintade under andra världskriget. Han räddade "bara" ett tusental ungefär ja, men som de visar i slutet där han gråter över att han skulle ha kunnat rädda en till bara han sålt sin "parti-knapp". Att rädda tusen och nya generationer föds av dem är oerhört stort, och jag tror nog att alla vet att det inte fanns en som räddade alla judarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Han räddade "bara" ett tusental ungefär ja, men som de visar i slutet där han gråter över att han skulle ha kunnat rädda en till bara han sålt sin "parti-knapp". Att rädda tusen och nya generationer föds av dem är oerhört stort, och jag tror nog att alla vet att det inte fanns en som räddade alla judarna. Ja, visst. Jag sa inte att det var så "bara". Jag använde inte ens ordet i mitt reply. Han var en stor, ärofull man. Men jag ville bara påpeka att det inte var så som du skrev; "berättelse om judarnas elände under andra världskriget och hur de lyckas överleva tack vare Oskar Schindler". Med "de" hänvisar du till det du skrev innan. Dvs "judarna". Jag låter jättepetig och allt sånt. Men jag bara såg det och innan jag visste ordet av det, så hade jag postat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Såg ju Hannibal Rising igår och då blev jag lite sugen på att se en till "hannibal-film". Såg, Red Dragon. Visst, den har några år på nacken men är fortfarande spännande om man inte sett den på ett tag. Edward Norton är ju en favoritskådespelare så det gör ju inte filmen sämre. Inte riktigt en 4'a men ändå bra, 3.8/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Shrek 3 Inte fullt lika bra som ettan och tvåan, men absolut inte dålig! _________________________________________ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Dude Where's My Car? Mycket rolig och knäpp film 7/10 Eurotrip Som vilken "Collagefilm" som helst, men rolig 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Hostel Part 2 Först så tänkte jag, "jisses den är ju nästintill likadan som den första", det var samma stad, samma fabrik, samma gatubarn och det tog typ 50 minuter innan den första tortyrscenen kom. Men ett par saker skiljer delarna åt. Det är tjejer som torteras Man får följa dom personerna som köper sina offer mer Den är inte alls lika rå och brutal som den första filmen var. Överlag så var filmen ganska kass, MEN en skön twist i slutet höjer betyget X X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Var med några polare inatt och kollade på lite filmer. Rush Hour 2. Lika bra som ettan! 3.5/5 Bruce Den Allsmäktige. Grymt rolig. Har sett den många gånger men fortfarande lika rolig! 4/5 The messages. Bra skräckfilm som man till och med rös till lite av ibland! 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 1408 Hyffad bra film, men lite väl rörig mot slutet. Betyg: :nuke: av 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Music and Lyrics 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts